נקלעתי לאלימות בבסיס – מה לעשות?

תוכן עניינים

אלימות מכל סוג שהיא היא אינה טובה, וזה דבר ידוע לכולנו. עם זאת, במקרים כאלו ואחרים אנו נקלעים למצבים בהם לדאבוננו הפתרון שמצאנו הוא אלימות. ובכן גם במקרים אלו, כמו גם בכל מקרה בו אנו מבצעים מעשה רע, עלינו להיות מודעים כי נצטרך לשאת בהשלכות המעשים לטוב ולרע.

אם כך, גם כאשר מדובר על אלימות בבסיס הצבאי שלנו, יש צורך לדעת כי מעשים מובילים להשלכות שעלינו להתמודדת איתן בסופו של דבר. במאמר הבא נעסוק בשאלה מה עושים אם נקלעתי לאלימות בבסיס.

 

אלימות בבסיס – מה זה אומר ולמה זה עד כדי כך גרוע?

אלימות בבסיס יכולה לבוא במגוון דרכים וצורות, בין אם אלימות מילולית או אלימות פיזית, אלימות שבה אנחנו מעורבים באופן אישי או אלימות שאנחנו צופים בה מהצד,  אלימות בשל סכסוך או אלימות על רקע כוחני ועוד. כל מקרה של אלימתו גורר עמו השלכות רעות, אשר עלולות להוביל לעונשים כבדים שאף אחד לא רוצה בהם.

אי לכך חשוב להבהיר ולהדגיש, כי בכל מקרה שהוא של אלימות כזו או אחרת מדובר על מקרה חריג שלא צריך להיעשות, ועל כן צריך לדעת כיצד להתנהג בסיטואציות אלו.

 

נקלעתי לאלימות בבסיס – מה לעשות?

כאמור, ישנם סוגים רבים של אלימות אשר יכולה להתרחש בבסיס. בכל מקרה, בין אם מדובר על אלימות שבה אנחנו מעורבים באופן אישי ובין אם לא, עלינו לפעול בדרך כזו או אחרת על מנת למנוע מקרים לא רצויים.

 

אלימות בבסיס של חיילים אחרים

במקרים בהם אין לנו חלק באלימות, אלא אנו מהווים "צופים מהצד" באלימתו כלשהי, חשוב לדעת כי אנחנו נוטלים חלק באלימות גם אם לא עשינו כלום, או ליתר דיוק בגלל שלא עשינו כלום. אם כן, במקרה של אלימות כזו או אחרת, בתור צופה מהצד חלה חובתו של החייל לדווח במהירות האפשרית לגורמים רלוונטיים לרבות המפקדים השונים.

 

אלימות בבסיס בה הייתי מעורב באופן אישי

במקרה בו הייתם מעורבים באלימות כזו או אחרת בבסיס באופן אישי, חשוב לדעת קודם כל כי עליכם לשאת בהשלכות המעשים שלכם. כמ וכן, ככל הנראה יהיה עליכם לעלות למשפט בפני המפקדים הממונים על כך, ובמהלכו לקבל את העונש הרלוונטי.

אם כן, במקרים אלו חשוב לדעת כי אתם יכולים על פי חוק להיעזר בייעוץ מקצועי של עורך דין צבאי. עורך דין זה, יספק עבורכם תמיכה וייעוץ מלאים בכל ההליך המשפטי מול הצבא, וכך תוכלו אף להקטין את העונש שקיבלתם, ולעיתים אף לבטל אותו לחלוטין.

צריכים ייעוץ משפטי בשל מעשה אלימות שביצעתם בבסיס הצבאי שלכם? כנסו עכשיו לקישור https://idf-law.co.il, והתחילו עוד היום את תהליך הייעוץ והסיוע שלכם.

אגרוף

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
PTSD בצבא

הפרעת דחק פוסט טראומטית, המכונה לעתים הפרעה בתר-חבלתית, או בקיצור PTSD, היא הפרעה נפשית שמתפתחת בעקבות חשיפה לאירוע טראומטי, בה הנפגע חש סכנה ממשית לחייו

PTSD בצבא

הפרעת דחק פוסט טראומטית, המכונה לעתים הפרעה בתר-חבלתית, או בקיצור PTSD, היא הפרעה נפשית שמתפתחת

קרא עוד »