איך ניתן להפחית מהחוב לשם סגירת תיק ההוצאה לפועל?

תוכן עניינים

הוצאה לפועל היא אחת מרשויות המדינה שפועלות מכורח חוק. כאשר נרשם לחובתו של אדם חוב מסוים, רשאים הנושים לפנות אל הוצאה לפועל על מנת להבטיח לעצמם החזר. במקרים מסוימים, ניתן להפחית חובות שונים, על מנת שיהיה ניתן לסגור את התיק בהוצאה לפועל. איך ניתן לעשות זאת? קראו במאמר הבא.

 

הוצאה לפועל

מטרת ההוצאה לפועל היא לפעול באמצעות הסמכויות השונות שמקנה לה החוק, על מנת שנושים יקבלו את כספם מחייב. החובות של אדם יכולים להתקיים בין היתר דרך הלוואות, משכנתאות, מזונות, קנסות או פסקי דין הקובעים שהוא חייב סכום כספי מסוים. הוצאה לפועל עובדת לפי חוק הוצאה לפועל ולפי התקנות השונות שהתווספו אליו.

להוצאה לפועל יש מספר סמכויות, כאשר העיקרית מהן היא כינוס נכסים. לפי סמכות זו, ההוצאה לפועל רשאית למנות מנהל לנכסיו של חייב כלשהו. מטרת המנהל היא לשלוט בנכסיו של החייב, על מנת שניתן יהיה להחזיר באמצעותם חובות שונים.

 

פטור מחובות

למרות שתיקים בהוצאה לפועל נפתחים כנגד מי שמוגדר כחייב, ניתן בכל זאת לקבל פטור לחלק מסוים מן החובות. את הפטור ניתן לקבל באמצעות צעדים משפטיים, שניתן להתעניין על קבלתם באתר https://kisrael-law.co.il.

על מנת לקבל פטור לחובות, יש לקבל צו הפטר מרשם ההוצאה לפועל. חשוב לציין שצו ההפטר פוטר את החייב מחובות מסוימים, אך ישנם חובות שאותם לא ניתן לפטור. כמו כן, קבלת הצו פוטרת אך ורק את מקבל הצו. היא אינה פותרת עסק או שותפים של אותו אדם מחובותיהם. ניתן להגיש בקשה באמצעות עורך דין על מנת לקבל את הצו מרשם ההוצאה לפועל.

 

סוגי חובות שונים

כאשר מדברים על הפחתת חובות, יש להבדיל בין סוגים שונים של חובות. הפטור לא חל על מספר מסוים של חובות. בין החובות הללו ניתן למנות קנסות, כאשר הפירוש של קנס הוא כל חוב כספי למדינה כתוצאה ממעבר על חוקיה.

גם משכנתאות ומזונות הם חובות שלא ניתן לקבל עליהם פטור. חוב שנוצר במרמה, או שהושג עליו ויתור מצד הנושה במרמה, לא ימחק גם כן. במידה ומתנהל הליך מסוים בבית משפט לגבי חוב כלשהו, לא ניתן למחוק אותו עד לסיום ההליך.

 

סגירת תיק

כאשר החוב נפרע והכסף מוחזר לנושים, התיק בהוצאה לפועל ייסגר. לכן, להפחתת החובות יש חשיבות, שכן היא יכולה לסייע לסגירת התיק. חייב שהחזיר את החובות יוכל לסגור את התיק באמצעות הגשת בקשה לרשם הוצאה לפועל.

 

חלק משמעותי בסגירת תיק

אם אתם חייבים כספים ומתנהל נגדכם הליך בהוצאה לפועל, יש מספר אמצעים משפטיים שניתן לנקוט בהם. הוצאת צו על מנת לאפשר הפחתת חובות מסוימים היא אחד מהאמצעים האלו. להפחתת החובות יש חלק משמעותי ביכולת של החייב להחזיר את החוב ובכך לאפשר להוצאה לפועל לסגור את התיק נגדו.

תיק אכיפה

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות