במה כרוכה תביעת נזיקין?

תוכן עניינים

אדם שנגרם לו נזק לגוף או לרכוש רשאי להגיש תביעת נזיקין על מנת לקבל פיצוי מהגורם שאחראי להיווצרות הנזק. על מנת לקבל הכרעה בתביעת נזיקין בית המשפט בוחן שתי שאלות עיקריות, האם אכן קיימת אחריות מצדו של הגורם האחראי ומהו גובה הפיצויים שיהיה זכאי הניזוק לקבל מהמזיק. במאמר זה נרחיב לגבי חוות דעת נלוות, מועד הגשת התביעה וחשיבות הליווי המשפטי.

 

קיום יסודות העוולה

בכדי להוכיח כי למזיק יש אחריות בהתאם לדיני נזקין, על הניזוק להוכיח את קיום יסודות העוולה בהתאם למקרה המשפטי הנידון. במהלך ניהול תביעת נזיקין לרוב יש צורך להגיש חוות דעת של מומחים לגבי היקף הנזק. כאשר מדובר על נזקי גוף יש להגיש את חוות הדעת של הרופא המומחה יחד עם כתב התביעה מלבד בתביעות בהתאם לחוק הפיצויים לתאונת דרכים.

 

איסוף ראיות מקדים

חוות דעת מקצועית לגבי הנזקים עבור תביעת נזיקין לנזקי רכוש ניתן להגיש גם בשלב מאוחר יותר. תחום דיני הנזיקין הוא רחב וכולל קשת רחבה של אירועים.  גם כאשר הרקע העומד מאחורי התביעות שונה במרבית המקרים יש צורך באיסוף מקדים של הראיות על מנת להוכיח את האחריות של המזיק. יש צורך גם להציג מסמכים המוכיחים את היקף הנזק שנגרם לתובע.

 

נזקי גוף

למועד הגשת התביעה יש חשיבות מכרעת לסיכויי הזכייה במשפט או לסיכויי להיענות של חברת הביטוח לתביעה. יש להגיש את התביעה רק לאחר שממדי הנזק מתבהרים דבר שבדרך כלל קורה זמן מה לאחר הפגיעה. מאידך, חשוב שלא לחרוג מתקופת ההתיישנות, שכן בחלוף תקופה זו דלתות בית המשפט יהיו סגורות בפני התובע, ללא קשר למוצדקות של התביעה עצמה.

 

עבודה מסודרת

ככל שתביעה תוגש בצורה מסודרת יותר וככל שהיא כוללת יותר ראיות המצביעות על חומרת הנזק ועל אחריותו של הגורם המזיק לגרימתו, כך הסיכויים שהתביעה תתקבל יהיו גבוהים יותר. לכן על התובע להקפיד לשמור כל מסמך שיכול להוות ראייה או עדות לכך שמגיע לו פיצוי ולעבוד בצורה מסודרת ומאורגנת.

 

 ליווי משפטי

מומלץ שלא להגיש תביעת נזיקין ללא ייעוץ של עורך דין המתמחה בתחום זה. הידע, הניסיון של עורך הדין והיכרות העמוקה שלו עם התחום יאפשרו לו להעריך מראש את סיכויי הצלחת התביעה ולהמליץ על האסטרטגיה המיטבית למיצוי הזכויות מול הגופים השונים. חשוב למצוא עורך דין שיש לו ניסיון מוכח של הצלחות בתיקים דומים.

 

סיכום תביעת נזיקין

לסיכום הנושא, על מנת לקבל פיצוי מקסימלי בגין נזקי גוף או רכוש יש לפעול באופן מושכל, תוך התבססות על היכרות מעמיקה עם החוק.  תביעות נזיקין יכולות להיות מורכבות ומסובכות והגשתן מצריכה מיומנות מקצועית. מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה כבר בשלב מוקדם לאחר האירוע ולקבל הדרכה לגבי הדרך הנכונה לפעול למיצוי הפיצויים בגין נזקי גוף, נפש או רכוש.

שופט

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות