נישואים אזרחיים – איך עושים את זה בצורה הנכונה

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה במספר האזרחים שבוחרים להתחתן באמצעות נישואין אזרחיים. הדבר מוביל לא פעם לשאלות בנוגע להליך עצמו. שכן, אף אחד לא לומד בבית הספר או בתיכון איך מתחתנים בנישואים מסוג זה. כדי לעשות סדר בנושא ולהביא למודעות את כל הנוגע להליך הנישואין המדובר, יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק וחזרנו עם כל התשובות שאתם צריכים לדעת.

 

הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי מטעם גורמים חיצוניים. כאלו שמבינים דבר או שניים בהליך של נישואין אזרחיים. ראוי לציין כי מדובר באזרחים ישראליים שעברו את ההליך לפני כמה שנים והם שמחו לעזור לנו בכתיבת מדריך זה. יש לציין כי הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט ברשת החברתית ובו כתבנו שאנו מחפשים אנשים שעברו נישואין אזרחיים כדי לקבל את המידע להליך. קיבלנו מספר רב של פניות ובחרנו רק 2 פונים אקראיים מתוכם. אז אם פניתם אלינו ולא חזרנו אליכם, אנו רוצים להודות לכם על הכוונה הטובה.

 

מה זה בכלל חתונה אזרחית?

חשוב להציג בפניכם תחילה את ההגדרה של חתונה אזרחית למקרה שאינכם בקיאים בנושא. זוגות בישראל שבוחרים להתחתן בנישואים אזרחיים צריכים לטוס אל מחוץ לארץ. שכן, בארץ אין אפשרות לקיים חתונה מסוג זה. יש כל מיני מדינות שבהם ניתן להתחתן באופן זה מבלי לטוס רחוק מידי. במרבית המקרים, מתחתנים בוחרים לטוס אל היעדים הבאים שעלות הנסיעה אליהם אינה גבוהה:

  • קפריסין
  • פראג

בני זוג שבחרו לבצע את הליך זה יצטרכו לפנות אל עו"ד לענייני משפחה בקרית אונו או עורך דין שנמצא בקרבת מקום המגורים שלהם כדי להצטייד במסמכים רלוונטיים.

 

איזה מסמכים צריך להכין?

המסמכים שדרושים במרבית המקרים נוגעים לרקע של כל אחד מבני הזוג. אם למשל אחד או שניים מבני הזוג הוא גרוש, עליו יהיה להציג את תעודת הגירושין שלו. תעודה זו צריכה להיות מתורגמת אצל נוטריון במרבית המקרים. כך שחשוב מאוד לפנות אל עורך דין שהוא גם נוטריון במקרה שכזה.

 

חשיבות הפנייה אל עורך דין מומלץ

רבים מהגולשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו שחשוב מאוד לפנות אל עורך דין מומלץ בתחום. שכן, לדבריהם, פנייה שכזו תאפשר לכם, בני הזוג, להיות בטוחים שאתם מצוידים במסמכים המתאימים לסיטואציה. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בעורך דין מקצועי ומומלץ, עליכם לבדוק עליו פרטים ברחבי הרשת. ההמלצה היא לגלוש במקומות הבאים ולתור אחר המלצות:

  • קבוצות פייסבוק של מתחתנים בנישואים אזרחיים
  • דפי אינסטגרם של עורכי דין ועוד

כך תוכלו להיות בטוחים שבחרתם נכון.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הפרטים החשובים אודות ההליך של נישואים אזרחיים. כעת, כשיש בידיכם את כל המידע בנושא, אתם יכולים להתחיל בהליך המרגש.

בית משפט

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות