מהי בוררות עסקית?

תוכן עניינים

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח.

בוררות עסקית היא למעשה הפתרון הידידותי והיעיל לפתור בעיות במשרד ובעסק, בין אם מדובר בחוסר צדק שנעשה כלפיכם, או במצב בו ישנם ערכים שמתנגשים בתוך העסק ויש צורך בבוררות עסקית כדי להסדירם.

בוררות עסקית יכולה להחליף את כותלי בית המשפט ולהוות תחלופה יעילה יותר.

לפניכם קצת על מהי בוררות עסקית?.

 

מה היא בדיוק בוררות עסקית?

בוררות עסקית היא ענף פופולרי ומבוקש מאד בתחום הבוררות, וכשמה כן היא מדובר בבוררות שנדרשת כאשר יש בעיות בתוך העסק ובין כתליו. כדי למנוע הגעה לבית משפט, וכן כדי למנוע את קיומן של הבעיות הללו באופן שיפריע לשגרת העסק וימנע ממנו להתפתח – כאשר ישנן בעיות, סכסוכים ואי הסכמה בתוך המשרד, הפנייה לבוררות עסקית תוכל להועיל ולפתור את הבעיות באופן המיטבי, וללא סיבוכים מיותרים. הבורר העסקי מתמחה בבוררות בתוך העסק, ושם לנגד עיניו את המטרה לשמור על טובת העסק והמשך פעילותו התקינה, לכן מדובר בבוררות שמומלצת מאד לעסקים ומבטיחה לשמור על המשך פעילותם הסדירה והמיטבית.

 

מה כוללת בוררות עסקית?

בוררות עסקית כוללת יישוב סכסוכים בין שני צדדים בתוך העסק, ונוגעת לסכסוכים פנים עסקיים שנובעים ממניעים כלכליים או אי הסכמות בבחינה המשפטית. תהליך הבוררות העסקית שם לעצמו למטרה להגיע לפשרה בין הצדדים, ולגבש המלצה עבור המשך פעילות העסק התקינה בעניין הסכסוכים הללו. ישנם מגוון מודלים של בוררות עסקית עמם מתנהל הבורר המומחה בתחום העסקי, שנועדו לפתור את הבעיה בדרך שהכי תתאים לה ותטיב עמה.

 

מדוע בוררות עדיפה ופופולרית?

תהליך הבוררות נחשב כיום לפופולרי ואהוד על פני שאר השיטות לניהול סכסוכים ועל פני הליך משפטי מורכב, מכמה סיבות. הליך הבוררות עדיף הן עבור המדינה שממליצה להגיע לבוררות לפני הגעה לבית משפט ולהליכים מלאים, והן עבור הלקוחות והעסקים מכמה סיבות שונות:

 

עדיפה עבור המערכת המשפטית והמדינה

בוררות עסקית מומלצת מאד על ידי בתי המשפט וגופי המדינה. אלה ממליצים להגיע קודם כל לבוררות עסקית ורק במידה ודברים לא נפתרו עדיין, להמשיך להליך משפטי. זאת מאחר ועצם קיומה של הבוררות העסקית מקלה על בית המשפט וגופי המדינה, ומורידה מעומס הפניות והמשפטים שיש לנהל.

 

עדיפה עבור הלקוחות והעסקים

בוררות עסקית כמובן עדיפה עבור העסק והעובדים בו, מכמה סיבות, שכן ראשית מדובר בחסכון כסף אדיר עבור העסק והצדדים המסוכסכים, שמונע מהם עלויות נרחבות של משפט ממושך ומורכב. מעבר לרמה הכלכלית, מדובר ביישוב סכסוכים ידידותי שמגיע לפשרה הוגנת, שתפגע כמה שפחות בעסק ובהתפתחות שלו. לכן עבור העסק והצדדים המסוכסכים, עדיף כמובן לפנות לבורר שיסיים את הסכסוך במהירות ובאופן ההוגן והפשוט, במקום להיגרר למשפט ממושך, יקר ומייאש מאד.

 

שופט מרכזי

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

הכירו את עורך דין עמית ורד

מכרים המליצו לכם על עורך דין עמית ורד ואתם רוצים לקרוא פרטים נוספים אודותיו? שמעתם על המשרד שנמצא בראשון לציון אבל אין לכם עוד מידע