אילו הוראות אסור לשכוח לכתוב בצוואה

תוכן עניינים

לפני שאדם הולך לעולמו, יש לו את הזכות לנסח מסמך בעל תוקף משפטי מחייב, שיסדיר את חלוקת הרכוש והנכסים שהוא צבר במהלך החיים שלו – צוואה. צוואה צריכה להיות מורכבת ממספר הוראות שונות. שכחה של אחת מההוראות הללו עשויה להוביל לאחר מותו של המצווה לבעיות משפטיות כאלו ואחרות. אלו ההוראות שאסור לשכוח לכתוב בצוואה.

 

למה אסור לשכוח הוראות כאלו?

כתיבת צוואה, בין אם מדובר על צוואה בכתב יד, צוואה בפני רשות, צוואה הדדית או כל סוג אחר של צוואה שכתיבתה מתאפשרת על ידי החוק, היא זכות של כל אדם במדינת ישראל. המטרה של הצוואה היא לממש את רצון המנוח. אדם צובר במהלך חייו רכוש, נכסים והון, ויש לו זכות להחליט על אותו קניין שצבר ומה ייעשה עם קניין זה לאחר מותו.

הצוואה מנוסחת עם הוראות שונות, הקובעות מה יש לעשות עם הרכוש שנותר לאחר מותו של המצווה (עיזבון) ומי זכאי לקבל אותו. שכחה של הוראות מסוימות עשויה להוביל עתיד לבעיות משפטיות.

צו ירושה

מי מקבל את העיזבון

כדי לממש צוואה יש להגיש בקשה לצו ירושה. בצוואה כלולים מספר יורשים שונים, שאותם קבע המצווה. המצווה צריך להורות קודם כל על אותם היורשים. מצווה שלא יקבע יורשים, או לא יעמיד צוואה למשל, לא יוכל לקבוע בעצמו מה ייעשה עם הרכוש שלו. חוקי הירושה בישראל קובעים חלוקה קבועה של העיזבון במצב כזה.

 

תנאים במידת הרצוי

ישנם אנשים שמחליטים להוריש רכוש, נכס או הון מסוים לאדם כלשהו, אך זאת בתנאים מסוימים. הם יכולים לעשות זאת עקב מערכת יחסים מסוימת ששררה בין השניים. מותר להציב תנאים, במידה והמצווה רוצה בכך, שלפיהם יוחלט האם ומתי להוריש את העיזבון, אך תנאים אלו צריכים להיות חוקיים.

 

יורשים חלופיים

מה קורה כאשר מצווה קבע שאדם מסוים ירש חלק מסוים מהעיזבון, אך אותו אדם בעצמו נפטר בפתאומיות? כדי להימנע מבעיות משפטיות, מומלץ למנות יורשים חלופיים, שיהיו הבאים בתור לקבלת אותו עיזבון.

צו ירושה

צורת חלוקת נכסים

כל מצווה יכול להחליט כיצד הוא רוצה להוריש דבר שבבעלותו. אם למשל הייתה ברשות המצווה דירה והוא החליט להוריש אותה לבניו, הוא יצטרך לציין בצורה ברורה באיזו צורה הוא מחלק את הבעלות על הדירה ביניהם.

 

מועד החלוקה

מסיבות מסוימות, מצווה יכול להחליט לפני מותו שהוא יהיה מעוניין להוריש דבר מה מסוים שבבעלותו ליורש כלשהו במועד ספציפי. כדי שהדבר הזה ייצא לפועל כמתוכנן, יש להורות על כך בצוואה באופן מפורש.

 

סיוע מאיש מקצוע

הצוואה כוללת לא מעט הוראות. כדי לכלול את כל ההוראות, מבלי לשכוח הוראה שמשמעותית מבחינת החוק או מבחינה אישית למוריש, מוטב לקבל סיוע מאיש מקצוע בדמות עורך דין ירושות בעת כתיבת הצוואה.

צו ירושה

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות