האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

תוכן עניינים

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה

פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה במסגרת החיים האישיים או העבודה. ישנם מקרים שונים ומגוונים של פוסט טראומה החל מהפרעות נפשיות קלות כמו מצבי רוח ודיכאונות עד להפרעות נפשיות קשות ביותר שמשפיעות על התפקוד באופן יומיומי ודורשות השגחה, טיפול ואף אשפוז. מקרי קיצון אלו מוגדרים כנכות נפשית, לפיכך, בהחלט ניתן לקבל אחוזי נכות ואף קצבת נכות מביטוח לאומי בעקבות פוסט טראומה. עם זאת, ההליך יותר מסובך מקצבת נכות פיזית ולעיתים אף נדרש להגיש תביעה על פוסט טראומה – תביעה ערעור – אחוזי נכות בכדי לקבל את הקצבה שמגיעה לאותו אדם על פי חוק.

מי זכאי?

"נכות נפשית" הינה הגדרה יותר מסובכת להבנה מנכות פיזית מאחר והיא אינה גלויה לעין כמו נכות פיזית. לעיתים רבות, דבר זה מהווה כאתגר לקבלת כלל הזכויות המגיעות לפוסט טראומתיים על פי דין, איך אין זה מונע את זה. אדם אשר לוקה בהפרעת פוסט טראומה למשך תקופת זמן של 3 חודשים ומעלה ומוכר כאדם בעל הפרעה כרונית זכאי לקבלת שירותים מגופים שונים במדינה, ביניהם ביטוח לאומי המספק קצבת נכות. כל עוד המחלה מונעת מהאדם לחזור לעבוד, יש באפשרותו להגיש תביעה לביטוח לאומי ולקבל את הקצבה.

 

מה לעשות?

לאחר שווידאתם כי אתם עומדים בתנאים של ביטוח לאומי יש להגיש את הטפסים. הטופס הראשון הוא טופס תביעה לקצבת נכות שנמצא באתר של המוסד לביטוח לאומי. בנוסף לכך, יש לצרף את כלל הטפסים הרפואיים המעידים על המצב הפוסט טראומתי וכל מה שמשתמע ממנו. כמו כן, יש לצרף תלושי שכר אחרונים ואישורים המעידים על קבלת תשלום על ימי מחלה במידה ומדובר באדם שכיר. לאחר הגשת התביעה, תזומנו לוועדה רפואית לנכות כללית שבה יקבעו אחוזי הנכות. במקרה של פוסט טראומה, חלק מחברי הוועדה יהיה מומחה בפסיכיאטריה. במהלך הוועדה, על התובע לפרט על ההתמודדות עם המחלה ומגבלותיה, על הקשיים התפקודיים שמונעים ממנו לעבוד והאם הוא נעזר באדם אחר בשביל לבצע פעולות יומיומיות. כמו שצוין בהתחלה, קבלת אחוזי נכות על סמך נכות נפשית הינו הליך מאתגר יותר, לכן מומלץ להתלוות בעורך דין המתמחה ספציפית בתביעת אובדן כושר עבודה כתוצאה מפוסט טראומה.

לסיכום, פוסט טראומה הינה מחלה נפשית אשר יכולה להקנות אחוזי נכות וקבלת קצבת נכות מהמדינה, אך ללא ספק זה הינו הליך מאתגר למדי. לפיכך, ההמלצה הגורפת היא לפנות לאיש מקצוע בכדי להבטיח לקבל את הזכויות שמגיעות לכם.

 

מטבעות

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות

הכירו את עורך דין עמית ורד

מכרים המליצו לכם על עורך דין עמית ורד ואתם רוצים לקרוא פרטים נוספים אודותיו? שמעתם על המשרד שנמצא בראשון לציון אבל אין לכם עוד מידע