מסיבת טבע ללא אישורים – עניין פלילי או אזרחי?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות מתקיימות מסיבות טבע רבות מתחת לרדאר של משטרת ישראל.

אתם בטח לא תוהים מדוע הן מתקיימות מתחת לרדאר, הרי זה ידוע שמסיבות טבע אלו מסיבות שמתקיימות בדרך כלל ללא אישור של הרשויות.

קרי, מדובר במסיבות שאינן חוקיות.

סביר להניח כי מארגנים של מסיבות טבע אינם עוצרים לרגע לתהות האם מדובר בעניין פלילי או אזרחי.

בכל אופן, למקרה ואתם מעוניינים לדעת, הגעתם למקום הנכון.

בשורות הבאות נסביר האם קיום של מסיבת טבע מחתרתית עשוי להיות מעשה פלילי.

 

מהי מסיבת טבע מחתרתית?

מסיבת טבע מחתרתית היא כזו שמאורגנת ללא קבלת אישורים נחוצים.
מסיבות טבע בדרך כלל נערכות בטבע, במקומות מרוחקים. המארגנים דואגים לכך שיהיה חשמל באזור באמצעות גנרטורים להשכרה מחברות שמתמחות בתחום, אך הם אינם דואגים לקבל אישורים מטעם מגן דוד אדום, משטרה, אבטחה ומכבי אש ובכך המארגנים מסכנים את האורחים שמגיעים אליהן.
הסיבה לכך היא שבמקרים שבהם אדם לא מרגיש טוב, הוא לא יכול לקבל טיפול רפואי מכיוון שאין נוכחות של אמבולנסים במתחם המסיבה. מקרה נוסף לדוגמא הוא מצב שבו, לא עלינו, פורצת שריפה בסמוך למקום המסיבה. במידה ואין נוכחות של מכבי אש, הנוכחים במסיבה עלולים להיפגע ובמקרים חריגים אף לקפח את חייהם.

 

מה צריך לדעת על הפעלת עסק בלתי חוקי?

החוק לרישוי עסקים קובע כי הפעלה של עסק ללא רישיון נחשבת לעבירה פלילית. אלו שעוברים על עבירה זו עשויים למצוא את עצמם מאחורי סורג ובריח בזמן שהם מרצים מאסר שעשוי לארוך מעל שנה.
ניהול עסק באופן שאינו חוקי וללא רישיון מתאים נחשב לעבירה פלילית לכל דבר. במקרה של חשד שנערכה עבירה שכזו בעת עריכת מסיבת טבע, ניתן לערוך חיפוש בחפציו של המארגן. חיפוש זה עשוי להוביל למציא של תיעוד הסכומים ששולמו לאנשי המקצוע השונים שלקחו חלק בהפקת המסיבה.
תיעוד זה עשוי להעלות חשד סביר בקרב השוטרים כי ארגון המסיבה נחשבת בעצם לעסק לא חוקי.

 

האם אדם שעבד במסיבת טבע עשוי להיות חשוף להליך פלילי?

כן, חוק רישוי העסקים חל לא רק על מארגן המסיבה, אלא גם על שאר העובדים שלקחו חלק בהקמתה (במקרים שבהם מדובר על ניהול עסק ללא רישיון). חשוב לציין כי העובד יכול להיות מואשם ובהמשך לעמוד לדין.
מצב שנחשב גם כן לעבירה פלילית יכול לבוא לידי ביטוי במקרה שבו אדם שעבד במסיבת טבע מתבקש על ידי בעל תפקיד (למשל שוטר), להציג את רישיון העסק והעובד מסרב להציגו.

אלו כל הפרטים שחשוב לדעת בעת ארגון של מסיבת טבע ללא אישורים. אם אתם רוצים להימנע מאי נעימויות ואתם מעדיפים שלא לקחת חלק בעניינים פליליים, כדאי שתבדקו מה אתם צריכים לעשות כדי לקיים מסיבת טבע  בהתאם לחוק.

 

רחבת ריקודים

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
האם זה חוקי לרכוש סיאליס ללא מרשם

שיפור האון הגברי הוא משאת נפשם של רבים. אקט מיני שיכול להימשך יותר ויותר, להביא את הגירוי לשיא ולשפר את מערכת היחסים הזוגית, הוא מטרה

חוקי מנעולנים – כל המידע

מדי פעם, ובעיקר בעתות של מעבר דירה, אנו זקוקים למנעולן. בין אם לצורך החלפת צילינדרים, או לטובת שכפול מפתחות. ישנם גם מקרים פחות  חביבים, בהם

שינוי עילת סגירת תיק

במאמר זה נסביר על עילת סגירת תיק חקירה ועל האפשרות לשנותה. על מנת למנוע בלבול ואי הבנה, נבהיר כי כאשר מדובר במאמר זה על רישום

מה זו זכות השתיקה?

נחקר שהוא חשוד ולא עד זכאי לזכויות שונות ובהן זכות השתיקה. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של הזכות הזו, מתי כדאי להשתמש בה ומדוע צריך