למה חובה לעבור גישור בעת הליך גירושין

תוכן עניינים

מעבר לכך שמומלץ ביותר לעבור תהליך גישור לפני גירושין, החוק למעשה מחייב אתכם לעבור את תהליך הגישור על פי חוק גישור חובה.

האם התהליך יסייע בסיום הסכסוכים ובמניעת כניסתם לבית המשפט? לפעמים כן, לפעמים לא, בואו נדבר על זה.

כמו שכולנו יודעים מאלפי סיפורים ששמענו במהלך חיינו בעבר, גירושין עלולים להיות לא פשוטים, בלשון המעטה. אם נדייק את מילותינו קצת יותר מזה, אזי שתהליך הגירושין עשוי להגיע לתרחישי אימה של ממש, כאלו שאף אחד מאיתנו לא מעוניין לבזבז עליהם את הזמן. אבל מה לעשות, בחיים כמו בחיים, לפעמים גם מסגרת הנישואין הולכת ונעשית מורכבת עם השנים בין בני הזוג, מה שעלול להוביל לתהליכי גירושין מכוערים למדי. הכול על גישור בהליך גירושין מעודכן ל-2020:

 

רגע לפני גירושין: חוק גירוש חובה מחייב אתכם בגישור

בכדי לוודא כי בני הזוג ייקחו לעצמם רגע של מחשבה והזדמנות שניה למערכת היחסים ביניהם, וגם בכדי להפחית עומסים על בתי המשפט, נקבע בחוק כי כל זוג אשר מעוניין להתגרש יהיה מחויב לעבור תהליך גישור. אוקי, זה היה משפט מורכב, בואו נפשט את זה רגע. במילים פשוטות, לפי החוק במדינת ישראל, אם אתם מעוניינים להתגרש, אתם חייבים לעבור לפחות 4 מפגשים אל מול מגשר או מגשרת.

תהליך הגישור לוקח עד כמה חודשים, בדרך כלל חודש וחצי ועד חודשיים. במהלך החודשים האלו, אתם תיפגשו עם מגשר אשר ינסה ליישב את הסכסוך בין בני הזוג מבלי שתיק הגירושין יגיע לבית המשפט האזרחי או הרבני. בכל מקרה, חשוב להבין דבר פשוט. בין אם אתם אוהדים של חוק גישור חובה או אולי פחות, החוק הזה בא לקראתכם.

 

האם גישור יכול לפתור את כל סוגי הסכסוכים בין בני זוג?

בעוד שתמיד יהיו סכסוכים כאלו ואחרים שלא ניתן להסדיר אלא בבית משפט, סכסוכים אחרים דווקא מוצאים את פתרונם על ידי גישור מוצלח. בסופו של דבר, אם הצלחתם לגשר על הפערים והסכסוכים ביניכם, הרי שחסכתם לעצמכם זמן יקר, אנרגיה נפשית, פגיעה בילדים, כסף וכו'.

בשורה התחתונה, גם אם לא היה חוק גישור חובה בארץ, לדעתנו בכל מקרה היה מומלץ ביותר לעבור את התהליך של גישור. אלמלא חוק גישור חובה, בתי המשפט האזרחיים והרבניים בישראל היו עמוסים בתיקי גירושין מכאן ועד הודעה חדשה, ככה שלמעשה, חוק גישור חובה מסייע רבות בחיסכון משאבים למדינה, בפתרון הסכסוכים בין בני הזוג, בהפחתת העומסים על בתי המשפט ועוד.

רגע לפני שרצים לבית הדין הרבני או האזרחי, תמיד יהיה חשוב לדעת מה הזכויות שלכם, אבל במקביל יהיה חשוב לדעת מה היא חובתכם כאזרחים במדינת חוק. צריכים גישור לקראת גירושין? הקפידו לקבל את הסיוע המקצועי ביותר ואל תתפשרו על המגיע לכם!

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
איך מתנהל תהליך גישור גירושין?

לפני שנים עמדתם ביחד מתחת לחופה והאמנתם שזה יהיה לתמיד? ראיתם את עצמם לעד ביחד אך בפועל היום אתם כבר מבינים שזה לא מה שיקרה?

איך להימנע מגירושין

חושבים שהגיע הזמן להיפרד ולהתגרש? אל תמהרו להרים ידיים. באמצעות הליך גישור ניתן להגיע לעמק השווה וליישב מחלוקות, עד לכדי החזרת המשפחה לשלמותה. עו"ד מגשרת

תשלום מזונות – מה אומר החוק?

אמנם זו לא סיטואציה נעימה במיוחד, אך גם גירושין מתרחשים בין זוגות רבים. למעשה, על פי הסטטיסטיקה, למעלה משליש מהזוגות הנשואים בסופו של דבר יאלצו

נקודות חשובות להסכם גירושין

גירושין בישראל בשנים האחרונות מסתמנת מגמת עלייה בלתי פוסקת באחוזי הגירושין במדינת ישראל, ובשנת 2018 למשל – הסתמנה עליה של כ-5% בזוגות המתגרשים דרך בתי

כיצד מאשרים הסכם ממון?

זוגות רבים מחליטים לנסח הסכם ממון לפני החתונה, ההסכם מסדיר באופן חוקי ורשמי את אופן חלוקת הנכסים של הזוג במידה והיחסים יעלו על שרטון בשלב