מה היתרונות של ייפוי כוח מתמשך

תוכן עניינים

אמנם לאף אחד מאיתנו אין את היכולת לחזות את העתיד, אך אנחנו יכולים בהחלט להתכונן ולהיערך אליו בהתאם. אחת הדרכים הנפוצות לכך, היא באמצעות ייפוי כח מתמשך, באמצעותו נוכל להבטיח לעצמנו שליטה מלאה על חיינו, גם במקרים בהם אנחנו לא יכולים לעשות זאת בכוחות עצמנו

 

מהו ייפוי כח מתמשך?

היכולת לקבל החלטות באופן עצמאי ורציונאלי, היא אחד המאפיינים הבולטים המגדירים אותנו כבני אדם בכלל וכבני אדם עצמאיים בפרט וכאשר יכולת זו נפגעת, כתוצאה ממחלות וליקויים שונים, הרי שהאדם הנפגע הופך להיות תלוי באופן כמעט מוחלט באנשים אחרים, בכדי לשמור על שגרת חיים תקינה ולבצע פעולות בסיסיות ויום – יומיות.

אז אמנם אנחנו לא יכולים לצפות מראש מצבים כאלו, בהם לא נוכל לקבל החלטות באופן עצמאי ומושכל, אך בהחלט ניתן להקדים תרופה למכה ולערוך עם גורם מקצועי, חיים פרטוש עו"ד, ייפוי כח מתמשך, באמצעותו נבחר מבעוד מועד מיהם האנשים שיקבלו עבורנו החלטות, במצבים בהם לא נהיה מסוגלים לבצע זאת באופן עצמאי.

 

כיצד עורכים ייפוי כח מתמשך?

כל אדם שמלאו לו 18 שנים יכול לערוך ייפוי כח מתמשך ולמנות מיופה כח מטעמו וזאת באמצעות מילוי טופס ייעודי. ייפוי הכח יכול להתייחס הן לעניינים אישיים והן לענייני רכוש. לאחר מילוי הטפסים, בחירת מיופה הכח והגדרת המקרים בהם תהיה סמכות למיופה הכח, יש לחתום על הטפסים בפני עו"ד בעל הכשרה מיוחדת וללא עניין אישי בייפוי הכח.

את ייפוי הכח החתום יש להפקיד אצל האפוטרופוס הכללי, כאשר כיום, ניתן לעשות זאת גם באופן מקוון. בהתקיים התנאים לכניסתו לתוקף של ייפוי הכח, מיופה הכח יודיע לאפוטרופוס הכללי על התקיימות התנאים וזאת באמצעות הצהרה מתאימה וצירוף מסמכים נלווים.

 

מהם היתרונות של ייפוי כח מתמשך?

לייפוי כח מתמשך קיימים יתרונות רבים, כאשר הבולטים מביניהם הם:

 

החלטה עצמאית

באמצעות ייפוי כח מתמשך ניתן לקבוע מראש, ובאופן עצמאי, מי יהיה האפוטרופוס שיקבל עבורכם החלטות ולהימנע מהחלטה חד צדדית מטעם בית המשפט.

 

מנגנון פיקוח ובקרה

האדם הממנה יכול לקבוע מי מטעמו יפקח על פעולותיו של מיופה הכח על מנת למנוע החלטות שגויות ו/או ניצול לרעה של מעמדו של מיופה הכח.

 

מניעת סכסוכים משפחתיים

כאשר בית המשפט קובע את מיופה הכח, הוא לרוב ממנה אחד מבני המשפחה, דבר העלול ליצור סכסוכים מיותרים בין בני המשפחה סביב שאלת השליטה וקבלת ההחלטות על האדם שאינו כשיר.

 

לסיכום

ייפוי כח מתמשך הוא מינוי אדם שנבחר על ידינו מראש למיופה כח, כך שיוכל לקבל עבורנו החלטות שונות, במקרים בהם לא נהיה כשירים לכך. את ייפוי הכח ממלאים באמצעות טופס ייעודי ובחתימת עו"ד בעל הכשרה מתאימה. בין יתרונותיו הבולטים של ייפוי הכח המתמשך נמצאים: היכולת לקבל החלטה עצמאית, אפשרות פיקוח ובקרה ומניעת סכסוכים משפחתיים.

מה היתרונות של ייפוי כוח מתמשך

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות