הפרמטרים המשפיעים על גובה הפרמיה של ביטוח רכב

תוכן עניינים

כשמדברים על ביטוח רכב ומחירים של ביטוחים לרכבים, למעשה מדברים על כלל הפרמטרים המשפיעים על גובה הפרמיה שהמבוטח משלם לחברת הביטוח. בואו נסביר לגבי כל מה שמשפיע על עלויות הביטוח של הרכב שלכם.

אמרו לכם שמשתלם להיות נהג זהיר? צדקו. בין שלל הפרמטרים הקובעים את מחירי הפרמיה שתשלמו על ביטוח הרכב, נושא הזהירות שלכם בכביש נלקח גם הוא בחשבון. אם לאחרונה רכשתם רכב חדש או משומש, אתם כנראה קוראים את השורות האלו כי אתם מחפשים אחר הוזלת מחירי ביטוח לרכב. כמו כולנו, גם אתם חושבים מהכיס וזה בסדר גמור. יחד עם זאת, אל תיתנו לחיסכון להשפיע על ההחלטות שלכם. על ביטוח אמנם כדאי לחסוך, אבל לא על הסעיפים השונים שמכסים אתכם בבחינת הביטוח. נסביר.

 

רוכשים ביטוח ב-2020: מה חשוב לדעת על המחיר?

רכשתם רכב וכעת הגיע הזמן לבטחו? אנחנו מקווים שלפני שרכשתם את הרכב, הואלתם לוודא ולבדוק את מחירי הביטוח השונים בחברות הביטוח בארץ. מדוע? מכיוון שסוג הרכב הוא פרמטר חשוב אשר משפיע על גובה הפרמיה שתשלמו. בעוד שרכבים מסוימים נוטים להיגנב יותר, או להיות יותר חשופים למקרי תאונות דרכים, הגובה של הפרמיה תהיה בהתאם. מה עוד חשוב לדעת על ביטוח רכב ומחירים?

נוסף על סוג הרכב, ישנו עוד נתון מעניין אשר משפיע על גובה הפרמיה של הביטוח. אנחנו מדברים על העובדה הבאה: ידעתם כי צבע הרכב משפיע על גובה הפרמיה גם כן? אמנם לא באופן מאוד משמעותי, אבל מחירי ביטוח לרכבים שחורים בדרך כלל יהיו גבוהים יותר.

 

מדוע ביטוח של רכבים שחורים יקר יותר?

אולי זה יפתיע אתכם, אבל לידיעתכם, על פי מחקרים שונים, רכבים שחורים בעלי פוטנציאל גבוה יותר להיות מעורבים בתאונות דרכים. אז מה היה לנו עד כה? הפרמטרים המשפיעים על גובה הפרמיה, אלו שדיברנו עליהם בכל אופן, הם: היסטוריית הנהיגה שלכם וסוג הרכב.

מה בנוגע לרמת המיגון ברכב? כשאנו כותבים "מיגון", אנחנו מתכוונים לאמצעים חכמים למניעות תאונות דרכים. אלו בהחלט משפיעים על גובה הפרמיה שתשלמו לחברת הביטוח. התקנתם מערכת חכמה למניעה של תאונות דרכים? הוזלתם משמעותית את גובה הפרמיה.

 

רמת הסיכון כגובה הפרמיה של ביטוח רכב

באופן כללי, כל נהג במדינת ישראל משלם על פי רמת הסיכון שלו, כאשר נהגים חדשים נמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. לא שאנחנו טוענים כי כל הנהגים החדשים אינם נהגים טובים מספיק, פשוט על פי נתונים סטטיסטיים הם מעורבים בתאונות דרכים יותר מכל אוכלוסייה אחרת, כולל קשישים.

לבסוף, הפרמטר הכי חשוב שקובע את הפרמיה שלכם: סוג הביטוח שתרכשו!  רכשתם ביטוח חובה בלבד, מעשה שלא ממש מומלץ? שילמתם X ₪. רכשתם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף? הפרמיה בהתאם. וגם פה, נכנסים למשוואה פרמטרים חדשים המשפיעים על גובה פרמיית ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. נדבר על כך בפעם הבאה.

סעו בזהירות!

בית משפחה ורכב
בית משפחה ורכב
עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ביטוח רכב, מה הוא כולל באמת

ביטוח הרכה מהווה הוצאה משמעותית עבור כל בעל רכב. הביטוח כאמור נועד לפצות את בעל הרכב במקרה של פגיעה ברכב שלו או, לחילופין, לפצות הולך

איך מתבצע הליך תביעת ביטוח ונזיקין?

תביעות נזיקין הן בדרך כלל תביעות לפיצוי כספי, המוגשות כנגד צד שלישי – זה שגרם לנזק בכוונה או ברשלנות. הנזקים יכולים להיגרם לגוף, לרכוש, למבנה