איזה עורך דין מבין בעניינים רפואיים ומתי זה חשוב?

תוכן עניינים

הליכים משפטיים שונים עוסקים גם במצבו הרפואי של אדם כלשהו, אך בחלק קטן יחסית מכלל התיקים הנדונים, מרכז העיסוק הוא משפטי רפואי. במקרים שכאלה יש צורך בעורך דין שיש לו ידע והבנה גם בתחום המשפטי וגם בתחום הרפואי. נסקור בקצרה מספר מקרים בהם יש צורך בעורך דין שכזה, כיצד לבחור אותו ומה תהיה עלות השירות שלו. 

 

עורך דין עם התמחות בתחומי רפואיים

כל עורך דין מתמחה בענף מסוים של המשפט בישראל, כך שבין עורכי הדין השונים ניתן למצוא גם כאלה שהתמחו בתחום הרפואי. ישנם מספר מקרים בהם עיקר התביעה נסוב סביב מצבו הרפואי של התובע או סביב הליך רפואי מסוים. נציג כאן מספר מצבים נפוצים בהם כדאי להתייעץ עם עורך דין בעל התמחות רפואית. אם יש לכם צורך בעורך דין שכזה, משרד עורכי דין אונגר שויגמן הוא הכתובת עבורכם.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא בעצם מצב בו טיפול  לקוי גרם לנזק קשה ו/או בלתי הפיך ו/או ממושך מאוד למטופל. במקרה כזה יש למטופל הזכות לתבוע לשם קבלת פיצויים על נזק זה. בכדי להוכיח שמדובר בתביעה מוצדקת ושבאמת הייתה רשלנות רפואית שהובילה לנזק, יש צורך בעורך דין שמבין לעומק את התחום הרפואי הספציפי שבו התרחשה הרשלנות.

 

תביעת נכות

בכל מקרה של תביעה להכרה באדם כנכה, בין אם מדובר בתביעה שמוגשת לחברת ביטוח פרטית או לביטוח לאומי, יש צורך בהוכחה רפואית שאכן מדובר בליקוי שהוביל לנכות. הוכחה זאת דורשת הכרה רפואית מעמיקה עם הליקוי המדובר ועל משמעותו הרפואית על המשך החיים של התובע. הכרה באחוזי נכות גבוהים יכולה לזכות אדם בקצבה חודשית, בהקלות מס ובעוד שלל הטבות שערכן הכספי גבוה מאוד.

 

תביעת סיעוד

תביעות סיעוד הן תביעות שמוגשות לשם קבלת סיוע כספי לטיפול באדם שכבר לא יכול לטפל בעצמו וזקוק לליווי של מטפל סיעודי במשך 24 שעות ביממה. גם במקרה הזה נדרשת הוכחה רפואית, שהמגבלות הפיזיות או הנפשיות שמהן סובל התובע הובילו אותו למצב סיעודי.

 

תביעה בגין תאונת עבודה

תביעות בגין תאונת עבודה הן תביעות שמרכז ההוכחה בהן הוא רפואי. יש צורך להוכיח כי התאונה שבה נפגע המטופל גרמה לו נזק רפואי שהביא לנכות ולאובדן כושר עבודה. גם במקרה הזה דרוש עורך דין שיש לו הבנה בתחומי רפואה שונים.

 

עורך דין עם התמחות בתחום רפואי – סיכום

ישנן תביעות משפטיות מסוימות שרוב ההוכחות בהן חגות סביב התחום הרפואי. במקרים אלו יש צורך בעורך דין שיש לו התמחות והכשרה מסוימת בתחום הרפואי. במקרים של תביעת נכות, תביעת סיעוד, תביעה בגין תאונת עבודה ורשלנות רפואית – הבנה מעמיקה בתחום המשפטי ובתחום הרפואי כאחד תעזור לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

עורך דין בעניינים רפואיים

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות