פיטורים סמוך לפרישה

תוכן עניינים

פיטורים לעולם יהיו מאורע לא נעים אך לעיתים עיתוי לא מוצלח עלול להפוך את החוויה לקשה במיוחד.

אחד התרחישים המצערים הם פיטורים סמוכים לגיל הפרישה.

מצבים שכאלה הם צורמים במיוחד לנוכח העובדה שלעיתים קרובות מדובר בעובדים וותיקים ולויאליים אשר יתקשו להשתלב מחדש בשוק העובדה.

עם זאת מבחינת החוק אין כל מניעה לפטר עובד סמוך לגיל הפרישה.

אומנם לא כל הפיטורים שנעשים סמוך לפרישה הם בהכרח לא הוגנים אבל אם לרוע המזל אתם או אחד מבני המשפחה שלכם פוטר בגיל מאוחר ללא עילה מוצדקת דעו שיש מה לעשות.

 

פיצויים למפוטרים הקרובים לפנסיה

אם תחפשו ברשת מקרים של פיטורי עובד סמוך לגיל הפרישה תמצאו לא מעט פסקי דין שנפסקו לטובת המפוטרים. הפיצויים שמפוטרים אלו זכו להם עשויים להגיע לכמה מאות אלפי שקלים. כיצד אם כן זכו עובדים מפוטרים אלו בסכומים גדולים כל כך כאשר החוק מאפשר לפטר עובדים בסמוך לפרישה? במקרים הנזכרים הוכח כי סיבת הפיטורים של אותם עובדים הייתה הגיל שלהם. בהתאם לחוק שוויון הזדמנויות חל איסור מוחלט לפטר עובד מפאת גילו וניתן לעצור פיטורים אלו מבעוד מועד באמצעות עתירה והשגת צו מניעה או לתבוע לאחר מעשה במטרה לקבל פיצוי כספי. כיוון שהרבה מונח על הכף חשוב למצוא עורך דין דיני עבודה מקצועי ומנוסה אשר ידע להדריך אותכם בתהליך ולנווט את המקרה בצורה המיטבית.

 

תביעת מקום עבודה שפיטר עובד סמוך לפרישה

עסק שפיטר עובד בסמוך לגיל הפרישה עלול לשלם מחיר לא קטן גם בשל תביעה אפשרית ותשלום של פיצויים וגם בשל הנזק התדמיתי שנלווה לפיטורים של עובד וותיק ונאמן. מסיבה זאת מפוטרים רבים בוחרים לנקוט בהליכים משפטיים ולהשמיע את קולם. במידה והחלטתם לתבוע או לעתור ולהוציא צו מניעה חשוב שתבינו מה צפוי לכם בתהליך. החדשות הטובות הן שבכדי לזכות במשפט אתם לא צריכים להוכיח שפוטרתם מחמת גילכם. האחריות להוכיח כי הייתה עילה מוצדקת לפיטורים שלכם שייכת למעסיק שלכם, כל עוד תצליחו להפריך את הטענות שלו, החוק יהיה לצידכם. כלומר עליכם להיות מודעים לכל ביקורת או עילה לפיטורים שהמעסיק שלכם יעלה ולדעת כיצד לערער טענות אלו. בנוסף כדאי מאוד להביא עדויות והוכחות לתפקוד הטוב של העובד לאורך השנים. עדויות והוכחות של כאלה כוללות מכתבי תודה, מכתבי הערכה או תגמולים כספיים שקיבלתם על ביצוע עבודתכם.

לאור ההשלכות הקשות שצפויות למעסיק שפיטר עובד סמוך לגיל הפרישה שלו מעסיקים רבים צפויים לעשות כל שביכולתם כדי למצוא פתרון הולם אחר ולהימנע מסיטואציה לא נעימה שכזאת. אם בכל זאת קיבלתם הזמנה לשימוע לפני פיטורין שנים בודדות לפני גיל הפרישה אל תהססו, פנו לקבלת יעוץ מקצועי בהקדם כי אם המעסיק שלכם לא דואג לזכויות שלכם תמיד תוכלו למצוא מישהו שיעזור לכם לדאוג לעצמכם.

 

חוק ומשפט
חוק ומשפט
עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
מהן השעות הנוספות?

כאשר עובדים נדרשים לעבוד יותר ממסגרת השעות הקבועה להם, הם זכאים לתוספת תשלום שנעה החל מעשרים וחמישה אחוזים יותר ומגיע עד לחמישים אחוזי תוספת (!).

דיני עבודה – מדריך משפטי לעובד

במידה ונתקלתם בבעיה משפטית במקום עבודתכם, או שהמעסיק שלכם מונע מכם לקבל זכויות שמגיעות לכם לפי חוק או לפי חוזה העבודה – יש לאן לפנות

מי עלול לחוות אפליה בעבודה?

אמנם הסיבה המרכזית למציאת העבודה היא לרוב על מנת לקבל משכורת – אך כל עובד שמועסק במקום עבודה כלשהו מצפה לסביבת עבודה טובה ונעימה, או

תביעת אובדן כושר עבודה – מה היא?

כאשר אדם מאבד את יכולתו המלאה או החלקית לעבוד כתוצאה ממחלת מקצוע או תאונה הוא רשאי לתבוע את הביטוח הלאומי והביטוח הפרטי עבור אובדן כושר