לחשוב על העתיד: למי מעניקים ייפוי כח מתמשך?

תוכן עניינים

אנשים רבים מתעניינים בייפוי כוח מתמשך, מאחר ומדובר על הפתרון האולטימטיבי עבור אנשים, המעוניינים לוודא כי הרצונות שלהם יתבצעו לאחר שהם יאבדו את הכשירות המשפטית שלהם. מדובר על מסמך משפטי, המאפשר לכל אדם בוגר וכשיר משפטית להחליט מראש כיצד ינוהלו העניינים האישיים, הרפואיים והפיננסיים שלו, ברגע שהוא לא יהיה מסוגל להמשיך לנהל אותם באופן עצמאי. במאמר זה נעסוק במשמעות המשפטית של ייפוי כוח מתמשך ונבחן כיצד כדאי לבחור מיופי כוח.

 

כל מה שחשוב לדעת לגבי ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם בוגר, צלול וכשיר משפטית לבחור מרצונו החופשי מיופה כוח, שיפעל בשמו מול הגופים והרשויות השונות, במידה והוא לא יוכל לעשות זאת בכוחות עצמו. ניתן למנות מיופה כוח אחד שיהיה אחראי על כל העניינים הרפואיים, הפיננסיים והאישיים שלכם, או לחילופין, למנות מספר מיופי כוח, כאשר כל אחד מהם יהיה אחראי על תחום מוגדר וברור. חשוב לציין כי מיופה הכוח חייב להסכים לייפוי הכוח, מאחר ולא ניתן לחייב מישהו לשמש כמיופה כוח. לכן תיקון לחוק קובע כי ניתן להפעיל ייפוי כוח מתמשך, רק אם הוא הופקד מראש באפוטרופוס הכללי ומיופה הכוח הגיש הצהרה וחוות דעת רפואית, שקובעת כי הממנה אינו כשיר רפואית לנהל את ענייניו באופן עצמאי.

 

למי כדאי להעניק ייפוי כוח מתמשך?

ברוב המקרים מיופי כוח הינם קרובי משפחה או חברים קרובים, שהממנה סומך עליהם ויודע בוודאות כי הם ינהלו את ענייניו בהתאם לרצונות המפורשים שלו. חשוב כמובן לעגן הנחיות ספציפיות בהסכם מסודר ומאורגן, במטרה להבטיח כי הרצונות שלכם יתממשו. חלק מהאנשים מעניקים למיופה הכוח אמון מלא, כלומר הם אינם נותנים הנחיות ספציפיות ומאפשרים לו לנהל את ענייניו בהתאם לראות עיניו.

אך ברוב המקרים ישנן הנחיות ברורות ומדויקות, שנועדו לקבוע מראש כיצד לנהל את העניינים הרפואיים, כיצד לפעול בפן הפיננסי וכיצד לנהל את העניינים האישיים השונים. הדבר מבטיח שקט נפשי לממנה, מאחר והוא יודע כי הרצונות שלו יתבצעו ואין שום חשש כי אדם זר ישתלט על הנכסים או על הניהול של הטיפול הרפואי שלו.

 

ייפוי כוח מתמשך שיהיה תקף ומחייב משפטית

ייפוי כוח יכול להבטיח לכם המשך מגורים בבית, במידה והמצב הפיזי או הנפשי מתדרדר. ייפוי הכוח יאפשר לכם לקבל את הטיפול הרפואי שבחרתם מראש, במקרים של החמרה במצב רפואי קיים. כמו כן, הוא יסייע לכם לשמור על אוסף הספרים שלכם, להשקיע את כספכם לפי ראות עיניכם וכדומה. אך על מנת ליהנות מכל היתרונות של ייפוי כוח מתמשך, יש לוודא שהוא יהיה תקף ומחייב מבחינה משפטית.

לצורך כך יש להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם את התהליך היעיל והמהיר ביותר. עורך הדין ייפגש איתכם ועם מיופי הכוח שנבחרו על ידכם, על מנת להסביר בצורה ברורה ומדויקת את המשמעות של ייפוי הכוח. המטרה היא שכל הצדדים יבינו את המשמעות של הדבר ויחתמו על המסמך מתוך הבנה וידיעה של משמעותו. הממנה ומיופי הכוח יכולים לבטל את ייפוי הכוח גם לאחר הפקדתו.

 

לסיכום

ייפוי כוח מתמשך מיועד בעיקר לקשישים או לאנשים שסובלים ממחלה פיזית או נפשית, העלולה להוביל לאובדן הכשירות המשפטית שלהם. אך כמובן שכל אחד יכול לדאוג לעצמו לייפוי כוח מתמשך, במטרה להבטיח את מילוי רצונותיו במקרים של תאונה או מחלה פתאומית. המטרה של ייפוי הכוח היא לספק פתרון מהיר ויעיל, שיוביל לחיסכון בזמן וכסף, הנלווים להליכי מינוי אפוטרופוס.

כללי ייפוי כוח

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
כתיבת צוואה אצל נוטריון מוסמך

כתיבת צוואה היא רגע מכונן בחיים. לפתע פתאום, עליכם לחשוב על העולם אחריכם, ולהתכונן ליום שאחרי מעמדת כוח ולא חולשה. כתיבת הצוואה צריכה להיעשות תוך