מתי כדאי לגשת להליך גישור גירושין?

תוכן עניינים

גישור גירושין הוא מושג יחסית חדש שהחל להישמע יותר ויותר לאחרונה לאור ההצלחות המשמעותיות שלו והיכולת להגיע למצב בו הזוג, למרות שמתגרש, מגיע לפשרות מבלי להידרש למערכת המשפטית. כלומר, גישור הוא דרך יעילה ליישוב סכסוכים בין בני זוג המבקשים להתגרש. בישראל, אף מדובר בהמלצה שהיא בגדר חובה.

תהליך הגישור כולל למעשה מפגש של שני בני הזוג עם מגשר כדי לנהל משא ומתן על תנאי גירושיהם. המגשר הינו צד שלישי ניטרלי המסייע לבני הזוג להגיע להסכמה הוגנת והגיונית עבור שני הצדדים. במאמר זה נדון בנסיבות בהן כדאי לשקול ללכת לגישור גירושין ומה קורה בתהליך הזה.

 

בעיות תקשורת – דגל אדום

אחת הסיבות העיקריות לשקול גישור גירושין היא כאשר יש בעיות תקשורת בין בני זוג. בגירושים רבים, התקשורת בין בני הזוג מקולקלת מלכתחילה והיא הגורם המכריע בהחלטה להתגרש ולא להישאר יחדיו. בהתאם, היעדר התקשורת הזו מקשה על הזוגות להגיע להסכמה בנושאים כמו משמורת ילדים, חלוקת רכוש ומזונות בני זוג.

במצבים אלו, מגשר יכול לעזור להקל על התקשורת בין בני הזוג, לעזור להם להתמודד עם בעיותיהם ולהגיע לפתרון מוסכם. רצוי להיעזר בעורך דין גירושין שהוא גם בכובע מגשר. למשל, עורך דין גירושין טאוב ושות'.

גישור גירושין

רצון להימנע מהוצאות כספיות משמעותיות

סיבה נוספת לשקול גישור גירושין היא כאשר רוצים להימנע ממאבק ממושך ויקר בבית המשפט. פנייה לבית המשפט יכולה להיות יקרה וגוזלת זמן, והיא גם יכולה להיות סוחטת רגשית עבור שני הצדדים. גישור, לעומת זאת, הוא לרוב מהיר יותר וזול יותר. יצוין שהכסף לא מתבטא רק בהוצאות המשפט ויש לזכור שזמן זה כסף ושהליכי גירושין עשויים לקחת המון זמן ולפגום ביכולת שלכם לנהל אורך חיים שגרתי ופורה.

 

גישור כרצון להגן על הילדים

אם ישנם ילדים המעורבים בגירושין, חשוב במיוחד לשקול גישור. טובת הילדים צריכה להיות תמיד בראש סדר העדיפויות, וגישור יכול לסייע להבטיח ששני ההורים יהיו מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות. מגשר יכול לעזור להורים להמציא תוכנית הורות שתהיה לטובת הילדים תוך התחשבות בגורמים כמו גילם, צרכיהם ולוחות הזמנים שלהם.

גישור גירושין

גישור כאמצעי לטפח מערכת יחסים ארוכת טווח ונעימה

במקרים מסוימים, ייתכן שבני זוג ירצו לשמר מערכת יחסים לאחר הגירושין. זה נכון במיוחד כאשר יש ילדים מעורבים, שכן ההורים יצטרכו להמשיך להורות משותפת. גישור יכול לעזור לבני הזוג לעבוד על הבעיות שלהם בצורה מכבדת ומשתפת פעולה, המאפשרת להם לשמר את מערכת היחסים שלהם ולהתקדם בצורה חיובית.

 

לסיכום

גישור גירושין יכול להוות דרך יעילה ליישוב סכסוכים בין בני זוג. הגישור חשוב במיוחד כאשר יש בעיות תקשורת, ילדים מעורבים, או כאשר בני הזוג רוצים להימנע ממאבק ממושך ויקר בבית המשפט. גישור יכול גם לסייע בשמירה על מערכות יחסים, בשמירה על פרטיות ולתת לבני הזוג שליטה רבה יותר על תוצאות הגירושין. בהצלחה.

גישור גירושין

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
איך מתנהל תהליך גישור גירושין?

לפני שנים עמדתם ביחד מתחת לחופה והאמנתם שזה יהיה לתמיד? ראיתם את עצמם לעד ביחד אך בפועל היום אתם כבר מבינים שזה לא מה שיקרה?

איך להימנע מגירושין

חושבים שהגיע הזמן להיפרד ולהתגרש? אל תמהרו להרים ידיים. באמצעות הליך גישור ניתן להגיע לעמק השווה וליישב מחלוקות, עד לכדי החזרת המשפחה לשלמותה. עו"ד מגשרת

תשלום מזונות – מה אומר החוק?

אמנם זו לא סיטואציה נעימה במיוחד, אך גם גירושין מתרחשים בין זוגות רבים. למעשה, על פי הסטטיסטיקה, למעלה משליש מהזוגות הנשואים בסופו של דבר יאלצו

נקודות חשובות להסכם גירושין

גירושין בישראל בשנים האחרונות מסתמנת מגמת עלייה בלתי פוסקת באחוזי הגירושין במדינת ישראל, ובשנת 2018 למשל – הסתמנה עליה של כ-5% בזוגות המתגרשים דרך בתי

כיצד מאשרים הסכם ממון?

זוגות רבים מחליטים לנסח הסכם ממון לפני החתונה, ההסכם מסדיר באופן חוקי ורשמי את אופן חלוקת הנכסים של הזוג במידה והיחסים יעלו על שרטון בשלב