עברתי מעצר שלא כחוק – כיצד אני מתמודד עם זאת?

תוכן עניינים

תופעת מעצרי השווא במדינת ישראל היא לצערנו הרב תופעה נפוצה הרבה מעבר למה שהיה צריך להיות מקובל. שוטרי ישראל עוצרים לעיתים קרובות מידי אנשים שלא כחוק וגורמים להם בכך עוול נוראי עם השלכות חמורות לעתיד. בכתבה שלפניכם ננסה להסביר מעט על תחום המעצר ועל הדרכים להתמודד איתו. 

 

עיכוב, מעצר והכללים החלים בהם

עיכוב ומעצר של אדם הם הכלים שיש ברשות משטרת ישראל בכדי לשלול את החופש מאותו אדם. עיכוב יכול להתבצע במקרה של חשד לעבירה פלילית או לסיכון שלום הציבור. משך העיכוב לא יעלה על 3 שעות, אלא במידה וניתן לכך אישור מקצין בדרגה בכירה.

גם אז אין רשות להשאיר את האדם בעיכוב למשך של יותר משש שעות בסך הכל. מעצר לעומת זאת הוא כלי אגרסיבי בהרבה. בזמן העיכוב אין להזיז את המעוכב אלא למטרת חקירה דחופה, ואילו במקרה של מעצר, יועבר העצור לתחנת משטרה או מתקן מעצר וישהה שם.

אורך המעצר הראשוני לפני הגעה לשופט יכול להגיע לעד 96 שעות במידה וניתנה הארכה על ידי קצין. במידה ואתם עומדים בפני מעצר, יש לפנות מיד לקבלת ייעוץ מטעם עורך דין פלילי מנוסה.

 

מהו מעצר שלא כחוק?

מעצר שלא כחוק הוא בעצם מצב בו נעצר אדם על לא עוול בכפו, במקרה שלא עמדו מולו ראיות חזקות דיין בכדי להצדיק מעצר, או שמשך המעצר או תנאיו לא עמדו בנדרש לפי החוק. קשה מאוד להגיד האם מעצר מסוים הוא חוקי או לא לפני בדיקה מעמיקה של הנושא. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי במידה ואתם מאמינים שנעצרתם לשווא.

 

פנייה למחלקה לחקירות שוטרים במקרה של מעצר שלא כחוק

הכלי הראשון להתמודדות עם מעצר שלא כדין הוא פנייה בצורה עצמאית או באמצעות עורך דין למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים). תפקידה של מחלקה זאת היא לחקור ולהעניש שוטרים שסרחו ולא מילאו את תפקידם כפי שמצופה מהם בחוק.

 

הגשת תביעה אזרחית בגלל מעצר שלא כחוק

דרך נוספת שעומדת בפני אזרח שנעצר שלא כחוק בכדי להתמודד עם הנושא, היא הגשת תביעה אזרחית לפי דיני הנזיקין. הגשת תביעה זאת תיעשה לשם קבלת פיצויים על הנזק שנגרם לעצור בעת המעצר שלא כדין. ניתן לקבל פיצויים גבוהים מאוד על מעצר שלא כחוק, ולכן מומלץ לבדוק את כדאיותה של הגשת תביעה אזרחית מול עורך דין לענייני נזיקין עם התמחות בתחום.

 

איך להתמודד עם מעצר שלא כחוק – סיכום

לצערנו הרב במדינת ישראל ישנה בעיה של מעצרים שלא כחוק. לאדם שנעצר שלא כחוק עומדים שני מסלולים עיקריים בכדי להתמודד עם הנושא. הראשון הוא פנייה למחלקה לחקירות שוטרים והשני הוא הגשת תביעה אזרחית לפי כללי הנזיקין במדינת ישראל.

נעצר שלא כדין

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
האם זה חוקי לרכוש סיאליס ללא מרשם

שיפור האון הגברי הוא משאת נפשם של רבים. אקט מיני שיכול להימשך יותר ויותר, להביא את הגירוי לשיא ולשפר את מערכת היחסים הזוגית, הוא מטרה

חוקי מנעולנים – כל המידע

מדי פעם, ובעיקר בעתות של מעבר דירה, אנו זקוקים למנעולן. בין אם לצורך החלפת צילינדרים, או לטובת שכפול מפתחות. ישנם גם מקרים פחות  חביבים, בהם

שינוי עילת סגירת תיק

במאמר זה נסביר על עילת סגירת תיק חקירה ועל האפשרות לשנותה. על מנת למנוע בלבול ואי הבנה, נבהיר כי כאשר מדובר במאמר זה על רישום

מה זו זכות השתיקה?

נחקר שהוא חשוד ולא עד זכאי לזכויות שונות ובהן זכות השתיקה. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של הזכות הזו, מתי כדאי להשתמש בה ומדוע צריך