איך מתבצע הליך תביעת ביטוח ונזיקין?

תוכן עניינים

תביעות נזיקין הן בדרך כלל תביעות לפיצוי כספי, המוגשות כנגד צד שלישי – זה שגרם לנזק בכוונה או ברשלנות.

הנזקים יכולים להיגרם לגוף, לרכוש, למבנה ועוד.

התביעה עצמה צריכה להתבסס על פקודת הנזיקים ועל עוולת הרשלנות והיא עוסקת בדרך כלל בתאונות עבודה, תאונות דרכים, פגיעה במרחב הציבורי ועוד.

 

טיפול נכון בתביעת ביטוח ונזיקין – שלב אחר שלב

גם אם יש לכם עו"ד ביטוח ונזיקין ממש טוב, אתם צריכים להיערך מבעוד מועד, כדי שיהיו לכם סיכויים טובים לנצח בתביעה. משום כך, עוד הרבה לפני שתאם מדברים עם עו"ד, יש כמה דברים שחשוב לעשות בעצמכם, ממש בהתחלה:

  1. מייד לאחר התאונה, יש לתעד בצילום את המפגע ואת הנזק שנגרם
  2. יש לפנות בהקדם האפשרי לטיפול רפואי, אם הנזק נגרם לגוף ולדווח בפרטי פרטים כיצד התרחשה התאונה
  3. חשוב לבדוק אם היו עדים לאירוע ולקחת מהם פרטים אישיים
  4. יש לבדוק אם יש מצלמות בסביבה, שתיעדו את ההתרחשות
  5. יש לשמור כל מסמך רפואי המתעד את הטיפול שקיבלתם בעקבות התאונה
  6. יש לפנות למשטרה בהקדם האפשרי – אם מדובר על תאונת דרכים

 

נגד מי ניתן להגיש את התביעה?

את התביעה יש להגיש למי שגרם את הנזק, או אל אחראי על המחדל שבגינו נגרם הנזק. לפעמים זה לא כל כך פשוט, כי האחראי לנזק הוא רשות מקומית, או אחרת, כי יש כמה אחראים וכן הלאה.

את תביעת הנזיקין מכין עו"ד ביטוח ונזיקין מנוסה, אליו יש לפנות עם כל האינפורמציה הרלוונטית, המסמכים הרפואיים ששמרתם, צילומים, עדויות, קבלות על טיפולים רפואיים, או תיקונים שנאלצתם לעשות כתוצאה מהנזק וכן הלאה.

אם נגרם נזק בריאותי בגלל התאונה, יש לצרף חוות דעת של מומחה בתחום הרפואה הרלוונטי.

כך למשל, אם נגרם נזק לגב, יש לפנות לאורטופד מומחה להגשת חוו"ד רפואית, אם נגרם נזק לעיניים, יש לפנות רופא עיניים מומחה לצורך קבלת חוו"ד קבילה בבית המשפט וכן הלאה.

 

באיזה שלב כדאי להגיש את התביעה?

למרות הרצון למצות את הדין עם האשמים מהר ככל האפשר ולמרות שלפעמים קיים צורך של ממש בסיוע כספי, או סיוע אחר כדי להתמודד עם הנזקים שנגרמו, לעיתים קרובות יש להמתין פרק זמן ניכר עד שתוכלו להגיש את התביעה. הסיבה לכך פשוטה.

אם נגרם נזק גופני, לעיתים קרובות הוא לא נראה לעין במלואו, אלא רק לאחר כמה חודשים ואף יותר. לכן, יש לאסוף כל מסמך רפואי רלוונטי, המתאר בדיקות וטיפולים שעשיתם בעקבות הנזק, בגלל הנזק, אבל כדאי לחכות עד שמלוא הפגיעה הגופנית תתגלה וזה יכול לקחת זמן.

בכל מקרה, זו הדרך היחידה לקבל פיצוי מלא עבור הפגיעה המלאה, גם אם תוצאותיה נראות לעין רק לאחר כמה חודשים.

 

לסיכום

פעמים רבות תביעת ביטוח ונזיקין עשויה להיות מורכבת ומסועפת ולכן יש להיערך לקראתה בצורה יסודית. היערכות זו כוללת כמובן גם פניה לעו"ד מתאים, שיודע כיצד ללוות תיקים מסוג זה באופן אופטימלי, תוך מיצוי הסיכויים לנצח בתביעה.

 

פסיקה משפטית

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ביטוח רכב, מה הוא כולל באמת

ביטוח הרכה מהווה הוצאה משמעותית עבור כל בעל רכב. הביטוח כאמור נועד לפצות את בעל הרכב במקרה של פגיעה ברכב שלו או, לחילופין, לפצות הולך