מחיקת רישום משטרתי והאם נמחק אוטומטית?

תוכן עניינים

רישום משטרתי נועד לאפשר למשטרה להחזיק פרטי מידע על אדם אשר נחשב מועד לביצוע עבירות. רישום זה מאפשר חיפוש זריז יותר במאגר ממוקד של חשודים פוטנציאליים, במטרה להגיע במהירות לפיענוח מלא של פשעים. אם נרשמתם במאגר המשטרתי, אתם עלולים לסבול מפיקוח עודף מצד רשויות החוק. במאמר זה נדון על הדרכים למחיקת רישום משטרתי, והאם הוא נמחק לבד.

 

איך לברר האם יש לכם רישום משטרתי?

הצעד הראשון לאחר היתקלות עם מנגנוני הביטחון והמשטרה, לאחר שהתיק שלכם עבר בירור משפטי מעמיק, הוא לברר מהו מצב התיק הפלילי שלכם, והאם אתם רשומים במאגר המידע המשטרתי. עו"ד ארז הוא בעל מקצוע אשר יוכל לסייע לכם רבות בכך, בעזרת היכרות מעמיקה על הגורמים השונים הפעילים בתחום.

הבירור הוא חשוב, מאחר ובלעדיו, יתכן ותיתקלו בבעיות שלו תוכלו להסביר.

לעיתים תיתקלו בסירוב לקבל אתכם לעבודה, למרות שיש לכם את כל הכישורים המתאימים. פעמים אחרות מדינות שונות יסרבו להכניס אתכם לשטחן.

כדאי מאוד לבצע את הבירור עם בעל מקצוע מנוסה, בעל ידע ויכולת לאתר את הרישום הרלוונטי.

ניסיון לעשות זאת לבד, עלול להיתקל בפקידים בלי מוטיבציה לסייע.

רבים המנסים לברר את הסטטוס שלהם לבד מקבלים תשובות שגויות מהגורמים המקצועיים, או שאינם מבינים לעומקה את התשובה שניתנה להם מאחר והיא מנוסחת בשפה משפטית מורכבת.

 

האם הרישום הפלילי נמחק בעבירות קלות?

אחת מהשאלות אשר רבים תוהים לגביהן, היא האם יש סיכוי שהרישום הפלילי יימחק באופן אוטומטי. מדובר בשאלה שנובעת מהרצון של אנשים לטמון את הראש בחול, ולקוות שהצרה תעבור בלי שיצטרכו לעשות כלום לשם כך. הרישום הפלילי שלכם יימחק לרוב רק לאחר מאבק משפטי ממושך, אשר תצטרכו לנהל במשך שנים בסיוע עורך דין מקצועי ומיומן. הרישום הפלילי נועד להישאר זמן רב, כדי לאפשר תפיסה מהירה של עבריינים, ואין כמעט מצבים בהם הוא פשוט נמחק. כמובן, שלכלל זה עשויות להיות חריגות, כמו אישום פלילי שהצלחתם להוכיח בו את חפותכם, או עבירות שנסגרו מחוסר עניין לציבור. עם זאת, חשוב להבין שעליכם לטפל בבעיה, ולא להתעלם ממנה.

 

מדוע לא כדאי להשאיר את המחיקה לגורל?

גם אם העבירה שלכם היא קלה במיוחד, ואתם שוקלים פשוט לתת לה להתפוגג, עליכם לעשות מאמצים ולקחת אחריות על גורלכם. מחיקת הרישום המשטרתי יכולה להוביל אתכם לדרך חדשה מבחינה מקצועית ומבחינת יחסים עם אנשים אחרים, וחבל לא לקחת עליה אחריות אישית. אם תבחרו להשאיר את המחיקה לגורל, יתכן מאוד ותופתעו מתוחלת החיים שלה במנגנוני הפקידות של גופי הביטחון בארץ, המסוגלים לשמר מידע במשך עשרות שנים. אם תבחרו לקחת אחריות על התהליך, גם אם לא תזרזו את מועד מחיקת הרישום הפלילי שלכם, תוכלו לדעת כאשר הוא יגיע, וכך לדעת שההגבלות שהיו עליכם הוסרו לחלוטין.

 

כלי משפטי

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
האם זה חוקי לרכוש סיאליס ללא מרשם

שיפור האון הגברי הוא משאת נפשם של רבים. אקט מיני שיכול להימשך יותר ויותר, להביא את הגירוי לשיא ולשפר את מערכת היחסים הזוגית, הוא מטרה

חוקי מנעולנים – כל המידע

מדי פעם, ובעיקר בעתות של מעבר דירה, אנו זקוקים למנעולן. בין אם לצורך החלפת צילינדרים, או לטובת שכפול מפתחות. ישנם גם מקרים פחות  חביבים, בהם

שינוי עילת סגירת תיק

במאמר זה נסביר על עילת סגירת תיק חקירה ועל האפשרות לשנותה. על מנת למנוע בלבול ואי הבנה, נבהיר כי כאשר מדובר במאמר זה על רישום

מה זו זכות השתיקה?

נחקר שהוא חשוד ולא עד זכאי לזכויות שונות ובהן זכות השתיקה. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של הזכות הזו, מתי כדאי להשתמש בה ומדוע צריך