הקשר המפתיע בין עורך דין לבית הדין הרבני

תוכן עניינים

אם תפנו לאדם ברחוב ותשאלו אותו מה תפקידו של עורך דין בבית דין רבני כנראה שהוא לא ידע לענות לכם. יותר מזה – סביר שהוא בכלל יופתע מעצם השאלה, שהרי מה עניין שמיטה להר סיני? בית דין רבני שייך למשפט היהודי-הלכתי, ועורך דין שייך בכלל למשפט הישראלי-אזרחי. אז זהו, מסתבר שיש קשר, ואפילו הדוק.

 

סמכות בית הדין הרבני

על פי החוק הישראלי תחום הנישואין והגירושין של יהודים נתון באופן בלעדי בידיו של בית הדין הרבני. חוץ מזה יש לו סמכות מקבילה לזאת של בית המשפט לענייני משפחה בנושאים כמו חלוקת רכוש בגירושין, הסכמי משמורת ומזונות. מכך יוצא שכל זוג שמתגרש במדינת ישראל חייב לעבור דרך בית הדין הרבני.

 

תביעת גירושין ותפקידו של עורך הדין

בית הדין הרבני מתנהל כמובן לפי הדין ההלכתי. לפי ההלכה כדי לקבל גט יש צורך לטעון לעילה מסוימת שמצדיקה גירושין. דוגמאות לעילות כאלה הן בגידה, חוסר יכולת לקיים יחסים, חוסר יכולת להביא ילדים ועוד. כמו בכל הליך משפטי, גם בתביעת גירושין חשובה מאוד הדרך בה תציגו את הטיעון שלכם. לבחירת העילה ולהוכחות המובאות יש השפעה רבה על תוצאות ההליך. בהנחה שייצוג משפטי והלכה יהודית אינם תחומי המומחיות שלכם, כדאי לפנות לאיש מקצוע, או במילים אחרות – עורך דין.

 

בין עורך דין לטוען רבני

בניגוד לבית משפט, שם רשאי לייצג רק עורך דין מוסמך מטעם לשכת עורכי הדין, בבית דין רבני ניתן לקבל גם ייצוג של טוען רבני. טוען רבני הוא אדם שקיבל הכשרה בת 300 שעות ועבר את בחינות ההסמכה לייצוג בבית דין רבני. לאדם כזה אין בהכרח את הניסיון והמיומנות אותם לומד עורך דין בשלוש וחצי או ארבע שנים של לימודי תואר, שנה של התמחות ומעבר של בחינות הלשכה. בנוסף לכך, כפי שכבר הסברנו קודם, חלק מהנושאים הכרוכים בתביעת הגירושין יכולים להגיע לדיון גם בבית משפט אזרחי. כדי לדעת איפה הכי כדאי לכם שיתנהל הדיון בעניינכם נדרשת בקיאות לא רק בדיני ההלכה אלא גם בדיני משפחה.

 

אז למי כדאי לפנות?

אחרי שהבאתם בחשבון את כל המידע שלעיל, מגיעה השאלה החשובה ביותר – הוגשה נגדכם תביעת גירושין או שברצונכם להגיש תביעת גירושין, את שירותיו של מי כדאי לכם לשכור? לדעתי המסקנה המתבקשת היא שכירת שירותיו של עורך דין לענייני משפחה המצוי גם בענייני ההלכה היהודית. כך תרוויחו גם את הניסיון, גם את המיומנות, גם את הידע הרחב בדיני משפחה וגם את הידע הנדרש בענייני ההלכה היהודית.

 

לסיכום

כשיש צורך לתקן משהו בבית רוב האנשים לא יעזו לנסות לעשות זאת בעצמם בלי הידע וההכשרה המתאימים לכך, הם מיד יקראו לאיש מקצוע מיומן. אז למה יש כאלה שלא חושבים שצריך לנהוג כך כשמתגרשים? כשעל הכף נמצאים העתיד שלך, של בן/בת הזוג, של הילדים? וזה עוד לפני שדיברנו על ההשלכות הכלכליות שטומן בחובו ההליך. ייצוג בבית דין רבני הוא לא צחוק, כדאי שתשקיעו במחשבה מי אתם רוצים שיעשה זאת בשבילכם.

למידע נוסף לחצו כאן: https://www.helenasimhi.co.il

פטיש של משפט
פטיש של משפט
עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
איך מתנהל תהליך גישור גירושין?

לפני שנים עמדתם ביחד מתחת לחופה והאמנתם שזה יהיה לתמיד? ראיתם את עצמם לעד ביחד אך בפועל היום אתם כבר מבינים שזה לא מה שיקרה?

איך להימנע מגירושין

חושבים שהגיע הזמן להיפרד ולהתגרש? אל תמהרו להרים ידיים. באמצעות הליך גישור ניתן להגיע לעמק השווה וליישב מחלוקות, עד לכדי החזרת המשפחה לשלמותה. עו"ד מגשרת

תשלום מזונות – מה אומר החוק?

אמנם זו לא סיטואציה נעימה במיוחד, אך גם גירושין מתרחשים בין זוגות רבים. למעשה, על פי הסטטיסטיקה, למעלה משליש מהזוגות הנשואים בסופו של דבר יאלצו

נקודות חשובות להסכם גירושין

גירושין בישראל בשנים האחרונות מסתמנת מגמת עלייה בלתי פוסקת באחוזי הגירושין במדינת ישראל, ובשנת 2018 למשל – הסתמנה עליה של כ-5% בזוגות המתגרשים דרך בתי

כיצד מאשרים הסכם ממון?

זוגות רבים מחליטים לנסח הסכם ממון לפני החתונה, ההסכם מסדיר באופן חוקי ורשמי את אופן חלוקת הנכסים של הזוג במידה והיחסים יעלו על שרטון בשלב