תפיסות שגויות נפוצות לגבי אפוסטיל והפרכתן

תוכן עניינים

מאז אמנת האג ב-1961, אפוסטיל הפך להליך משמעותי בחייהם של רבים. הוא מצליח להקל על אנשים שונים בתהליכים בירוקרטיים בינלאומיים, ומאפשר לכפר הגלובלי לפרוח. למרות האמור, יש כמה תפיסות שגויות נפוצות לגבי אפוסטיל שעלולות להוביל לבלבול ואי הבנות. במאמר זה נפריך את התפיסות הללו ונספק לכם מידע מדויק יותר.

 

תפיסה שגויה 1: אפוסטיל זהה לאישור נוטריוני

יש שחושבים שמדובר במילים נרדפות, אבל אין זה נכון. אפוסטיל ואישור נוטריון הם תהליכים נפרדים למרות ששניהם כרוכים באימות של מסמכים. אישור נוטריוני כולל בדרך כלל נוטריון שמאשר את מקוריות החתימות על מסמך, בעוד שאפוסטיל מוודא את אמיתות המסמך עצמו ואת הרשות שהנפיקה או אישרה אותו. אפוסטיל משמש בעיקר למסמכים שמיועדים לשימוש במדינות מחוץ לארץ, בעוד שאישור נוטריוני נדרש למטרות משפטיות בתוך המדינה.

תפיסה שגויה 1 אפוסטיל זהה לאישור נוטריוני

תפיסה שגויה 2: אפוסטיל שימושי רק להגירה

יש שחושבים שאפוסטיל בא לשימוש רק כשאנשים רוצים להגר למדינה אחרת ולהוכיח את אזרחותם. אך אין זה נכון- יש שלל שימושים לאפוסטיל, ביניהם לדוגמה נישואים אזרחיים של ישראלים בחו"ל. כשישראלים רוצים להתחתן במדינות אחרות, כמו קפריסין ואירופה, יש צורך להנפיק חותמת אפוסטיל תמצית רישום. תמצית רישום היא מסמך של המדינה בו יש את כל הפרטים השונים של האזרח, אותו הרשויות בחו"ל דורשות בעת רישום האזרחים כנשואים.

 

תפיסה שגויה 3: אפוסטיל יכול להיות בשימוש בכל מדינה

לא כל מדינה תקבל את האפוסטיל שלכם- מסמכים אלה מוכרים רק במדינות שנכללות באמנת האג- שידועה כאמנת האפוסטיל. בעוד שיש כ-120 מדינות שחתומות על האמנה, עדיין קיימות מספר מדינות שלא חלק ממנה. אם אתם צריכים לאמת מסמכים שמיועדים למדינות מחוץ לאמנה, תצטרכו לעבור תהליכים בירוקרטיים אחרים.

תפיסה שגויה 3 אפוסטיל יכול להיות בשימוש בכל מדינה

תפיסה שגויה 4: כל המסמכים יכולים לקבל אפוסטיל

אפוסטיל מונפק בדרך כלל עבור מסמכים ציבוריים, שכוללים תעודות לידה, תעודות נישואין, תעודות פטירה, פסקי דין, מסמכים נוטריוניים ועוד. לא ניתן להוציא אפוסטיל על מסמכים פרטיים כגון חוזים ומכתבים. סוג המסמכים שזכאים לאפוסטיל יכולים להשתנות ממדינה למדינה לכן חשוב מאוד לבדוק מבעוד מועד עם הרשויות הרלוונטיות מה נכלל אצלם.

 

תפיסה שגויה 5: אפוסטיל הוא תהליך יקר, ארוך ומסורבל

יש כאלה שרק שומעים את המילה הזו וכבר מתייאשים. אבל זוהי תפיסה שגויה מאוד- בדרך כלל השגת אפוסטיל היא תהליך חסכוני ופשוט למדי. הדרישות מכם הן מועטות וכוללות בדרך כלל רק את הגשת המסמך לרשות ותשלום אגרה. גם זמני הטיפול אינם ארוכים מדי, ואפשר לפעמים לקבל שירות מזורז אם מדובר במקרה דחוף במיוחד.

אמנת האפוסטיל צמצמה באופן משמעותי את הבירוקרטיה והמאמצים הכרוכים באישור מסמכים. לא כל מילה בלועזית מעמידה מאחוריה הליך מסובך- לפעמים להפך, מדובר דווקא בהליך שכל אחד יכול לעבור ללא בעיה.

תפיסות שגויות נפוצות לגבי אפוסטיל והפרכתן

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות