מהם השלבים שיש לעבור לאחר דחיית תביעה ביטוח?

תוכן עניינים

לפעמים קורים מצבי ביש בחיים אשר גורמים לאובדן משמעותי, בבריאות או ברכוש. במיוחד עבור סיטואציות כאלו, קיימות חברות הביטוח אשר דואגות לנפגעים המבוטחים לפיצויים מתאימים כנגד הפגיעה. לרוע המזל, דחייה של תביעת ביטוח היא דבר נפוץ מדי, ולא פעם חברות הביטוח דוחות את תביעות מבוטחיהן בנימוקים שונים ומשונים במטרה לא לשלם את הקצבאות להן הם זכאים. אולם דחיית תביעת ביטוח אינה סוף פסוק, ויש מה לעשות בנדון גם לאחר הסירוב. במאמר הבא נציג את השלבים המומלצים שיש לנקוט לאחר דחיית תביעה מסוג זה.

 

להקדים תרופה למכה

ראשית, נתחיל בשלבים שכדאי לבצע עוד לפני דחייה סופית. במקרה וקרתה סיטואציה רלוונטית  המצדיקה פנייה לחברת הביטוח (פריצה, שריפה או כל אסון אחר שאירע לכם וקיים עליו ביטוח לפי הפוליסה שלכם), יש ליידע את החברה בכתב או בעל פה, באמצעות קשר ישיר או דרך סוכן הביטוח. לאחר מכן, יש להציג תביעה מנומקת ומנוסחת בכתב לחברה.

זהו שלב שיש לעשות בשימת לב רבה, ורצוי להשקיע בו עזרה מקצועית עניינית. על מנת להקדים תרופה למכה ולמזער את האפשרות של דחיית תביעת ביטוח מומלץ כבר בשלב זה להיעזר בעורך דין מתאים, אשר מתמחה בדיני ביטוחים (לא כל עורך דין יהיה מומלץ למשימה זו). באמצעות סיוע משפטי מקצועי תוכלו לנסח מכתב מנומק כיאות, להימנע מטעויות שעלולות להביא לפסילת התביעה על ידי החברה, ולצרף את כלל המסמכים הרלוונטיים שיחזקו את טענתכם.

 

בחירה בקפידה היא הבחירה היחידה

במקרה ונתקלתם בסירוב, אל תאמרו נואש. אין זה אומר בהכרח כי הגעתם לסוף הדרך מבחינת האפשרות לממש את כספי הביטוח. במידה ולא נעזרתם בעורך דין עד כה, זה בהחלט הזמן לפנות לאחד. אתו תוכלו לפנות לערכאה משפטית, אשר תכריע בדבר חוקיות הדחייה.

חשוב להבין שלא כל עורך דין מוכשר למשימה זאת. ענף עריכת הדין הוא מגוון מאוד ולכל אחד ההתמחות הספציפית שלו. יש להסתייע בעורך דין אשר מתמחה בפירוש בדיני ביטוח, בקי בחוקים הרלוונטיים לנושא ובעל ניסיון המתאים. כמו כן, כדאי להימנע משירותיהם של עורכי דין אשר גובים סכומים נמוכים מהנהוג, או מבטיחים ניצחון בכל מחיר. רצוי מאוד להגיע אל עורך דין עם המלצות רבות ממקורות שונים.  כמובן רצויות המלצות ממקור ראשון (מכרים, שכנים וכדומה) אך גם חיפוש מדוקדק באינטרנט יוכל להביא אתכם לתוצאה ראויה.

 

דין ודברים

לאחר שנמצא עורך הדין הנכסף, זהו הזמן לפנות לערכאה משפטית, ולתבוע את חברת הביטוח שנית. מדובר בתהליך לא קל: תאגידי הביטוח הם גופים ענקים ומיומנים אשר יודעים למצוא סיבות רבות ומגוונות לדחות את תביעות המבוטחים. לכן חשוב להתכונן לקרב המשפטי כראוי, באמצעות איסוף חומר, נבירה בפסקי דין וחוזים קשורים וכדומה.

עוד חשוב לדעת, שעל תביעות ביטוח שונות חלה התיישנות, לרוב שלוש שנים. לכן יש לשים לב שנוקטים את כל הצעדים הדרושים לביטול הדחייה בזמן המתאים.

 

עורך דין מצליח

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ביטוח רכב, מה הוא כולל באמת

ביטוח הרכה מהווה הוצאה משמעותית עבור כל בעל רכב. הביטוח כאמור נועד לפצות את בעל הרכב במקרה של פגיעה ברכב שלו או, לחילופין, לפצות הולך

איך מתבצע הליך תביעת ביטוח ונזיקין?

תביעות נזיקין הן בדרך כלל תביעות לפיצוי כספי, המוגשות כנגד צד שלישי – זה שגרם לנזק בכוונה או ברשלנות. הנזקים יכולים להיגרם לגוף, לרכוש, למבנה