תביעות הטרדה מינית – מהו ההליך האזרחי?

תוכן עניינים

הטרדות מיניות הן סדרה של התנהגויות מיניות אלימות שמוגדרות בחוק כעבירה פלילית. העונש על עבירה זאת יכול להגיע לעד 5 שנים מאסר ואף לכלול עונשים מסוגים נוספים. בנוסף לכך, מי שנפגעו מהטרדה מינית יכולים להגיש תביעת נזיקין בהליך אזרחי. בכתבה נפרט על תביעות נזיקין מסוג זה ועל סוגי הפיצויים שנפסקים בגינן. 

 

חוק הנזיקין בישראל, הגדרה של עוולות

בישראל, מי שנפגע על ידי התנהגות או פעולה של אדם אחר, רשאי להגיש כנגדו תביעת נזיקין בהליך אזרחי – זאת במידה וההתנהגות או הפעולה שגרמה לנזק מוגדרת כעוולה בחוק הנזיקין. חוק זה מפרט את הסיבות השונות שבגינן אדם שגרם לנזק, יהיה גם אחראי על תשלום הפיצויים בעקבות הנזק. סיבות אלה נקראות בחוק הנזיקין עוולות.

העוולות בחוק הנזיקין כוללות מגוון רחב של התנהגויות, וגם רשלנות והימנעות מביצוע חובה חקוקה. אחת העוולות בחוק היא הטרדה מינית. לכן אלה שנפגעו מהטרדה מינית מכל סוג שהוא, רשאים להגיש תביעת הטרדה מינית בצורה אזרחית לשם קבלת פיצויים. דורון ויינרייך – משרד עורכי דין יכול לספק לכם את הייעוץ המשפטי המתמחה והדיוק בנושא זה.

 

תביעות נזיקין הטרדה מינית ללא הוכחת נזק

בתביעות נזיקין מקובל לחלק את הפיצויים שנפסקים לשני סוגים. הסוג הראשון הוא פיצויים שנפסקים על נזק שהוכח בבית המשפט. נזקים אלה כוללים פגיעות גופניות, נפשיות ואף פגיעה ברכוש או בהכנסה מעבודה. הסוג השני של הפיצויים, הוא פיצויים ללא הוכחת נזק.

המחוקק איפשר לבית המשפט להטיל תשלום פיצויים גם במקרים בהם אין אפשרות להוכחת נזק בבית המשפט. במקרים של הטרדה מינית, הפיצוי המקסימלי שניתן לפסוק ללא הוכחת נזק הוא עד לסכום של 120,000 ₪. סכום זה הוא המקסימלי לכל הטרדה בנפרד, ולכן אם נפגעתם ממספר הטרדות בזמנים ובמקומות שונים על ידי אותו תוקף, סכום הפיצויים יכול להכפיל ואף לשלש את עצמו במקרים מסוימים.

 

נזקי גוף ונזקי רכוש בתביעות נזיקין הטרדה מינית

בנוסף לאמור, אפשר להגיש לבית המשפט בקשה לפסיקת פיצויים על נזקים שאפשר להוכיח בבית המשפט. נזקים אלה הם נזקי גוף ונזקי רכוש. הנזקים האלה כוללים כל סוג של נזק שנגרם לקורבן של ההטרדה המינית, ויכולים להגיע גם לסכומים של מאות אלפי שקלים.

 

איך תתנהל תביעת הנזיקין מהגשת התביעה ועד לסיום?

תחילת ההליך המשפטי היא הגשת תביעה אזרחית, לאחר מכן יתחיל להתנהל המשפט עצמו. במהלך המשפט, השופט יעבור על כל הראיות, העדויות וגרסאות הצדדים בתיק. לאחר מכן הוא יקבע אם אכן הנתבע חייב בתשלום פיצויים ומה הסכום שעליו לשלם. במקרים מסוימים הליך התביעה מסתיים בפשרה מחוץ לבית המשפט.

 

פיצויים על הטרדה מינית בתביעת נזיקין – סיכום

מי שנפגעו מהטרדה מינית יכולים להגיש תביעת נזיקין בכדי לקבל פיצויים. פיצויים אלה אלו יכולים להיקבע ללא הוכחת נזק או על נזק שהוכח בבית המשפט על ידי התובע.

תביעות הטרדה מינית

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
מהן עבירות המין הנפוצות ביותר בישראל

מדינת ישראל, כמו מדינות אחרות בעולם, מגדירה בחוק עבירות מסוימות. קיימים סוגים שונים של עבירות. עבירות מין הם סוג מסוים של עבירות חמורות במיוחד, שמי