את מי תובעים על תאונת דרכים בדרך לעבודה?

תוכן עניינים

רוב האזרחים סוברים שעליהם לתבוע את הנהג הפוגע או גורם אחר שהיה בקרבת מקום התאונה שאירעה להם בדרכם לעבודה. בירור שערכנו בנושא העלה שמדובר בסברה שגויה לחלוטין. שכן, צריך לתבוע גורם אחר שאולי לא חשבתם עליו. קראו בעיון רב את השורות הבאות ותהיו בטוחים שתכירו בגורם זה ובאופן שבו התביעה צריכה להתקיים.

 

הקדמה – מה אומר החוק במקרה שכזה?

נפתח תחילה בהגדרה שקבועה בחוק. זו אומרת שאדם שנפצע בתאונת דרכים שאירע בדרך מהעבודה לביתו או ההפך, צפוי לקבל את 2 ההגדרות הבאות:

  • נפגע תאונת דרכים
  • נפגע תאונת עבודה

 

הגדרות אלו מקנות את האפשרות להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי בעקבות פגיעה שאירעה במסגרת מקום העבודה. חשוב לציין שיהיה צורך להוכיח בהמשך שהפגיעה אירעה בדרך ממקום העבודה לבית או ההפך, כדי שניתן יהיה לקבל את הפיצויים מצד המוסד לביטוח לאומי.

 

טיפ חשוב לנפגעים – פנו בהקדם לטיפול רפואי

בשלב זה אתם יודעים שתצטרכו לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, במידה ועברתם תאונת דרכים שנחשבת לתאונה עבודה. אנו מבקשים להדגיש בשלב זה שתצטרכו לפנות בהקדם האפשרי לקבלת טיפול רפואי גם אם אתם מרגישים טוב. שכן, יהיה עליכם להכין מראש סיכום רפואי שיעיד על חומרת הפגיעה ולצרף אותו לתביעה. בשלב הבא תצטרכו לפנות לקבלת ייעוץ מצד עו"ד משרד הביטחון שיאסוף תחילה את המסמכים הדרושים, כדי שניתן יהיה להמשיך בהליך.

 

כך תתבעו את המוסד לביטוח לאומי

עורך הדין יאסוף את המסמכים הדרושים, ימלא את טופס התביעה ויגיש את הכול למשרדי המוסד לביטוח לאומי שנמצאים בקרבת מקום מגוריכם. לאחר מכן, אתם תקבלו הזמנה לוועדה רפואית. במהלכה, תציגו את הפגיעה שאירעה בעקבות התאונה, כדי שתוכלו לקבל אחוזי נכות. שימו לב, ככל שתקבלו אחוזי נכות גבוהים יותר, כך הפיצוי שישולם לכם בהמשך יהיה גדול יותר.

 

לא כל מקרה מאפשר לקבל פיצויים

חשוב לציין שיש מצבים שבהם אדם מגלה שהוא לא יכול לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בעקבות פגיעה מתאונת דרכים שאירעה בזמן שהיה בדרכו למקום עבודה. מדובר למשל במצבים שבהם האדם סטה מהדרך הרגילה שבה הוא נוסע מידי יום למקום העבודה. שכן, הוא יגלה שהדבר יקשה עליו להוכיח את התביעה. במקרים מסוג זה, המוסד לביטוח לאומי צפוי לדחות את התביעה, בטענה שזו לא נחשבת לתאונת עבודה.

 

החשיבות בהסתייעות מצד עורך דין

חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין מוסמך מהסיבות הבאות:

  1. הבקיאות בחוק: עורך הדין שעוסק בתחום תאונות דרכים ותאונות עבודה מכיר בדיני נזקי הגוף באופן מעמיק והוא יוכל להציג בפניכם את הזכויות שמגיעות לכם
  2. מקסום פיצויים: הסתייעות מצד עורך דין תעלה את הסיכויים לקבל פיצויים גבוהים. שכן, הוא יכול לבדוק את מלוא היקף הנזק שאירע לכם ולהציג את המידע הרלוונטי בפני חברי הוועדה של המוסד לביטוח לאומי. אלה דברים שהאדם הפשוט לא יכול לבצע באופן עצמאי

 

 

מילים אחרונות לסיום

אדם שעבר תאונת דרכים בדרכו למקום העבודה צריך לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, משום שהחוק קובע שמדובר לא רק בתאונת דרכים, אלא גם בתאונת עבודה (היות והאדם היה בדרכו למקום העבודה). מי שחוו תאונה שכזו, צריכים לגשת בהקדם לקבלת טיפול רפואי הולם ולאחר מכן, להסתייע בשירותיו של עורך דין מוסמך שיסביר את ההליך שצפוי להתקיים מול המוסד לביטוח לאומי, כדי שניתן יהיה להגיש את התביעה ולקבל את הפיצויים שמגיעים לנפגע.

לפנות לטיפול רפואי

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות