קצת סדר בבלגן – הבדלים בין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תאונות דרכים הן לצערנו מציאות די שכיחה בישראל, אם בגלל המזג החם שלנו כישראלים, הגידול הטבעי בכמות כלי הרכב על הכביש או בגלל התשתיות.

לכן, חשוב שתדעו במקרה, חלילה של תאונה, מה ההבדלים בין סוגי התאונות ולמי ניתן לפנות

 

תאונות דרכים בישראל

על פי דו"ח ארגון הבריאות העולמי, תאונות דרכים בעולם גובות את חייהם של יותר ממיליון בני אדם בשנה. בישראל, יותר מ-30 אלף אנשים נפגעים מידי שנה בתאונות דרכים, כאשר מתוכם, מאות הרוגים. המספרים הללו מצטרפים לעובדה עצובה שמקום המדינה, נהרגו בישראל יותר אנשים מאשר בכל מלחמותיה של מדינת ישראל.

במציאות כאובה זו אנחנו צריכים להתמודד כמובן בזהירות משנה ולהתייחס לרכב, מעבר לכלי תחבורה, ככלי שיכול גם לפגוע ואף להרוג, חלילה. לצד ההתמודדות וההתייחסות הנדרשת לכלי הרכב כפי שהזכרנו, עלינו להבין מהם סוגי תאונות הדרכים ולמי ניתן לפנות במקרה שעברנו אחת כזאת.

מעורבות של עורך דין מקצועי ומומחה בתחומו, דוגמת פייפר כהן חברת עורכי דין, יכולה לחסוך להם כאב ראש מיותר ולהביא למיצוי זכויותיכם.

 

תאונת דרכים – הגדרה

תאונת דרכים כהגדרה יבשה, היא כל פגיעה שהתרחשה עקב שימוש ברכב מנועי.

אך קיימים לא מעט תקדימים שונים של בית המשפט בישראל שהגדירו מקרים שונים כתאונות דרכים- פגיעה מרכב חונה, פגיעות שהתרחשו בפנים הרכב עצמו, פגיעות אשר קרו במהלך כניסה לרכב או יציאה ממנו ועוד. לכן, כל פגיעה ראוי שתיבדק על ידי עורך דין מקצועי, האם היא נחשבת על פי חוק כתאונת דרכים או לא.

 

סוגי תאונות דרכים

תאונת דרכים היא בסופו של דבר אירוע טראומטי ופתאומי, גם אם יצאנו ללא פגע. אך במקרה של פגיעת גוף או נפש, כדאי שנדע להבחין בין סוגי תאונות הדרכים, במידה ואנו מתכוונים להגיש תביעה למיצוי זכויותינו עקב התאונה.

 

תאונת דרכים קטלנית/קלה:

ההגדרה של תאונה כ-קטלנית נובעת מכך שהקורבן, הנהג ו/או הולך הרגל, עלול לסבול מנזק תמידי, פיזי או נפשי ובמקרים חמורים אף מוות. תאונת דרכים קלה היא כזאת בה הנפגע סובל מפגיעת רכוש או פגיעת גוף קלה, אשר עתידה לחלוף לאחר תקופה מסוימת.

 

פגיעות גוף שונות:

בתאונות דרכים בהן יש פגיעות גוף, אזי שהנפוצות שבהן הן פגיעות ראש, גב וגפיים. חשוב לאבחן כל פגיעה לגופה מיד לאחר התאונה, ע"י רופא מומחה, בראש ובראשונה מתוך דאגה לבריאותכם ובנוסף, כדי להבטיח את מלוא הפיצויים.

 

פגיעת whiplash(צליפת שוט):

פגיעה זו נגרמת כתוצאה מתנועה מהירה של הגוף קדימה ואז אחורה. תזוזה זו יכולה לגרום לנזקים חמורים בצוואר והיא מלווה, בדרך כלל, בתסמינים של סחרחורת, כאבי גב, צוואר וכתפיים.

 

תאונת עבודה:

על פי חוק ביטוח לאומי, תאונה הנגרמת לעובד במהלך נסיעה לעבודה או בחזרה ממנה, תיחשב כתאונת עבודה. במידה ונרצה להגיש תביעה במקרה של תאונת עבודה, הרי שמלבד חברת הביטוח, נתבע גם את המוסד לביטוח לאומי.

 

התנגשות רכבים

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין תעבורה בתל אביב

נושא התעבורה מקבל משמעות רבה בבתי המשפט, זאת לאור הגברת האכיפה והענישה של בתי המשפט, וזאת על מנת להרתיע את הציבור  עורך דין תעבורה בתל

מהי אחריות בעל הרכב בתאונת דרכים

תאונת דרכים היא חוויה קשה לכל המעורבים. היא מערערת באופן חד את תחושת הביטחון העצמי, והופכת את הנסיעה בכבישים לחוויה מטלטלת ומפחידה. כאשר מדובר על

האם ניתן לבטל פסילת רישיון?

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט שאלות שעולות בפורומים שונים ברחבי הרשת. שאלות אלו עוסקות בעיקר על ענייני תעבורה. בעקבות העלייה במספר השאלות, החלטנו לצאת