רכיבה על אופנוע ללא קסדה – מה העונש הצפוי

תוכן עניינים

אם אתה רוכב אופנוע אתה בטוח מכיר על בשרך את המשפט הבא: "לא משנה אם זה חורף או קיץ, תמיד תגיע רטוב לכל מקום". הסיבה היא המיגון שאנחנו הרוכבים נעזרים בו לשמירה על הביטחון שלנו ברכיבה.

ציוד הבטיחות הבסיסי ביותר לרוכב אופנוע הוא קסדה. ברוב הפעמים היא לא נוחה וכבדה על הראש. היא מגבילה את זרימת האוויר באזור הראש. אם אתה רוכב אופנוע וותיק כנראה שמתישהו הבליחה בראשך התהייה.

"מה יקרה אם ארכב בלי קסדה?"

 

החיים הם מתנה יקרה

קסדות נועדו לשמור עלינו הרוכבים במקרה של תאונה. נפילה מאופנוע ללא קסדה, אפילו במהירות אפסית עלולה לגרום לתוצאות טרגיות. חוקי המדינה נועדו לשמור עלינו הרוכבים. במקרה הזה לשמור עלינו מעצמנו.

 

לשון החוק

תקנות התעבורה, התשכ"א – 1961 סעיף 119.ג קובעות: " לא ינהג אדם אופנוע או תלת-אופנוע, לא ירכב עליו ולא ירשה לאחר לרכב עליו, אלא אם כן הוא חובש קסדת מגן שסומנה כאמור בפרט 9 לחלק ג' לתוספת השנייה ובלבד שמבנה הקסדה יכסה את אפרכסת האוזן והיא תהיה קשורה ברצועה שתמנע את נפילתה בשעת הנסיעה."

במילים פשוטות: אם אתה רוכב על אופנוע, קטנוע, אופנוע תל גלגלי ודומיהם. אתה חייב לחבוש קסדה. לקסדה יש סימונים שמצביעים על התקן שלהן. קסדת חצי אסורה וחייב לרכוס את רצועת הקסדה.

 

סימוני הקסדות

קיימים ארבעה תקני קסדות המאושרים לשימוש בישראל, הקסדות המותרות לשימוש רוכבי אופנוע וטרקטורונים בישראל חייבות לעמוד באחד מהתקנים הבאים ולהיות מסומנות בהתאם, ארבעת התקנים הם:

(1) תקנת  E.C.E 22 REG. – סימון: 22 E.C.E.

(2) תקן FMVSS 218 – סימון: D.O.T.

(3) תקן B.S 5361 – סימון: סימן העפיפון.

(4) תקן יפני  Type C, JIS-T8133בלבד – סימון JIS.

 

מה ההשלכות?

מעבר להשלכות ההרסניות בזמן התאונה. מי שבוחר לעשות לעצמו דין ולרכוב על אופנוע ללא קסדה מסתכן במפגש לא נעים עם החוק.

עם זאת, באופן מפתיע המחוקק בחר לתת עונש קל מדי (לעניות דעתי). נכון להיום רכיבה על אופנוע ללא קסדה תזכה את הרוכב בעונש קל של 250 שקלים ו-6 נקודות. עם זאת דין מורכב ללא קסדה מוזר מעט בהשוואה לדין אי חגירת בטיחות ברכב.

על מנת לסבר את האוזן. חומרת העונש בין רוכב למורכב זהה והקנס ניתן למי שביצע את העבירה. בעוד שברכב פרטי נהג לא חגור יקבל קנס על סך 250 שקל ו-6 נקודות ונוסע לא חגור יזכה את הנהג בקנס על סך 250 שקל ו-4 נקודות בלבד.

 

תשמרו על עצמכם

תקנות חבישת הקסדה מקלות מאוד בישראל. עם זאת אנא ממכם, אל תתפתו לנסוע ללא קסדה. הראש ועמוד השדרה הצווארי הם האיברים החשובים ביותר בגוף.

לחפף בבטיחות כדי להקל קצת על התחושה הכללית לא שווה את הפגיעה בכם וביקירכם במקרה של תאונה. שמרו על עצמכם וסעו בדרכים טובות. קסדות טובות, מכל הסוגים ובכל טווחי המכירים ניתן לקנות באתר מצבר.

 

זוג רוכב על אופנוע

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין תעבורה בתל אביב

נושא התעבורה מקבל משמעות רבה בבתי המשפט, זאת לאור הגברת האכיפה והענישה של בתי המשפט, וזאת על מנת להרתיע את הציבור  עורך דין תעבורה בתל

מהי אחריות בעל הרכב בתאונת דרכים

תאונת דרכים היא חוויה קשה לכל המעורבים. היא מערערת באופן חד את תחושת הביטחון העצמי, והופכת את הנסיעה בכבישים לחוויה מטלטלת ומפחידה. כאשר מדובר על

האם ניתן לבטל פסילת רישיון?

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט שאלות שעולות בפורומים שונים ברחבי הרשת. שאלות אלו עוסקות בעיקר על ענייני תעבורה. בעקבות העלייה במספר השאלות, החלטנו לצאת