מדוע זה כל כך קשה לקבל כסף מביטוח לאומי?

תוכן עניינים

 מדינת ישראל הינה מדינה פלאית ומדהימה שקמה מעפר ופורחת ועולה כבר שבעים וחמש שנה באחת השכונות הקשוחות ביותר בעולם. יש הרבה מאד במה להתגאות במדינה שלנו, אבל יש גם דברים שפחות. אחד מהם הוא הקושי הרב אותו חווים אזרחים רבים, רובם ככולם מהשכבות החלשות ביותר באוכלוסיה, שבסך הכל מבקשים את מה שמגיע להם על פי חוק ולא יותר. מדוע זה כל כך קשה לקבל כסף מביטוח לאומי? קשה להסביר, אך מה שבטוח הוא שהתייעצות עם עורך דין לביטוח לאומי לקבלת הדרכה והכוונה בהחלט יכול להועיל.

 

בירוקרטיה במאה ה- 21

בעולם שבו מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות המפותחות בעולם עם ענף הייטק מדהים, פיתוחים טכנולוגיים ששוברים שיאים, בינה מלאכותית ופתרונות תקשורת שהופכים את העולם לנגיש ונוח יותר, נראה שהמוסד לביטוח לאומי עומד במקומו ולא השתנה בו דבר עוד משנות החמישים. מצד אחד, האנשים המסורים שעובדים במוסד לביטוח לאומי עושים מעל ומעבר עבור מאות אלפי הפונים ומקבלים אותם בסבר פנים יפות, מצד שני שנים של הזנחה הותירו את הביטוח הלאומי עם אותם הנהלים ואותן התקנות שהתאימו אולי למדינה הצעירה של לפני חמישים שנה, אך בהחלט אינם עונים על הצרכים של בני שנות האלפיים. כדי להתגבר על הקושי, האטימות, הקרירות והבירוקטיה, רצוי מאד להתייעץ עם משרד עורכות דין לביטוח לאומי חדיד – הלד כדי להבטיח שהזכויות שלכם, שמגיעות לכם בזכות ולא בחסד, לא יירמסו על ידי מערכת שעדיין תקועה בעבר.

 

הסיבות לקושי של אזרחים רבים לקבל תשלומים מביטוח לאומי

הקושי מתחלק לכמה סוגים, ולכולם יש פתרון בדמות קבלת הדרכה וייעוץ מגורם מקצועי:

  • אי הכרת הזכויות – קשה להאמין, אבל גם היום ישנם בישראל אזרחים רבים שאינם מודעים לזכויותיהם, וזה כולל את כלל האוכלוסיה, החזקה והחלשה, פשוט מתוך חוסר הבנה שמגיע להם יותר. אזרחים אלו אפילו לא פונים למוסד לביטוח לאומי למרות שהם יכולים להסתייע בו בזכות ולא בחסד.
  • מכשולי שפה – רבים במדינת ישראל עדיין נתקלים במכשולי שפה, מדובר באוכלוסיות החיות בישראל אך העברית אינה שגורה בפיהם, עולים חדשים, קשישים ועוד. כשאין לך אין לדבר עם הפקיד ולהסביר לו מה אתה צריך, גם לא ניתן לקבל שום דבר.
  • בושה – אזרחים רבים במדינת ישראל מתביישים לבוא ולבקש את עזרת המוסד לביטוח לאומי. בין אם זה קשור לאגו, למוסר, לרצון להשאר עצמאי, להלחם על הפרנסה ולא להזדקק ל'נדבות' כפי שהם רואים זאת. מסיבה זו רבים מוותרים על הזכויות שלהם למרות שהם יכולים לשפר את רמת החיים שלהם בעזרתם.
  • נפילה בין הכסאות – אחד הדברים שהמוסד לביטוח לאומי 'מצטיין' בהם זה הדבקות לנהלים ותקנות שלא מאפשרים לאזרחים שנתקעו בין הכסאות לקבל את המגיע להם.
  • כשלון בועדה רפואית – אזרחים רבים מגיעים לא מוכנים נפשית לועדה רפואית, ולכן נכשלים בלשונם או שאינם מצליחים להסביר כמו שצריך מה הם צריכים כדי לאפשר לעצמם חיים של כבוד. הדרכה וייעוץ לפני ועדה רפואית יכולה לעזור לכם לשפר את הסיכוי לקבל את מה שמגיע לכם.

 

איך עורך דין לביטוח לאומי יכול לעזור?

עורך דין לביטוח לאומי יכול בראש ובראשונה למסור לכם את כל המידע הרלוונטי אודות הזכויות שלכם. לאחר מכן ניתן לגבש תביעה מסודרת לביטוח לאומי, ייעוץ והדרכה כיצד לדבר עם הפקידים השונים ולהסביר מה אתם צריכים, ואם יש צורך בועדה רפואית, לעבור אותה לאחר הכוונה והדרכה מה לומר.

ביטוח לאומי

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ביטוח רכב, מה הוא כולל באמת

ביטוח הרכה מהווה הוצאה משמעותית עבור כל בעל רכב. הביטוח כאמור נועד לפצות את בעל הרכב במקרה של פגיעה ברכב שלו או, לחילופין, לפצות הולך

איך מתבצע הליך תביעת ביטוח ונזיקין?

תביעות נזיקין הן בדרך כלל תביעות לפיצוי כספי, המוגשות כנגד צד שלישי – זה שגרם לנזק בכוונה או ברשלנות. הנזקים יכולים להיגרם לגוף, לרכוש, למבנה