כיצד ניתן להימנע מפסילת רישיון נהיגה?

תוכן עניינים

כשאנו אוחזים בהגה אנו בטוחים שאנו הנהגים הטובים והזהירים בעולם, אך קיימים מקרים של פסילת רישיון נהיגה ועל כל נהג להכיר את הסיבות לכך,

לציית לחוק ולהיזהר כשיושבים מאחורי ההגה.

רישיון נהיגה יכול להיפסל במקרים שאינם רק המובנים מאליהם, ולשם כך אנחנו כאן

 

שלילה זמנית

רישיון הנהיגה יכול להישלל למשך 30 יום על ידי קצין משטרה אם העבירה היא אחת מהבאות:

  • נהיגה תחת השפעת אלכוהול/ סמים
  • נהיגה במהירות מופרזת
  • אי ציות ל"עצור"/ "תן זכות קדימה"
  • עקיפה בקו הפרדה רצוף או בנתיב שאינו פנוי
  • אי מתן זכות קדימה להולך רגל
  • כל עבירה של הנחיות ספציפיות לנהג חדש (כמו נהיגה ללא מלווה או ללא שלט)
  • נהיגה בכלי רכב המסוכן לעוברי אורח
  • הסעת נוסעים בתשלום שלא על פי החוק
  • אי עצירה נאותה במפגש עם מסילת רכבת

 

פסילת רישיון לזמן ארוך

רישיון נהיגה יכול להישלל למשך שלושה חודשים, שנה, שנתיים, חמש שנים, עשור ואף לצמיתות. ככל שהעבירה גדולה יותר, או שיש עבירות רבות יותר, כך עולה הסיכוי לפסילת רישיון לזמן ארוך.

באתר ontheroads.co.il מפורטות עבירות תעבורה העלולות לזכות אתכם בנקודות או בשלילה. כבר במעבר זריז אפשר לראות כי האירועים העלולים להתרחש הם רבים ומגוונים, וחלקם עלולים להוביל לפסילת רישיון: נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, שימוש בטלפון בזמן נהיגה, נסיעה ברמזור אדום, מהירות מופרזת, אי ציות לתמרורים, עקיפה מסוכנת, גרימת מוות ברשלנות, נהיגה בזמן שלילת רישיון ועוד.

 

פסילת רישיון לאחר הצטברות נקודות

לא תמיד הרישיון ייפסל לאחר אירוע בודד. למשרד הרישוי רשימה של עבירות תעבורה, שעל כל אחת מהן ניתן ניקוד. הצטברות של נקודות תחייב את הנהג בקורס נהיגה נכונה בהתחלה, וככל שמצטברות יותר נקודות ניתן להגיע לפסילת רישיון: מעל 36 נקודות הרישיון נשלל ל-3 חודשים ולאחר מכן יש לגשת למבחן של משרד הרישוי.

חשוב לדעת כי הנקודות נצברות במשך שנתיים.

 

נהיגה ללא רישיון

נהיגה בזמן שלילת רישיון או לפני הוצאת רישיון נהיגה ראשון יכולה להביא לפסילה לצמיתות של היכולת לקבל רישיון נהיגה וחמור מכך – אף מאסר של שלוש שנים. בית המשפט רואה בנהיגה ללא רישיון עבירה חמורה מאוד בשל הסכנה הטמונה בנהיגה של מי שהמדינה קבעה כי אינו כשיר לנהוג.

 

פסילת רישיון לנהג חדש

זה לא סוד שהענישה מחמירה עם נהגים חדשים, ולכן נהגים שקיבלו את הרישיון שלהם בשנתיים האחרונות צריכים לנהוג בזהירות ועל פי חוק. ישנן עבירות הייחודיות לנהגים חדשים כמו רמות האלכוהול המותרות בדם או החובה להגיש עזרה לאחר תאונה.

בסופו של דבר הימנעות מפסילת רישיון נהיגה דורשת איפוק, ציות לחוקי התנועה וסבלנות על הכביש. אלה יבטיחו כי תהיות אזרחים שומרי חוק ונהגים טובים יותר ותוכלו לשמור את הרישיון ללא חשש משלילה.

פסיקה משפטית

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
סכסוכי שכנים

רוב האנשים חיים בבתים משותפים ולכן לכל אחד מאתנו יש לא מעט שכנים. זה נכון על אחת כמה וכמה בבניינים הגבוהים שלאחרונה צצים בכל פינה

אילו מסמכים משפטיים צריך בהשקעת נדל"ן

בשעה טובה, בחרתם להשקיע בנדל״ן. לאחר שחיפשתם רבות, מצאתם סוף סוף את השקעת חלומותיכם ואתם מוכנים ונרגשים לקראת סגירת העסקה. אך חשוב לזכור, עכשיו מתחיל

חוקי נדל"ן שחשוב להכיר לפני ביצוע עסקה

עסקאות נדל"ן כפופות למגוון רחב של חוקים לאומיים. ברוב המקרים הדרישות הקבועות בחוקים הלאומיים משתנות ממצב אחד למשנהו, ומסיבה זו, חשוב מאוד להבין את החוקים

5 עובדות חשובות על קניית דירה

רכישת דירה כרוכה בהערכה מקיפה של שיקולים פיננסיים, שיקולים פיזיים, שיקולים משפטיים, מיקום ותכנון לעתיד. למרות שהתהליך עשוי להיראות מרתיע, הבנת העובדות הרחבות הללו יכולה לעזור לקונים פוטנציאליים לגשת להחלטה בביטחון ובבהירות רבה    1. המחיר הראשוני עשוי להשתנות ראשית, הבנת ההשלכות הפיננסיות והיערכות בהתאם היא חשובה ביותר.

קרא עוד »