צ׳ק ליסט – 10 הדברים שחייבים לבדוק בחוזה שכירות

תוכן עניינים

לא מעט אנשים בישראל בוחרים לקנות יותר מדירה אחת, כאשר המטרה של הדירות הנוספות הן להשכיר אותן ולייצר כך הכנסה נוספת, פאסיבית.

עם זאת, כולנו מודעים לכך שכבר היו לא מעט סיפורים על דיירים שלא התפנו או לא שילמו, מה שמעורר את השאלה:

איך באמת צריך להיראות חוזה השכירות?

מה צריך לברר ואיך להימנע מטעויות?

כל הפרטים החשובים במאמר שלפניכם.

 

בדקו היטב מי השוכרים

אומנם זה נכון שלכאורה הדיירים בסך הכול רוצים לשכור את הדירה שלכם, אך מה אתם יודעים עליהם? והאם פגישה של כמה דקות יכולה להבטיח שאתם מבינים מול מי אתם עומדים? לרוב התשובה היא לא ולכן חשוב לבדוק מיהם באמת.

 

תשלומים שוטפים מראש

חוזה שכירות טוב והוגן מבחינתכם, משכירי הנכס, צריך לכלול גם תשלומים מראש. בקשו מהדיירים שישלמו לכם הכול מראש בהמחאות.

 

אל תוותרו על ערבות

ערבות בנקאית שהשוכרים יספקו לכם זה עוד נטבח חשוב לחוזה השכירות. במילים אחרות: אם אתם לא מקבלים ערבות בנקאית שתוכלו להפעיל במידה והדייר לא שילם, אל תסכימו לחתום.

 

מצב הדירה

הכניסו סעיף שמדבר על מצב הדירה וכוללים פרטים עליו יחתמו הדיירים. לדוגמה, האם הדירה ריקה מחפצים או לא? והאם כל מערכות הדירה פועלות באופן תקין?

 

סעיף השכרת משנה

אם אתם לא רוצים להגיע למצב שבו יש לכם עוד ועוד דיירים בדירה, הכניסו פסקה שאוסרת השכרת משנה או סאבלט.

 

מטרת השכרת הדירה

אתם לא רוצים שפתאום יהיה בית בושת בדירה שלכם? משרדים של עסקים שונים? התייחסו לכך כבר בחוזה השכירות והגדירו בצורה ברורה את מטרת השכרת הדירה.

 

האפשרות לפנות את הדייר

אין לדעת מה יוליד יום ובהחלט יכול להיות שבעוד כמה חודשים, ולפני תום חוזה השכירות, תרצו לקבל את הדירה בחזרה. הכניסו סעיף שקובע, לדוגמה, שעם הודעה של חודשיים מראש הדייר יצטרך להתפנות.

 

פינוי הנכס בטרם עת מצד השוכר

הכניסו גם סעיף לגבי מצב שבו הדייר רוצה לעזוב לפני תום החוזה. מה הוא צריך לעשות, האם עליו לחפש דיירים חדשים וכמה זמן מראש הוא צריך ליידע אתכם?

 

אל תשתמשו בחוזה גנרי

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים יש נטייה להוריד חוזים מהאינטרנט ולחתום עליהם. חשוב להבין שאלה הם חוזים גנריים בלבד והם לא לגמרי יתאימו למקרה הספציפי שלכם. לא מומלץ לעשות שימוש בחוזים כאלה ועדיף לכתוב חוזה שכירות אישי לכל מקרה ועניין.

 

התייחסות לתיקונים בדירה

יש תיקונים שעליהם אתם, בעלי הדירה, תצטרכו לקחת אחריות אך יש גם תיקונים שעלולים להיגרם על ידי הדייר. על מנת שניתן יהיה למנוע ויכוחים מיותרים בנושא, חשוב להכניס את כל הפרטים האלה לחוזה עצמו.

אם תקפידו על הכנת חוזה מפורט והוגן אתם תראו שבכל פעם מחדש כאשר תשכירו את דירתכם תצאו, בסופו של דבר, מרוצים.

 

חתימה על חוזה

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
סכסוכי שכנים

רוב האנשים חיים בבתים משותפים ולכן לכל אחד מאתנו יש לא מעט שכנים. זה נכון על אחת כמה וכמה בבניינים הגבוהים שלאחרונה צצים בכל פינה

אילו מסמכים משפטיים צריך בהשקעת נדל"ן

בשעה טובה, בחרתם להשקיע בנדל״ן. לאחר שחיפשתם רבות, מצאתם סוף סוף את השקעת חלומותיכם ואתם מוכנים ונרגשים לקראת סגירת העסקה. אך חשוב לזכור, עכשיו מתחיל

חוקי נדל"ן שחשוב להכיר לפני ביצוע עסקה

עסקאות נדל"ן כפופות למגוון רחב של חוקים לאומיים. ברוב המקרים הדרישות הקבועות בחוקים הלאומיים משתנות ממצב אחד למשנהו, ומסיבה זו, חשוב מאוד להבין את החוקים

5 עובדות חשובות על קניית דירה

רכישת דירה כרוכה בהערכה מקיפה של שיקולים פיננסיים, שיקולים פיזיים, שיקולים משפטיים, מיקום ותכנון לעתיד. למרות שהתהליך עשוי להיראות מרתיע, הבנת העובדות הרחבות הללו יכולה לעזור לקונים פוטנציאליים לגשת להחלטה בביטחון ובבהירות רבה    1. המחיר הראשוני עשוי להשתנות ראשית, הבנת ההשלכות הפיננסיות והיערכות בהתאם היא חשובה ביותר.

קרא עוד »