סוגים נפוצים של תאונות עבודה ופציעות

תוכן עניינים

מדי בוקר, יוצאים מאות אלפי ישראלים ליום עבודתם ורובם אינו מעלה על דעתו את הסיכון שהוא עלול לסיים את היום באופן שונה מאוד ממה שתכנן. ישנם הבדלים משמעותיים בין סוגי העבודה של עובדים שונים ובהתאם גם רמת הסיכון שונה, אף שגם בסביבות המבוקרות ביותר עלולה להתרחש תאונה. היכרות וערנות לסוגי הסיכונים ולכללי הזהירות – חיוניות כדי לשמור על הבריאות שלנו ושל עמיתנו לעבודה. במאמר4 זה נציג סוגים נפוצים של תאונות ופציעות בעבודה

 

נפילות מגובה

נפילות מגובה הן תאונות קטלניות במיוחד, ולצערנו הן גם נפוצות. עיקר המקרים בהם מתרחשות נפילות מגובה הם בענף הבנייה ובענף התעשייה. סכנת הנפילה מגובה אורבת לכל מי שנדרש לפעול בגובה רב במסגרת עבודתו, למשל עובדי בניין, גננים, מנקי חלונות בסנפלינג או מתקני גגות. חשוב מאוד להקפיד על ציוד בטיחות מתאים ועבודה לפי נהלי בטיחות כדי למנוע את הנפילה הבאה. כדי להתמודד משפטית עם מקרה כזה, מומלץ לפנות לעורכת דין מקצועית ומומחית בתחום כמו עו"ד פייגל.

 

מאמץ יתר

פציעות ותאונות שקשורות במאמץ יתר, שכיחות בעיקר בקרב מי שעובד עבודה פיזית: בעיקר מי שמרים משקלים כבדים באופן קבוע או מבצע תנועות חזרתיות שוב ושוב, או עובד בתנוחה שאינה נכונה או בריאה ארגונומית. אצל העובדים בעבודת פיזיות כדוגמת מובילים, טבחים, קונדיטורים ואינסטלטורים, בין היתר, ייתכן נזק כתוצאה ממאמץ יתר של השלד או של השרירים. מניעה של מקרים כאלה היא תוצאה של עבודה מותאמת: שימוש בשיטות הרמה נכונות, הקפדה על הפסקות ועל מנוחה ושימוש בעזרים נדרשים.

 

חשיפה לחומרים מסוכנים

במקומות עבודה רבים ישנה סכנה שמקורה בחשיפה לחומרים מסוכנים. זה חל על כולם כמעט – החל ממדבירים ומהעובדים במעבדות ניסויים, עבור באנשי רפואה, סיעוד ורוקחות, וכלה בעובדי משרדים שעלולים להיפגע מתקלה במערכת המיזוג של בניין המשרדים או עובדי מטבח שחשופים לדליפת גז. גם בסוגים כאלה של פציעות ותאונות עבודה, הפתרון הוא עמידה בהנחיות הבטיחות לגבי שימוש או טיפול בחומרים מסוכנים, וכן שימוש בציוד מגן אישי. חשיפה לחומרים מסוכנים עלולה לגרום לנזק בריאותי מתמשך ולמחלות קשות.

 

מכונות וציוד

מכונות ענק במפעלים וציוד מכני לסוגיו, עלולים לגרום לנזק משמעותי במידה שעושים בהם שימוש לא נכון. נזקים יכולים להיגרם עקב תקלה במכונה או ביצוע עבודה שלא על פי ההנחיות שקשורות בציוד מגן אישי, כמו גם העדר אמצעי בטיחות מובנים והכשרה הנדרשת להפעלת המכונה או המכשור. בנוסף להקפדה על נהלי הבטיחות, חשוב להיות ערניים ולדווח על כל ליקוי או תקלה, לפני שיהפכו למקרה של תאונת עבודה.

 

אלימות ולחץ

ישנם סוגי עבודות בהן העובדים נדרשים להתמודד עם לחץ נפשי ולעתים גם עם אלימות פיזית. לצערנו, גם אנשי רפואה ושוטרים נתקלים לא אחת באלימות מצד אזרחים, שמקורה בתסכול או בזעם. גם עובדים סוציאליים ומטפלים נוספים נתקלים לא אחת במצבים שכוללים אלימות מילולית או אלימות פיזית. כדי לנסות ולמנוע תאונות עבודה שנובעות מעומס יתר נפשי או מאלימות, חשוב לדאוג גם להכשרה של אנשי המקצוע לאופני התמודדות, גם להגנה עליהם על ידי שומרים, מאבטחים ושוטרים במידת הצורך, וכן על ידי הקפדה על טיפול נפשי מתמשך, לעיבוד נכון ובריא של המקרים.

 

לסיכום

תאונות עבודה יכולות לשנות חיים ברגע. חשוב מאוד להקפיד להכיר את נהלי הבטיחות, להיות מודעים לסיכונים וערניים לבטיחות שלכם ושל חבריכם לעבודה, ולפעול בזהירות הנדרשת.

תאונות עבודה ופציעות

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
פיטורים סמוך לפרישה

פיטורים לעולם יהיו מאורע לא נעים אך לעיתים עיתוי לא מוצלח עלול להפוך את החוויה לקשה במיוחד. אחד התרחישים המצערים הם פיטורים סמוכים לגיל הפרישה.

מהן השעות הנוספות?

כאשר עובדים נדרשים לעבוד יותר ממסגרת השעות הקבועה להם, הם זכאים לתוספת תשלום שנעה החל מעשרים וחמישה אחוזים יותר ומגיע עד לחמישים אחוזי תוספת (!).

דיני עבודה – מדריך משפטי לעובד

במידה ונתקלתם בבעיה משפטית במקום עבודתכם, או שהמעסיק שלכם מונע מכם לקבל זכויות שמגיעות לכם לפי חוק או לפי חוזה העבודה – יש לאן לפנות

מי עלול לחוות אפליה בעבודה?

אמנם הסיבה המרכזית למציאת העבודה היא לרוב על מנת לקבל משכורת – אך כל עובד שמועסק במקום עבודה כלשהו מצפה לסביבת עבודה טובה ונעימה, או

תביעת אובדן כושר עבודה – מה היא?

כאשר אדם מאבד את יכולתו המלאה או החלקית לעבוד כתוצאה ממחלת מקצוע או תאונה הוא רשאי לתבוע את הביטוח הלאומי והביטוח הפרטי עבור אובדן כושר