כיצד בנויה קבוצת רכישה?

תוכן עניינים

במציאות של הימים הללו, רכישת דירה במדינת ישראל הפכה להיות פריבילגיה השמורה ליחידי סגולה בלבד. בכל שנה מחירי הדיור מתייקרים ולא נראה שהמגמה הולכת להשתנות בקרוב. יחד עם זאת, הישראלים לא וויתרו על החלום ועדיין מעוניינים לשים את ידם על דירה חדשה.

בהתאם, קמו פתרונות יצירתיים שמטרתם היא לרכוש דירה חדשה ולחסוך באופן משמעותי בעלויות, קבוצת רכישה מהווה פתרון נפוץ ויעיל. אבל איך עושים את זה? כיצד בעצם בנויה קבוצת רכישה? הישארו איתנו.

 

מה היא קבוצת רכישה?

ובכן, קבוצת רכישה היא למעשה התאגדות של רוכשים, בראשה עומד מארגן, כשהקבוצה רוכשת יחד קרקע לצורך בנייה משותפת והרוכשים קשורים יחדיו בהסכם משותף. קבוצות הרכישה נהיו פופולריות למדי בשנים האחרונות מפניי שההתקשרות המשותפת מצליחה לחסוך עלויות רבות, לדוגמה עלויות של מס רכישה, עלויות תיווך ועוד עלויות נוספות שיש לשלם כאשר קונים דירה מוגמרת.

כמו כן, הדרך אל הדיור עובדת במספר הליכים בירוקרטים וחוזיים. בתהליך גיבוש קבוצת הרכישה ייחתם חוזה בין היזם העומד בראש הקבוצה ובין חברי קבוצה הרכישה, זאת באמצעות עו"ד נדל"ן, וכן בין קבוצת הרכישה לבעלי הקרקעות.

 

באיזה אופן בנויה קבוצת רכישה?

כאמור, קבוצת רכישה מורכבת ממספר רוכשים אשר בראשן עומד גורם מארגן, יחד הם חותמים על הסכם שיתופי ומתחייבים לתנאים מסוימים בינם לבין עצמם ובינם לבין בעלי הקרקעות. לצורך העניין, אחד מחברי הקבוצה לא יכול להחליט לפתע שהוא לא מעוניין להמשיך בפרויקט ולשמור לעצמו את חלקו היחסי מהקרקע שנרכשה על ידי חברי הקבוצה, חברי הקבוצה מחויבים כולם תנאי החוזה.

בתחילת התהליך, הגורם המארגן יצטרך לעביר סכום כסף מסוים בעל הקרקעות, זאת כדי לקבל את האופציה לרכישת הקרקע המיועדת לבנייה. בהמשך מתאגדת קבוצת הרכישה ומוסכמים הפרטים, הסיכום נעשה באופן מקצועי ומסודר בעזרת גורמי מקצוע המלווים את התהליך.

 

גורם מממן

כדי להתקדם עם הבנייה, על הקבוצה לדאוג לגורם מממן. הגורם המממן יכול להיות בנק, או כל גורם אחר, אשר יבטיח את מימון הפרויקט עד לסיומה של הבנייה.

הגורם המממן ידרוש את בחינת הקרקע המיועדת לבנייה, בנוסף הוא ירצה לדעת שלא קיימים שום חובות הקשורים לקרקע בדרך כזו או אחרת. כמו כן, הגורם המממן ירצה לבחון את היכולת של כל אחד מחברי קבוצת הרכישה בנפרד בהקשר של החזרת ההלוואה או המשכנתא שתינתן לקבוצה.

 

האם כדאי לפנות לקבוצת רכישה?

ובכן, לשאלה הזאת אין תשובה חד משמעית, השתייכות לקבוצת רכישה טומנת בחובה יתרונות אך גם חסרונות. קבוצת רכישה נהנית מרכישה זולה באופן די משמעותי ביחס לרוכשים שאינם נמנים בקבוצת רכישה, מנגד תחושת חוסר וודאות מאפיינת קבוצות רכישה ובנוסף הם עלולים ליפול על גורם מארגן לא מקצועי במקרה הטוב ורמאי במקרה הרע. לכן, במידה ובחרתם לחבור לקבוצת רכישה כדאי לבדוק היטב מי הם חברי הקבוצה ובעיקר מי הוא הגורם המארגן, בהצלחה!

קבוצת רכישה מובנית

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
סכסוכי שכנים

רוב האנשים חיים בבתים משותפים ולכן לכל אחד מאתנו יש לא מעט שכנים. זה נכון על אחת כמה וכמה בבניינים הגבוהים שלאחרונה צצים בכל פינה

אילו מסמכים משפטיים צריך בהשקעת נדל"ן

בשעה טובה, בחרתם להשקיע בנדל״ן. לאחר שחיפשתם רבות, מצאתם סוף סוף את השקעת חלומותיכם ואתם מוכנים ונרגשים לקראת סגירת העסקה. אך חשוב לזכור, עכשיו מתחיל

חוקי נדל"ן שחשוב להכיר לפני ביצוע עסקה

עסקאות נדל"ן כפופות למגוון רחב של חוקים לאומיים. ברוב המקרים הדרישות הקבועות בחוקים הלאומיים משתנות ממצב אחד למשנהו, ומסיבה זו, חשוב מאוד להבין את החוקים

5 עובדות חשובות על קניית דירה

רכישת דירה כרוכה בהערכה מקיפה של שיקולים פיננסיים, שיקולים פיזיים, שיקולים משפטיים, מיקום ותכנון לעתיד. למרות שהתהליך עשוי להיראות מרתיע, הבנת העובדות הרחבות הללו יכולה לעזור לקונים פוטנציאליים לגשת להחלטה בביטחון ובבהירות רבה    1. המחיר הראשוני עשוי להשתנות ראשית, הבנת ההשלכות הפיננסיות והיערכות בהתאם היא חשובה ביותר.

קרא עוד »