מהם הדגשים שחייבים להיות בחוות דעת רפואית?

תוכן עניינים

חוות דעת רפואית נמנית בין המסמכים הרפואיים–משפטיים הנפוצים ביותר, בתחומים הנוגעים לנזקים רפואיים ומגבלות רפואיות. בכדי למקסם את ההשפעה של חוות הדעת הרפואית ולהגדיל את הסיכויים שהיא אכן תעזור לכם בתביעה, מומלץ לפנות לגורמים מקצועיים שיכתבו אותה עבורכם. אז מהם הדגשים שחייבים להיות בחוות דעת רפואית?

 

חוות דעת רפואית – מתי צריך אותה?

על פי חוק, לכל תביעה העוסקת בנזקי גוף, יש לצרף חוות דעת רפואית משפטית בהתאם, באופן שיעזור לשופטים להבין את המקרה ולהגיע להחלטה הנכונה. חוות דעת רפואית צריכה להיכתב על ידי רופא בעל תואר מומחה והיא מקבילה למתן עדות בשבועה. לפיכך, לחוות הדעת הרפואית קיימת חשיבות מהותית בכלל ובהצלחת התביעה בפרט.

בין התחומים המשפטיים העיקריים בהם נזדקק לחוות דעת רפואית משפטית נמצאים: רשלנות רפואית, רפואה תעסוקתית, נזיקין, אקטואריה, מדע פורנזי, תביעות מול חברות הביטוח / ביטוח לאומי ותחומים נוספים, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר forum-md.co.il.

 

כיצד ניתן להשיג חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית משפטית צריכה להיכתב כאמור, על ידי רופא בעל תואר מומחה, הנמצא ברשימת הרופאים המוכרת. בהתאם לכך, יש לפנות אל הרופא המומחה בכדי לקבל את חוות הדעת הרפואית הנדרשת לנו. אך כפי שניתן להבין, הביקוש גובר על ההיצע ואנשים רבים נתקלים בקשיים להשיג חוות דעת רפואית משפטית מקצועית ואיכותית.

אחת הדרכים היעילות להתגבר על המכשול שבהשגת חוות דעת רפואית כתובה היטב, היא באמצעות חברות מקצועיות ומנוסות בתחום, היכולות לקשר אתכם לגורמים הרלוונטיים, להכווין אתכם לעניין המסמכים הנדרשים ולחסוך לכם זמן יקר.

 

הדגשים שחייבים להיות בחוות דעת רפואית

בכדי למקסם את השפעתה של חוות הדעת הרפואיות והמשפטית ואת סיכויי הצלחת התביעה, חשוב יהיה להקפיד על הדגשים הבאים:

 

בחירה מדויקת

ככל ומדובר במומחה בכיר ומוערך יותר בתחומו, הרי שנטיית השופטים לקבל את חוות דעתו תהיה גבוהה יותר ולכן, חשוב לבחור בצורה מדויקת את הרופא המומחה לכתיבת חוות הדעת.

 

הוכחת הנזק וההשלכות הנלוות

בחוות דעת רפואית, חשוב שיהיה מוגדר בצורה ברורה ומוכחת מעל לכל ספק מהו הנזק שנגרם ומהן ההשלכות העתידיות הנלוות.

 

שימוש במונחים המשפטיים המקובלים

שימוש במונחים המשפטיים המקובלים בחוות דעת רפואית מעיד על היכרות וניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואית – משפטית.

 

רשלנות רפואית

ככל ומדובר בתביעת רשלנות חשוב שחוות הדעת הרפואית תתייחס להוכחת הקשר הסיבתי שבין הנזק שנגרם לתובע לבין הרשלנות הרפואית.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית – משפטית היא כלי יעיל, ולעיתים הכרחי, בתביעות העוסקות בנזקי גוף ובכדי למקסם את פוטנציאל ההשפעה של חוות הדעת הרפואית, חשוב להקפיד על כך שתיכתב על ידי רופא מקצועי ומומחה בתחומו, שתכלול התייחסות להוכחת הנזק והשלכותיו העתידיות וכן, שימוש במונחים הרפואיים המקובלים.

חוות דעת רפואית

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות