האם הורים מכוסים בביטוח תאונות תלמידים?

תוכן עניינים

נפצעת בפעילות בית ספרית של הילד שלך? תוהה האם יש לך אפשרות להשתמש בביטוח על מנת לקבל פיצויים בגין הפציעה? יש סיכוי גבוה שתוכל לתבוע את ביטוח התלמידים. 

נסביר כאן כל מה שצריך לדעת לגבי ביטוח תאונות תלמידים.

 

מה זה ביטוח תאונות תלמידים?

כל בתי הספר בארץ מחויבים על פי חוק לבטח את כלל התלמידים בביטוח תאונות אישיות, אשר חל ותקף בכל תקופות השנה, בבתי הספר אך גם מחוצה להם. אנשים רבים אינם מודעים לביטוח זה ובעקבות כך מפספסים קבלת פיצויים בסכומי כסף גדולים במיוחד לאחר פציעות של ילדיהם.

 

מה כולל ביטוח תאונות תלמידים?

סכום הביטוח משתנה מעט מדי שנה, כך שאין סכום קבוע שניתן לציין כאן, אך בשנים האחרונות ממוצע הפיצוי במקרים הקיצוניים ביותר הינו 400 אלף ₪. זהו סכום גבוה מאוד אשר מראה כמה ניתן לקבל מהביטוח גם במקרים יותר קטנים.

בפוליסת הביטוח יש גם כיסוי נכות זמנית אשר ניתן בעקבות תאונה אשר כולל 70-95 ₪ ביום, בתנאים מסוימים. במידה והפציעה גוררת היעדרות ארוכה מבית הספר, של 90 יום ומעלה, התלמיד זכאי לקבל פיצוי בגין ההיעדרות.

 

האם הורים מכוסים גם הם בביטוח התלמידים?

הביטוח אינו מכסה את ההורים באופן שבו הוא מכסה את התלמידים, אך הוא כן מכסה את ההורים במקרה והפציעה שלהם נגמרה במהלך פעילות בית ספרית. לדוגמה, אם הורה מגיע לטיול שנתי כהורה מלווה ונפצע בצורה מסוימת – הוא זכאי לתבוע את הביטוח. התביעה תהיה בגין הנזקים וההוצאות הרפואיות.

 

סיוע בפנייה לחברת הביטוח

החברה אשר זכתה במכרז ביטוח התלמידים, והיא זו אשר מבטחת את כל תלמידי ישראל, הינה חברת "איילון". במידה ואתה כהורה מעוניין להגיש פנייה לחברת הביטוח, עלייך לדעת כי בית הספר מחויב לסייע לך בנושא. תצטרך להשיג טפסים ואישורים מסוימים מבית הספר, והוא אינו רשאי לסרב להעביר לך את המסמכים הללו. גם אם בית הספר אינו מסכים עם אופי התביעה – עלייך לוודא כי אף גורם בית ספרי לא מונע ממך להגיש את הפנייה לחברת הביטוח.

 

עורך דין תאונות תלמידים

אם אתה מעוניין להגיש תביעה לביטוח עקב תאונה שאירעה לך או לילדך, ההמלצה שלנו היא ליצור קשר עם עורך דין תאונות תלמידים. עורכי דין כאלו מתמחים בתביעות מסוג זה, וידעו בדיוק איך לסייע לך לקבל את הפיצוי שמגיע לך ולילד שלך.

תצטרך לעבור עם עורך דין על כל פרטי המקרה, לספק לו את המסמכים הרלוונטיים ולסייע לו בניסוח הפנייה לביטוח באופן אשר יוכיח כי אתה זכאי בפיצוי. גם אם אתה חושב שאתה יכול לטפל בנושא בעצמך, יש סבירות פחות גבוהה שתצליח לקבל סכום פיצויים מכובד בעצמך. לכן תמיד כדאי לשכור את שירותי עורך דין מקצועי.

 

משפחה מבוטחת

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ביטוח רכב, מה הוא כולל באמת

ביטוח הרכה מהווה הוצאה משמעותית עבור כל בעל רכב. הביטוח כאמור נועד לפצות את בעל הרכב במקרה של פגיעה ברכב שלו או, לחילופין, לפצות הולך

איך מתבצע הליך תביעת ביטוח ונזיקין?

תביעות נזיקין הן בדרך כלל תביעות לפיצוי כספי, המוגשות כנגד צד שלישי – זה שגרם לנזק בכוונה או ברשלנות. הנזקים יכולים להיגרם לגוף, לרכוש, למבנה