אילו שירותים לא נכללים בביטוח רפואי לעובדים זרים?

תוכן עניינים

מדינת ישראל היא יעד פופולרי ומבוקש עבור עובדים זרים, המחפשים הזדמנויות תעסוקה במגזרים שונים כמו חקלאות, בנייה, שירותי בריאות, מלונאות ועוד. בעוד שרבים מעובדים אלה זכאים להטבות סוציאליות כגון ביטוח בריאות, ייתכן שאחרים לא יהיו מכוסים.

מעבר לכך, חשוב להכיר את השירותים שלא נכללים במסגרת ביטוח רפואי לעובדים זרים. במאמר זה, נבחן את האפשרויות לביטוח רפואי לעובדים זרים בישראל, וכן את השירותים שנכללים  ולא נכללים במסגרת הביטוח.

 

חייבים לספק ביטוח לעובדים זרים?

התשובה הקצרה לשאלה זו היא בהחלט כן. במידה ואתם חושבים להעסיק עובדים זרים, חשוב שתדעו כי מעסיקים בישראל מחויבים על פי חוק לספק לעובדיהם ביטוח לעובדים זרים. כמו כן, חובה זאת כוללת גם אזרחים ישראלים וגם עובדים זרים שיש להם אישור עבודה בתוקף.

 

ביטוח רפואי פרטי

לעובדים זרים שאינם מכוסים בפוליסת הביטוח של המעסיקים שלהם, קיימים מספר ביטוחי בריאות פרטיים אופציונליים. כמו כן, חברות אלו מציעות פוליסות ביטוח שונות אשר נותנות מענה לצרכים הספציפיים של עובדים זרים. לצורך הדוגמה, חלק מחברות הביטוח הפופולריות כוללות את הראל, כלל, מנורה ומגדל.

 

מהם השירותים שלא נכללים בביטוח רפואי לעובדים זרים?

כאמור, חברות הביטוח השונות מציעות פוליסות נבדלות עבור ביטוח רפואי לעובדים זרים. יחד עם זאת, ישנם מספר שירותים שלא נכללים באף ביטוח בריאות פרטי, וזאת מפני שהשירותים הללו ניתנים במסגרות חוקיות אחרות. כדי לעשות סדר, ריכזנו עבורכם את השירותים שלא נכללים בביטוח רפואי לעובדים זרים:

  • תאונות עבודה – במידה ועובד זר מעורב בתאונת עבודה, הוא יהיה זכאי לדמי פגיעה שניתנים בלי קשר לביטוח הרפואי הפרטי שהמעסיק מימן עבורו.
  • תאונות דרכים – החוק פוטר מעורבים בתאונות דרכים מתשלום עבור הוצאות רפואיות. כמו כן, גם עוברים זרים נכללים בזכאות זו.
  • נפגעי טרור ואיבה – אדם שנפגע במסגרת פעילות טרור ואיבה פטור מכל תשלום שנכפה עקב כך. בנוסף, הפטור לא נוגע רק לאזרחי ישראל, כך שגם עובדים זרים זכאים לו.

 

עלות ביטוח רפואי עבור עובדים זרים

חשוב לציין כי עלות ביטוח בריאות פרטי לעובדים זרים גבוהה בדרך כלל מזו של אזרחי ישראל. הסיבה לכך היא שזרים נחשבים לקבוצת סיכון גבוהה יותר בשל אופי עבודתם, מחסומי שפה וגורמים נוספים.

 

כיסוי של עלויות רפואיות במסגרות אחרות

עוד ראוי לציין, כי חלק מהעובדים הזרים עשויים להיות זכאים לטיפול רפואי חינם בנסיבות מסוימות. למשל, פליטים ומבקשי מקלט זכאים לשירותי בריאות במסגרת מערכת הבריאות הממשלתית. עם זאת, תהליך קבלת טיפול רפואי חינם יכול להיות מורכב ואורך זמן.

 

לסיכום – הכירו את כיסויי הביטוח

לעובדים הזרים בישראל עומדות מספר אפשרויות לביטוח רפואי. מעסיקים מחויבים על פי חוק לספק לעובדיהם הזרים ביטוח בריאות וחברות ביטוח פרטיות מציעות חבילות שונות ומגוונות. כמו כן, קיימים שירותים שלא נכללים בביטוח הרפואי לעובדים הזרים, וזאת כי הם ניתנים תחת תקנות אחרות. אם אתם מעסיקים עובדים זרים, כדאי שתכירו את חובותיכם וכן את זכויות עובדיכם בהקשר הזה. בהצלחה!

ביטוח רפואי

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות