איך מתנגדים לצוואה ומה ניתן לעשות?

תוכן עניינים

כאשר מדובר על התנגדות לצוואה, הדבר החשוב ביותר שאפשר לעשות הוא לפעול בתבונה ולא מתוך רגשות כעס. צוואה היא עניין רגיש ונוגע במוות של אדם קרוב בעבור רבים מהיורשים שצוינו בצוואה.

גם אם מדובר על סכסוך ארוך שנים, שלעיתים התחיל עוד הרבה לפני שהמנוח באמת נפטר, המעשה החכם ביותר שיביא לתוצאות הטובות ביותר הוא לפעול בהגינות. אתם לא רוצים שבית המשפט או שאר היורשים יפנו נגדכם ולא תצליחו במשימה. אז איך מתנגדים לצוואה?

 

מי יודע להתנגד לצוואה?

התשובה המתבקשת היא עורך דין צוואות וירושות שמכיר את התחום בצורה מצוינת. יש לו ידע משפטי נרחב והוא מכיר את פסקי הדין הרלבנטיים של בית המשפט ואת כל התקדימים לחוק. על כן, כאשר מתנגדים לצוואה, כדאי מאוד לעשות זאת כאשר נעזרים בעורך דין מקצועי ואמין.

זה יכול להגדיל במיוחד את הסיכויים שלכם להוכיח את הטענה שלכם בבית המשפט. מעבר לכך, לפעמים הזמן הוא מרכיב חשוב במיוחד בכל הקשור לחלוקת העיזבונות. עורך הדין יודע כיצד לזרז את התהליך. עורך דין גיא קמרי הוא איש מקצוע כזה, ולכן ומלץ לפנות אליו במקרים בהם עולה צורך של התנגדות לצוואה.

 

באילו מקרים נהוג להתנגד לצוואה?

התנגדות לצוואה קורית באופן כללי כאשר רצונו האמיתי של המנוח לא בא לידי ביטוי בנוסח של הצוואה שפורסמה. זה יכול לקרות ממגוון רחב של סיבות. לעיתים קרובות, הצוואה שעל הפרק היא לא הצוואה החדשה ביותר שכתב המנוח, ויש אחת מעודכנת יותר. לעיתים הצוואה נערכה תחת לחץ לא הוגן של אדם מסוים על המנוח.

זה יכול להיות סחיטה, איומים, ובמקרים קיצוניים אפילו אונס. כמובן שבמקרה כזה, הצוואה לא משקפת את רצונו האמיתי של המנוח. נוסף על כך, במקרים שבהם אחד היורשים המצוינים בצוואה השתתף במהלך ההכנה של המסמך, יש אפשרות להגיש התנגדות לצוואה.

 

מה המסמכים הנדרשים להגשה?

כאשר מדברים על הגשת מסמכים הנוגעים להליך ההתנגדות לצוואה, חשוב מאוד להיות מאוד מדויקים בתזמון של הגשת המסמכים והניסוח. כדאי מאוד לעשות זאת באמצעות עורך דין. עורך דין שעוסק בתחום ידע לעזור לכם להתנסח בצורה המדויקת ביותר ולתת את הפרטים המדויקים ביותר והרלוונטיים ביותר לבקשה שלכם.

מדובר על אדם עם ניסיון בהגשת בקשות מהסוג הזה. בכל מקרה, לבקשה שלכם להתנגדות לצוואה תצטרכו לצרף ייפוי כוח מעורך דין מוסמך. הוא גם יוכל לעזור לכם לקצר את משך ההליך.

 

מתי מביעים התנגדות לצוואה?

בקשת התנגדות לצוואה ניתן להגיש ב-14 הימים שלאחר יום פרסום צו קיום צוואה. לא ניתן להגיש את הבקשה לפני שפורסם הצו. אמנם מדובר על זמן קצר להכין בו ניסוח של הבקשה שלכם, אבל עורך הדין הוא אדם שמיומן בנושא ויוכל לעזור בכך.

עורך דין גיא קמרי

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חשיבות התדמית בייצוג

אחד מהדברים המשמעותיים בבחירה בעורך דין אחד על פני אחר היא התדמית שלו. כמובן שלכל תחום התמחות ישנה תדמית אחרת הדרושה אבל בכלליות ישנן תכונות

האם פוסט טראומה נחשב כאחוזי נכות

האם ניתן לקבל קצבת נכות כתוצאה מפוסט טראומה? כל הפרטים בכתבה הבאה פוסט טראומה עלולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומתי, חוויה קשה או מחלה שהתרחשה

מהי בוררות עסקית?

כיום, רבים בוחרים לפנות אל בוררות עסקית, כדי לפתור סכסוכים עסקיים שעלולים להוות נזק רב לחברה ולעסק, ולהעמיד את העסק בבעיות שימנעו ממנו להתפתח. בוררות