חוקי נדל"ן שחשוב להכיר לפני ביצוע עסקה

תוכן עניינים

עסקאות נדל"ן כפופות למגוון רחב של חוקים לאומיים.

ברוב המקרים הדרישות הקבועות בחוקים הלאומיים משתנות ממצב אחד למשנהו, ומסיבה זו, חשוב מאוד להבין את החוקים הלאומיים הנוגעים בעניין לפני שניגשים לעולם הנדל"ן.

במאמר זה נסקור כמה מאותם החוקים שחשוב להכיר כאשר ניגשים לביצוע עסקת נדל"ן ומקרקעין.

 

תוקף ההסכם בין המתווך ללקוח

סוכן הנדל"ן רוכש נכס עבור המוכר ששכר את שירותיו, המתווך והמוכר חותמים בינהם על הסכם. הסכם זה יכול להיות הסכם ציבורי. סוכן הנדל"ן יכול להרוויח עמלה רק אם סוכן הנדל"ן ימצא קונה. כלומר, במקרה בו לסוכן הנדל"ן ניתנת הזכות לקבל עמלה למציאת רוכש, ההסכם הופך לבלעדי.

בעסקאות מקרקעין, גם אם המוכר מוצא את הקונה ללא סיוע של סוכן נדל"ן, לסוכן יש את הזכות לקבל תשלום. ברוב המקרים חוזה המקרקעין לסחר בשטחים ונכסים הוא סחיר. במצב זה על המוכר להוכיח את הבעלות על כל מקרקעין שהוא מוכר ולהוכיח כי אין צד שלישי בעל עניין ידוע במקרקעין.

 


זיכרון דברים וסיוע משפטי

משרד עורכי הדין ינהל את עסקת המקרקעין. ברוב המקרים הרוכש ישכור משרד עורכי דין שיבדוק את חוקיות העסקה, חברת הביטוח מבטיחה לרוכש את ההפסדים האפשריים במהלך העסקה.

אם אתם מתכננים לקנות דירה, או שנתקלתם במצב בו ה"מרוץ" למציאת עסקת הנדל"ן הרווחית ביותר העמיד אתכם מול עסקה הנראית רווחית ורלוונטית, חשוב שתמתינו לפני שתחתמו על MOU (טופס זיכרון דברים) , למרות שהדבר עלול להראות מפתה ביותר. זיכרון דברים הוא מסמך המחייב אתכם חוקית, לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני החתימה.

נושא שחשוב  לשים לב אליו לפני החתימה על זיכרון הדברים הוא כי אמנם תוכן אותו הטופס יגיע להסכמה רק בנוסח החוזה הסופי, אך לעיתים (גם אם במקרים נדירים), בית המשפט יכול לבטל את תוקפו במידה ויתברר כי הוא קבע מראש את כל הפרטים החיוניים לביצוע עסקת המקרקעין.

 

חשיבות התייעצות עם עורך דין ועריכת חוזה כוללני

לסיכום, חשוב לומר כי עסקאות מקרקעין מכילות נושאים שונים שיש לקחת בחשבון ועליהם להיכלל בחוזה מקיף וכוללני. במידה ומצאתם נכס שברצונכם לקנות, חשוב שתתייעצו בנושא עם עורך דין מקרקעין מקצועי על מנת שתבצעו את הבדיקות הנחוצות. עורכי דין מקרקעין בודקים את זכותו של המוכר למכור נכסים ושטרות חליפין, והם גם מנסחים חוזים עם עורכי הדין של הצד השני בצורה שמאושרת ונוחה על כל הצדדים.

אם תחליט לחתום על זיכרון דברים ללא התייעצות עם עורך דין, ציינו פרטים חשובים כגון מועד התשלום שהוסכם, מחיר עסקת המקרקעין, הצהרה המאשרת את הבעלות על הנכס מטעם המוכר וכי הנכס לא גורר אחריו חובות וכדומה.

על מנת לקל את הייעוץ המקצועי ביותר בתחום הנדל"ן, פנו אלינו אתר המקצוענים בנדל"ן ונעשה כל שביכולתנו לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. בהצלחה!

 

בית ומטבעות

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
סכסוכי שכנים

רוב האנשים חיים בבתים משותפים ולכן לכל אחד מאתנו יש לא מעט שכנים. זה נכון על אחת כמה וכמה בבניינים הגבוהים שלאחרונה צצים בכל פינה

אילו מסמכים משפטיים צריך בהשקעת נדל"ן

בשעה טובה, בחרתם להשקיע בנדל״ן. לאחר שחיפשתם רבות, מצאתם סוף סוף את השקעת חלומותיכם ואתם מוכנים ונרגשים לקראת סגירת העסקה. אך חשוב לזכור, עכשיו מתחיל

5 עובדות חשובות על קניית דירה

רכישת דירה כרוכה בהערכה מקיפה של שיקולים פיננסיים, שיקולים פיזיים, שיקולים משפטיים, מיקום ותכנון לעתיד. למרות שהתהליך עשוי להיראות מרתיע, הבנת העובדות הרחבות הללו יכולה לעזור לקונים פוטנציאליים לגשת להחלטה בביטחון ובבהירות רבה    1. המחיר הראשוני עשוי להשתנות ראשית, הבנת ההשלכות הפיננסיות והיערכות בהתאם היא חשובה ביותר.

קרא עוד »