כתיבת צוואה אצל נוטריון מוסמך

תוכן עניינים

כתיבת צוואה היא רגע מכונן בחיים. לפתע פתאום, עליכם לחשוב על העולם אחריכם, ולהתכונן ליום שאחרי מעמדת כוח ולא חולשה. כתיבת הצוואה צריכה להיעשות תוך שיקול של מגוון נושאים, כולל מערכות היחסים בחייכם ומצבכם מבחינת רכוש ופיננסים. כתיבת צוואה אצל נוטריון מוסמך תאפשר לכם לדעת בוודאות שהמסמך יהיה בעל תוקף משפטי שאין עליו חולק, ויעשה באופן מושלם וללא טעויות.

 

מדוע לכתוב צוואה דווקא אצל נוטריון?

כתיבת צוואה היא הליך אשר למעשה מסדיר את חלוקת הרכוש שלכם לאחר הפרידה מהחיים. חלוקת הרכוש ומימוש הצוואה, הם פעמים רבות האקט האחרון שקשור לאדם, ולכן מימוש לא נכון של הצוואה הוא למעשה פגיעה בכבוד המת. כאשר כותבים צוואה, חשוב מאוד לדאוג שיהיה לה תוקף משפטי מחייב. צוואה הכתובה באופן רשלני, בין אם בשל היעדר האסמכתאות הדרושות ואימות חתימה, ובין אם בשל היעדר שקיפות וניסוח ברור, עשויה להתממש לא באופן שרציתם. כתיבת צוואה אצל נוטריון מאפשרת לכם לדעת בוודאות שהצוואה שלכם תמומש בדיוק כמו שהיא. הנוטריון הוא עורך דין אשר לא דבק בו רבב, ואשר עוסק בתחום שנים רבות. היכולות הגבוהות שלו, וההסמכה הרשמית ממשרד המשפטים, מאפשרים לכם לדעת שהצוואה שלכם תהיה מסמך משפטי מחייב, שימומש באופן מלא. פרטים נוספים על נוטריון ביבנה ניתן למצוא באתר האינטרנט.

 

חשוב לכלול בצוואה פירוט מספק

הנוטריון יפעל בראש ובראשונה כדי לדאוג שהצוואה נחתמה כדין, ללא לחצים מצד גורמים עלומים, ועם כלל האסמכתאות החוקיות הדרושות כדי להפוך אותה לבעלת תוקף. בנוסף לאישורים החוקיים, הנוטריון פעמים רבות יצביע על נקודות בצוואה הדרושות כתיבה מחדש, או פירוט רב יותר. הפירוט נחוץ מאחר והרכוש של כל אדם מתחלק בין אפיקים רבים ושונים. חלק מהאפיקים הללו כוללים נכסי נדלן, אחרים כוללים רכוש פיזי כמו ריהוט, וחלקם הם פשוט חשבונות בנק והשקעות המפוזרים בין חברות שונות. הנוטריון יסייע לכם לגבש תכנית חלוקה אפקטיבית, אשר לוקחת בחשבון את כלל המשתנים הרלוונטיים. הפירוט המלא הוא חשוב, מאחר וחוסר בהירות בתמונת הצוואה, עשויה בהחלט לגרום לריבים נוראיים בין היורשים, גם במשפחות המגובשות והאוהבות ביותר.

 

נסו לגבש אסטרטגיה כללית לפני הכתיבה בפועל

לפני שמגיעים למעמד כתיבת הצוואה אצל נוטריון מוסמך, חשוב מאוד לגבש אסטרטגיה כללית בנוגע לחלוקה. אין טעם להיכנס לפירוט ולחלוקה ספציפית של נכסים, לפני שקיבלתם הכרעות קריטיות המשפיעות על אופן החלוקה המתאים ביותר לכם. חלק מההחלטות הללו נוגעות למי אתם מעוניינים שיירש אתכם. אם אתם מעוניינים להעביר את רכושכם אל ילדיכם, אל בן או בת הזוג, או דווקא ישירות אל הנכדים. אופן חלוקת הרכוש הוא גם סוגיה שיש להחליט לגביה. האם אתם מעוניינים לפצות כספית את היורש שדאג לכם בזקנתכם, או לבצע חלוקה מסודרת שווה בשווה בין כלל היורשים הפוטנציאליים.

כותבת
כותבת
עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף