האם באמת צריך עורך דין בעת עריכת צוואה?

תוכן עניינים

החיים הם מתנה נהדרת. כדי לחיות אותם במלואם קיימת בנו נטייה טבעית להדחיק את העובדה שיום אחד הם יגיעו לקיצם. בשל כך, רבים נוטים לדחות את עריכת צוואתם, שכן מדובר בהודאה רשמית בדבר הסוף שיגיע בשלב מסוים.

יחד עם זאת, לעריכת צוואה חשיבות רבה, הן בשל הצורך להביא לחלוקת רכוש לפי הרצון של האדם, והן בשל הרצון למנוע סכסוכים משפחתיים עתידיים. אז איך עורכים צוואה? איך עורך דין נכנס לתמונה? התשובות בהמשך.

 

מה היא צוואה?

לפני שנגיע לעיסוק בדבר הצורך בעורך דין מקצועי לערכית צוואה, כמו עו"ד צוואות אורי גילת, חשוב להבין מה היא בכלל צוואה. צוואה היא למעשה הצהרה בדבר הדרך בה אדם מעוניין לחלק את נכסיו, ממונו ורכושו לאחר מותו. כמו כן, צוואה היא מסמך בעל משמעות משפטית, בהתאם ישנם נהלים וחוקים ברורים באשר לאופן בה הצוואה צריכה להיערך ומה היא צריכה לכלול כדי שהיא תהיה תקפה וניתן יהיה לממש את שכתוב בה.

 

מה תפקידו של עורך דין צוואה?

כאמור, צוואה היא מסמך משפטי כך שהכתוב בה יתממש רק במידה והצוואה תיערך באופן שבית המשפט יוכל לכבד. עורכי דין צוואות בין היתר התמקצעו לאורך שנים בעריכת צוואות, העמיקו בחוקים ובתקנות הרלוונטיות ומכירים פסקי דין בעיתים אשר מהווים תמרורי אזהרה.

כפועל יוצא, צוואה אשר נערכה על ידי עורך דין צוואות מיומן תהיה כזאת שבית המשפט יכבד, הכתוב בה יצא לפועל ואולי חשוב מכך – תמנע סכסוכים משפחתיים עתידיים אשר עלולים לצוף בשל איי הבנות. קשה לחשוב על דבר עצוב יותר ועל דרך גרועה יותר להנציח את המת באמצעות סכסוך משפטי המתגלע עקב כך.

 

מבחינה חוקית – אפשר לערוך צוואה בלי עורך דין?

התשובה הפשוטה לכך היא בהחלט כן. באופן תיאורטי, ניתן לכתוב על דף נייר אקראי צוואה ולסכם כך את העניין. יחד עם זאת, כשזה קורה באופן הזה, ניתן למצוא פרצות רבות והסיכוי שהצוואה תתממש כפי שהיא נכתבה הולך ופוחת. עריכת צוואה באמצעות עורך דין מקצועי מהווה ארובה לכך שהצוואה תתממש כפי שהיא תכתבה ולפי כוונתו של האדם שיזם אותה.

ההמלצה היא לא "לשחק באש" וללכת על בטוח כשזה נוגע לעריכת הצוואה. אז האם אפשר לעשות זאת ללא עורך דין? התשובה היא כן. אך האם כדאי לעשות זאת ללא עורך דין? התשובה היא בהחלט לא.

 

אל תדחו את הקץ – ערכו צוואה מסודרת

כאמור, עריכת צוואה היא משימה לא פשוטה במישור הנפשי, אנחנו לא מעוניינים לעסוק באפשרות שיום יבוא ונלך לעולמנו. יחד עם זאת, לא כדאי לדחות את עריכת הצוואה, אין לדעת מה יוליד יום והיינו רוצים להשאיר לקרובינו מסמך שיעשה סדר בבלאגן. נאחל מכאן אריכות ימים ובריאות איתנה!

עוד צוואות

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
כתיבת צוואה אצל נוטריון מוסמך

כתיבת צוואה היא רגע מכונן בחיים. לפתע פתאום, עליכם לחשוב על העולם אחריכם, ולהתכונן ליום שאחרי מעמדת כוח ולא חולשה. כתיבת הצוואה צריכה להיעשות תוך