האם תאונת דרכים יכולה לגרור תהליך משפטי ארוך

תוכן עניינים

בעולם שבו רכבים פרטיים לוקחים חלק כל כך מרכזי בהתניידות שלנו, זה בלתי נמנע שגם תאונות יקחו חלק מחיינו. לפיכך, עלינו לנהוג בזהירות המרבית, ולהשתדל למנוע כל סכנה בכבישים.

עם זאת, לפעמים גם כשזהירים מאוד עשויה להתרחש תאונה – באחריותנו או באחריות השכן שלנו בכביש. אנחנו כאן יחד עם המומחים של אתר אקסידנט כדי להסביר מה צפוי להתרחש לאחר תאונת הדרכים.

 

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

כמובן שמיד לאחר התאונה נבדוק שכל הנוסעים בריאים ושלמים. לאחר שווידאתם שלא נגרם נזק משמעותי, במידת הצורך הזמינו אמבולנס לטיפול רפואי. לאחר מכן, חשוב שהמשטרה תיקח חלק בבדיקת השטח, ולבסוף ייתכן ותאלצו להזמין גרר למכונית. אחרי הטיפול המיידי, חשוב לנשום עמוק ולנסות לעכל את הרגע המפחיד. לאחר מכן, עברו על פרטי התאונה, במטרה להבין מה השלב הבא.

 

האם התאונה תגרור אותי למשפט?

באופן כללי, תאונת דרכים עוברת לטיפול משפטי של המשטרה או הפרקליטות. מיד לאחר התאונה, שוטרים מגיעים לזירה, במטרה לנתח את הסביבה, את הנזק שנגרם, ולהבין מה היו נסיבות התאונה. בהתאם למסקנות המשטרה בנוגע להיקף הנזק ולסיבת התאונה, אלו יחליטו האם ברצונם לתבוע אתכם, ולפתוח בהליך משפטי, או שלאו.

במידה ומחליטים על הליך משפטי, ההליך יכלול קביעה בנוגע למידת האשמה או הזכאות של הנהגים, כאשר אלו יגררו ענישה שתואמת למסקנות. אפשרות נוספת היא להגיע להסדר טיעון לפני ההכרעה בתיק, שכולל הודאה של הנהג, ולעיתים כתוצאה מכך היא תכלול גם הפחתה בענישה.

 

האם כדאי להיעזר בעורך דין?

בשתי מילים – בוודאי שכן. רובנו, כאזרחים פשוטים, לא מבינים בעולם המשפט כלל וכלל. לפיכך, ברגע שאנחנו מתחילים להיות מעורבים בסוגיה משפטית – חשוב להיעזר באדם שמבין בתחום, ויכול לייעץ לנו כיצד לפעול, ובמידת הצורך אף לייצג אותנו מול הפרקליטות ובבית המשפט.

אנחנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין מיד לאחר התאונה, ולא לחכות לזימון בית המשפט. זאת במטרה להבין מה צפוי לקרות, ולהיערך לכך. חשוב לעבור על פרטי התאונה עם עורך דין, ולברר – האם יש טיעונים משמעותיים שיכולים לזכות אותי? האם הטיעונים חלשים, ואולי לא שווה להילחם? האם האשמה ברורה, וכדאי לבדוק על הסדר טיעון?

 

יש עורכי דין שמתמחים בתאונות דרכים!

שימו לב שבמידת הצורך, כדאי מאוד לבחור בעורך דין תאונות דרכים, ולא בתחום אחר. זאת מכיוון שחוקי התעבורה הם רבים ומורכבים. בחירת עורך דין מקצועי עשויה להיות משמעותית, משום שהיא יכולה לעזור לכם להפוך את ההליך המשפטי למהיר, בעל השלכות מותאמות, וכמובן שלנעים ככל הניתן.

 

סיכום

לסיכום, תאונת דרכים זה דבר קשה. אנחנו ממליצים בחום לא לעבור אותה לבד, ולתת לעורך דין ללוות אתכם בשלבים שאחריה. זאת במטרה לקצר את ההליך המשפטי, ולוודא שהאינטרס שלכם ייוצג בצורה הטובה ביותר מול התובעים.

איש משפט

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין תעבורה בתל אביב

נושא התעבורה מקבל משמעות רבה בבתי המשפט, זאת לאור הגברת האכיפה והענישה של בתי המשפט, וזאת על מנת להרתיע את הציבור  עורך דין תעבורה בתל

מהי אחריות בעל הרכב בתאונת דרכים

תאונת דרכים היא חוויה קשה לכל המעורבים. היא מערערת באופן חד את תחושת הביטחון העצמי, והופכת את הנסיעה בכבישים לחוויה מטלטלת ומפחידה. כאשר מדובר על

האם ניתן לבטל פסילת רישיון?

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט שאלות שעולות בפורומים שונים ברחבי הרשת. שאלות אלו עוסקות בעיקר על ענייני תעבורה. בעקבות העלייה במספר השאלות, החלטנו לצאת