האם ישנם חוקים שמנעולן חייב לעבוד לפיהם?

תוכן עניינים

מנעולנות היא תחום אפור למדי מבחינת חקיקה. אין חוקים מוגדרים המבהירים מי נחשב למנעולן, מה מותר למנעולנים לעשות ומה אסור, ואילו תעריפים ניתן לגבות. אי ההסדרה יוצרת בלבול מסוים, אך אל חשש – אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.

 

למה להשתמש בשירותיו של מנעולן?

אמנם אין חקיקה מוסדרת בכל הקשור לתחום המנעולנות, אך דווקא יש לימודים מוסדרים. מי שמעוניין להיות מנעולן, צריך לסיים לימודי מנעולנות באחת המכללות המציעות לימודים אלה. בזמן לימודיהם, מתמקצעים המנעולנים במספר תחומים: שכפול מפתחות, התקנת צילינדרים, פריצת מנעולים ועוד.

אך אם התחום כל כך פרוץ, מדוע יש הסמכה? משום שהיא מספקת ידע הכרחי לביצוע העבודות בצורה טובה ובטוחה. על כן, במידה ותחליטו לנסות ולהחליף צילינדר בעצמכם, למשל, אתם מסתכנים בפגיעה בדלת ואולי אף בהריסתה, אך חשוב מכך – בפגיעה בביטחונכם האישי. זו גם הסיבה שכדאי לבחון היטב את המנעולן אליו אתם פונים, שכן ישנם אנשים המנצלים את הפריצות בתחום לטובתם האישית, ומבצעים עבודות מנעולנות ללא הסמכה.

 

בחירת מנעולן

אז איך אפשר לדעת שהמנעולן שבחרתם אכן אמין? במספר צעדים פשוטים תוכלו לדעת אם עשיתם בחירה נכונה, או שעליכם לבחור מנעולן אחר:

 

תעודת הסמכה

הדבר הראשון שחשוב לבחון הוא תעודת הסמכה. יש לא מעט מקומות שמכשירים מנעולנים, ועם סיום הלימודים, כל אחד מהם מן המקומות הללו מספק לבוגריו תעודה המעידה על כך. לכן בטרם תבחרו מנעולן שיבצע את העבודה הבאה עבורכם, היינו ממליצים לבקש ממנו תעודת הסמכה.

 

תעודת יושר

דבר נוסף שניתן לבקש מהמנעולן שלכם, הוא רישום מהמשטרה המעיד על היעדר רישום פלילי, או כפי שרבים מכנים אותו: "תעודת יושר". תעודה זו מעידה על כך שאותו מנעולן הוא בעל עבר נקי – פרמטר חשוב ביותר, במיוחד לאור העובדה שאתם מפקידים את הכניסה לבית שלכם בידי אותו אדם.

טעות נפוצה: שימו לב שהמנעולן לא מציג את עצמו כמוסמך מטעם משטרת ישראל, כי אין חיה כזאת. המשטרה מספקת אישור על היעדר רישום פלילי בלבד, ולא מספקת הסמכה של ממש.

 

המלצות

הדבר השלישי שכדאי לשים לב אליו הוא המלצות. חוות דעת שנכתבו בידי אנשים יכולות להעיד לא מעט על איכות בעל המקצוע. כיום, ישנם לא מעט אתרים ואפליקציות בהם ניתן לראות המלצות – כמו גם האתר של בעל המקצוע עצמו.

 

המלצת הצוות

כמו שכבר הבנתם, בחירה של מנעולן היא עסק לא מסובך – אך חשוב מאד. אינכם רוצים  שהאדם שיפרוץ לכם (מרצונכם) לבית יהיה אדם לא אמין, או להסתכן בכך שיחליפו לכם צילינדר בצילינדר משומש. לכן, אם אתם מחפשים פורץ מנעולים בתל אביב – פנו לריקו, שיספק לכם שירות אדיב ומקצועי, ואפילו יהיה זמין 24 שעות, שבעה ימים בשבוע.

 

פריצה לדלת

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
האם זה חוקי לרכוש סיאליס ללא מרשם

שיפור האון הגברי הוא משאת נפשם של רבים. אקט מיני שיכול להימשך יותר ויותר, להביא את הגירוי לשיא ולשפר את מערכת היחסים הזוגית, הוא מטרה

חוקי מנעולנים – כל המידע

מדי פעם, ובעיקר בעתות של מעבר דירה, אנו זקוקים למנעולן. בין אם לצורך החלפת צילינדרים, או לטובת שכפול מפתחות. ישנם גם מקרים פחות  חביבים, בהם

שינוי עילת סגירת תיק

במאמר זה נסביר על עילת סגירת תיק חקירה ועל האפשרות לשנותה. על מנת למנוע בלבול ואי הבנה, נבהיר כי כאשר מדובר במאמר זה על רישום

מה זו זכות השתיקה?

נחקר שהוא חשוד ולא עד זכאי לזכויות שונות ובהן זכות השתיקה. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של הזכות הזו, מתי כדאי להשתמש בה ומדוע צריך