מהו החוק לגבי כספי פנסיה של אדם שנפטר

תוכן עניינים

בכל חודש, אזרחי ישראל מפקידים אחוז ניכר משכרם החודשי בקרן פנסיה.

קרן זו צוברת כספים לאורך כל החיים, משקיעה אותם כך שיצברו ריבית, וכך מספקת קצבה המאפשרת חיים בכבוד בגיל הפרישה.

כאשר נפטר אדם לפני שמשך את כל כספי הפנסיה שלו, העניינים מעט מסתבכים.

במאמר זה נציג את האפשרויות השונות בנוגע לכספי הפנסיה של אדם שנפטר, כך שתוכלו להתנהל נכון.

 

איך ניתן לדעת מהו הסכום שנשאר בקרן הפנסיה?

לאחר פטירת אדם קרוב, התגובה הראשונה היא אבל וצער עמוק. כאשר מתחילים להתאושש מהאובדן, יש פנאי רגשי לטיפול בנושאים אחרים ובירוקרטיים. אחד מהנושאים שחשוב מאוד לעסוק בהם, הוא יתרת הכספים של הנפטר. פעמים רבות, הנפטר יכין צוואה מסודרת, ובה יפרט אל כל החשבונות הרשומים על שמו. למרות זאת, כדאי מאוד לבצע גם חיפוש עצמאי, למקרה בו הנפטר שכח חלק מחסכונותיו. בדיקה באתר הר הכסף, תעניק לכם פתרון מהיר לשאלה. לאחר הבדיקה בהר הכסף, תקבלו פירוט על כלל החשבונות על שמו של הנפטר. נוסף על כך, תקבלו מידע על כספים אשר נשארו בקרן הפנסיה שלו. כדאי לשלב בבדיקה גם שיח ישיר עם חברת הפנסיה, כדי להבין מהו הסכום שנותר בקרן, ומהם תנאי חלוקתו.

 

מהו הסכום לו זכאי בן או בת הזוג?

לרוב, אלא אם הוגדר אחרת על ידי הנפטר, בת או בן הזוג, יהיו זכאים לכספי הפנסיה שלו, במקרה שנפטר לפני שמיצה אותם לחלוטין. ישנם תנאים מסוימים לקבלת הכספים הללו, שקשורים למועד הפטירה של המנוח. אדם אשר טרם יצא לפנסיה ונפטר, הכספים בחשבון הפנסיוני שלו יועברו ליורשיו באופן מלא. במקרה שהאדם נפטר בגיל פנסיה, לאחר ניצול חלק מהקרן, העניינים מעט מסתבכים. ישנן אפשרויות שונות לניהול קרן הפנסיה במקרה זה, כאשר כל אפשרות גוזרת מתוכה השלכות בנוגע לסכום הזכאות ואופן חלוקת יתרת הכספים. ניתן לבחור באפשרות להשארת קצבה קבועה לבת הזוג במקרה של פטירה. במקרה זה, קרן הפנסיה תפריש פחות כספים בכל חודש, מאחר והיא צריכה לשמור כספים כהכנה למצב זה. יתכן מצב אחר, בו קרן הפנסיה מתנהלת באופן סדיר, ואז הכספים יחולקו בין הצאצאים לבת הזוג, על פי חלוקת אחוזים ידועה מראש, אלא אם הנפטר הגדיר זאת אחרת בצוואתו.

 

מה עם הילדים?

ילדיו של החוסך ייהנו לרוב מחלק קטן יותר מהחיסכון הפנסיוני שלו. במקרה שנפטר מת לפני גיל הפרישה, הילדים עשויים להיות זכאים לקצבה חודשית קבועה מטעם קרן הפנסיה, שתפסק ברגע שיגיעו לגיל 21. במקרה של פטירה לאחר היציאה לגמלאות, יתכן והילדים יהיו זכאים לעד 30 אחוז מכספי הפנסיה לכל ילד. כספים אלו יועברו לילדים לאחר הליך משפטי מתאים, ומומלץ מאוד להתייעץ עם סוכן פנסיה מקצועי לצורך כך.

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ביטוח רכב, מה הוא כולל באמת

ביטוח הרכה מהווה הוצאה משמעותית עבור כל בעל רכב. הביטוח כאמור נועד לפצות את בעל הרכב במקרה של פגיעה ברכב שלו או, לחילופין, לפצות הולך

איך מתבצע הליך תביעת ביטוח ונזיקין?

תביעות נזיקין הן בדרך כלל תביעות לפיצוי כספי, המוגשות כנגד צד שלישי – זה שגרם לנזק בכוונה או ברשלנות. הנזקים יכולים להיגרם לגוף, לרכוש, למבנה