פיטורים לא חוקיים – מה זה אומר והאם מגיע לך פיצויים?

תוכן עניינים

ישנם סעיפים ברורים בחוק המפרטים באילו מקרים ניתן לפטר עובד ובאיזה אופן, במידה והפיטורים בוצעו הגם שלא היו לפי דין, הם ייחשבו פיטורים לא חוקיים, ובמקרים רבים יזכו את העובד בפיצויים בגינם מטעם

המעסיק.

חשוב להכיר את הגדרת פיטורים שאינם חוקיים, כדי שניתן יהיה למצות את הזכויות ולקבל פיצויים כדין.

פוטרתם מהעבודה שלא כדין? חשוב שתוודאו אם ההליך היה בלתי הוגן והאם הנכם זכאים לקבל בגינו פיצויים בשל התנהלות בלתי חוקית.

אל תמהרו להשלים עם הסיטואציה, ייתכן ותוכלו לזכות בכסף השייך לכם.

 

פיצויי פיטורים לא חוקיים

אצל רוב האנשים תהליך של פיטורין נצרב בתודעה כמשהו בלתי נעים, כל שכן פיטורים שנעשו שלא כדין והם גורם לעוגמת נפש רבה וכן מאלצים את העובד לשעבר לפתוח בהליכים בירוקרטיים מורכבים של תביעת זכויות וקבלת פיצויים.

חשוב להיות מעודכנים היטב בפרטי זכויות העובד ולהבין באילו מקרים נחשבים הפיטורים להליך חוקי, הגם אם לא נעים, ובאילו מקרים הפיטורים אינם כדין ומהווים עילה משמעותית לתביעת פיצויים מאת המעסיק.

יש לדעת כי תשלום של פיצויים במקרה והתביעה מתקבלת – אינו קבוע, והוא משתנה בהתאם למשך תקופת ההעסקה ועוד, חשוב לפנות לאיש מקצוע כמו עורך דין פיטורים לצורך ייעוץ וקבלת מידע רלוונטי האם התביעה אכן נכונה ואיך כדאי להגישה.

 

סוגי פיטורים לא חוקיים

פיטורי עובד בתקופת מחלה

כל עוד עובד לא ניצל את כל ימי מחלתו, הוא רשאי להיעדר מהעבודה בגין מחלה בהצגת מסמכים רפואיים רלוונטיים. הוא יכול להיעדר ממילוי תפקידו גם תקופה ארוכה בשל סיבות בריאותיות מגובות באסמכתאות לפי חוק, ואין העובד רשאי לפטרו בתקופה זו.

 

פיטורי עובד תוך הסתרת השיקולים האמיתיים

חייב המעביד לשקף לעובד את הסיבה האמיתית לפיטוריו. הסתרת הגורם לפיטורים הינה עבירה על החוק, גורמת לפיטורים להיות שלא כדין ומהווה עילה לתביעת פיצויים.

 

פיטורי עובד בניגוד להסכם העבודה

הסכם עבודה אישי כולל בתוכה סעיפים העוסקים בסיום תקופת העסקה ובתנאי ההפסקה. אי עמידה בתנאי ההסכם הינה שלא כפי דין. פיטורים אלו אינם חוקיים והעובד יכול לדרוש בגינם פיצויים.

 

פיטורי עובד הגורמים לאובדן עבודה אחרת

במידה ולעובד הוצעה עבודה אחרת, ובשל שכנוע של המעסיק, הבטחת קידום וכדומה – נשאר, ולאחר מכן פוטר, פיטוריו נחשבים לפיטורים שלא כדין.

 

פיטורי עובד שלא בתום לב

במידה והפיטורים התבצעו על רקע אינטרסנטי ולא על בסיס סיבות אובייקטיביות, רשאי העובד לתבוע פיצויים מהמעסיק בגין פיטורים לא חוקיים.

 

פוטרתם באופן לא חוקי? מגיעים לכם פיצויים!

אם פוטרתם לאחרונה מהעבודה, ואחד מסוגי הפיטורים הבלתי חוקיים הנ"ל משקפים את הסיטואציה שלכם, אנו ממליצים לכם עוד היום ליצור עם עורך דין מומחה, ייתכן שמגיעים לכם פיצויים בגובה רב, למה שתפספסו אותם?!

פטיש

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות