החשיבות שבהסכם ממון

תוכן עניינים

הסכם ממון שנקרא גם הסכם קדם-נישואין, הוא הסכם משותף שעורכים בני זוג בטרם שהם ממסדים את הקשר ביניהם. קיימים הסכמים משפטיים שונים בין בני זוג, כאשר הסכם ממון עוסק בעיקר באופן בו יתחלק הרכוש המשותף של בני הזוג במקרה של פרידה.

כדאי להיעזר בעורך דין כדי לנסח ולערוך את ההסכם, אבל בכל מקרה חשוב לקבל אישור כחוק להסכם, מנוטריון או מבית המשפט, כדי שייחשב למסמך חוקי.

 

מה זה הסכם ממון?

הסכם ממון הוא הדרך החוקית של בני זוג, לקבוע מראש,, עוד בטרם נישאו, שחלוקת הרכוש בניהם, אם אי פעם ייפרדו ויגיעו לכדי גירושין, תהיה שונה מהקביעה החוקית הכללית, על פיה בני הזוג זכאים לחלק שווה מהרכוש המשותף שלהם, לפי הסדר איזון משאבים. הסכם ממון נחתם בדרך כלל לפני הנישואים, אולם גם זוג נשוי או ידועים בציבור שמעוניינים לתת תוקף להחלטה משותפת אודות חלוקת הרכוש המשותף.

 

מי צריך הסכם ממון?

כל זוג העומד בפני נישואין או זוג שכבר חי במערכת יחסים מחייבת, כנשואים, ואינו מעוניין מכל סיבה שהיא בחלוקה שווה על פי החוק, במקרה של גירושין. הסכם ממון תקף גם על הנישאים בנישואין אזרחיים וגם על בני זוג מאותו המין.

את הסכם הממון יש לתקף לאחר ההסכמה, בערכאה משפטית או בערכאה דתית. בני זוג שחיים ביחד כידועים בציבור ומבקשים לקבוע את התנאים הכלכליים של הקשר ביניהם, כולל חלוקת רכוש במקרה של סיום הקשר, יכולים לעשות זאת בעזרת הסכם לחיים משותפים.

 

יתרונות הסכם ממון

הסכם ממון מהווה הסדרה משפטית של מערכת יחסים בין בני זוג. למרות שלא נהוג להתייחס אליה כך, גם מערכת יחסים כזו היא שותפות עסקית של שני צדדים. וכמו בכל שותפות עסקית, חשוב להכיר מראש באפשרות של סיום היחסים ופירוק השותפות ולקבוע אסטרטגיה מוסכמת, הוגנת וברורה לתהליך שיתרחש במקרה של פרידה.

חתימה על הסכם ממון תאפשר לכם להימנע מחיכוכים וריבים שעלולים להיווצר ברגעי משבר בתהליך הפרידה. חלוקת רכוש המבוססת על הסדר חתום ותקף תאפשר פרידה פשוטה, ללא קרבות משפטיים שעלולים להשפיע גם על בני משפחה אחרים, דוגמת הילדים.

 

לסיכום

הסכם ממון שנחתם בטרם נישואין, מסדיר את העניינים הכלכליים של השותפות, כולל במקרה של פרידה. בעזרת הסכם ממון תקף, יכולים בני זוג להגן מראש על נכסים שקנו, קיבלו או ירשו בעצמם ואין הם מעוניינים לצרף אותם לרכוש המשותף.

הורים לילדים מנישואים קודמים יכולים להגן כלכלית על ילדיהם, מראש ולמנוע מקרים של סכסוכים משפחתיים בעת גירושים או לאחר מותו של ההורה. באופן דומה יכולים בעלי עסקים להגן על העסק שלהם במקרה של גירושים קשים וכן להגן על עצמם מפני מקרה שבו חובות של בן הזוג ישפיעו על מצבם הכלכלי לאחר פרידה.

הסכם ממון

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות