מהן עבירות המין הנפוצות ביותר בישראל

תוכן עניינים

מדינת ישראל, כמו מדינות אחרות בעולם, מגדירה בחוק עבירות מסוימות. קיימים סוגים שונים של עבירות. עבירות מין הם סוג מסוים של עבירות חמורות במיוחד, שמי שמבצע אותן עלול למצוא את עצמו בכלא לשנים ארוכות במיוחד. במאמר הבא נסקור את עבירות המין הנפוצות ביותר בישראל.

 

עבירות מין

לכל מדינה יש את החוקים שלה. החוקים של כל מדינה אמורים לשקף ערכים מסוימים, דעות מסוימות ואמונות שונות. בין היתר, המדינה אמורה להגדיר גם עבירות פליליות. אדם שעובר עבירות כאלו עשוי למצוא את עצמו בחקירת משטרה, כשהליך פלילי מטעם המדינה נפתח נגדו.

עבירות מין הן דוגמא לעבירות פליליות. עבירות המין נחשבות לעבירות חמורות במיוחד. קיים מנעד של עונשים, החל מעבירות מין שנחשבות ברף הפלילי הנמוך, ועד לעבירות מין חמורות במיוחד, שבתי המשפט גוזרים עונשים כבדים על המבצעים אותן.

 

נפגעת בעבירת מין? פני אל עורך דין

במקרה של עבירת מין, עורך דין עבירות מין הוא איש המקצוע שיכול לתת את הסיוע הטוב ביותר לנפגעת. עורך דין זה הוא בעל הידע המשפטי הנדרש בתחום הפלילי בכלל, ובתחום עבירות המין בפרט. הוא יודע לעבוד בצורה רגישה יותר עם הנפגעת ומסוגל לבאר את האירוע שהתרחש ולהבין בדיוק איזו עבירת מין התרחשה מבחינה משפטית.

 

הטרדה מינית

הטרדה מינית היא אחת העבירות המיניות השכיחות ביותר בישראל. החוק קובע שהטרדה היא מצב בו אדם מסוים חוזר על פעולה כלשהי בעלת אופי מיני, באופן חוזר ונשנה, למרות שהאדם כלפיו מבוצעת הפעולה מבקש ממנו לחדול מכך. למשל, חזרה על אמירות בעלות אופן מיני עשויה להיחשב להטרדה מינית.

 

אונס

זוהי אחת מעבירות המין הקשות ביותר. עבירת האונס היא עבירה שבית המשפט רואה בעין קשה מאוד. בעבירה זו מחליט אדם מסוים לבצע יחסי מין בכוח עם אדם אחר, בניגוד לרצונו המוחלט.

 

מעשה מגונה בכוח

מעשה זה נחשב למעשה שנעשה לשם גירוי, ביזוי או סיפוק, כנגד אדם אחר. מעשה מגונה בכוח היא מהנפוצות והשכיחות בעבירות המין שקיימות. מעשה מגונה בכוח אינו נעשה בהסכמה של אחד הצדדים, הצד כלפיו נעשים אותם מעשים. ההגדרה של עבירה זאת נחשבת לרחבה. למשל, נגיעה באדם אחר או באיבריו האינטימיים יכולה להיחשב לעבירה כזאת.

 

בעילה אסורה

בעילה אסורה היא מצב בו שני צדדים מקיימים יחסי מין, כאשר אחד הצדדים אינו בגיל ההסכמה. גם אם הצד שאינו בגיל ההסכמה הסכים לקיום יחסי המין, עדיין מדובר בבעילה אסורה – בעילה אסורה בהסכמה.

 

רלוונטי לכל סוגי האוכלוסייה

עבירות מין היא עבירות חמורות מאוד, שפוגעות בקורבן מבחינות רבות. אלו עבירות שקשה יותר להתמודד איתן, אך התמודדות איתן עשויה להיות הכרחית במקרים רבים לטובת הנפגעת. עבירות אלו רלוונטיות לכל סוגי האוכלוסייה – גם לנשים וגם לגברים.

עבירות מין

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף