חוק חדלות פירעון החדש מול הליך פשיטת הרגל הישן – ראש בראש

תוכן עניינים

אתם מכירים את הליך פשיטת הרגל הישן אבל לא שמעתם על חוק חדלות פירעון החדש? אולי ההפך הוא הנכון? וייתכן שאינכם מודעים לשניהם ואתם מחפשים מידע מעמיק אודותיהם.

לא משנה באיזה סטטוס אתם ניצבים, אם אתם מחפשים מידע בנושא, אתם יכולים להיות בטוחים שהגעתם למקום הנכון בזמן הנכון.

ערכנו בירור מעמיק בנושא כדי לערוך השוואה בין החוק החדש להליך פשיטת רגל הישן וריכזנו עבורכם את כל המידע בשורות הבאות:

 

כמה מילים על חוק חדלות פירעון החדש

החוק נקרא "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי – תשע"ח 2018" והוא תקף החל מאמצע חודש ספטמבר לשנת 2019. חוק זה מחליף בעצם את חוק פשיטת הרגל הישן והוא מקבץ את כל הנושא שנוגע לחדלות פירעון. אם הכרתם את ההליך הישן, אתם צריכים לקרוא באופן מעמיק את המדריך הנוכחי, מכיוון שיש כמה שינויים שאתם צריכים להיות מעודכנים בהם. חשוב לציין שאלו שינויים משמעותיים שלא רק אנשים שעוסקים בתחום צריכים להכיר בהם, אלא גם אנשים שנקלעו לחובות ומעוניינים לפנות אל הלשכה להוצאה לפועל. בשורות הבאות נציין בפניכם כמה פרטים אודות השינויים הללו.

 

ההבדלים בין הליך פשיטת רגל ישן לחוק חדלות פירעון החדש

בחרנו לעסוק תחילה בשינויים שנוגעים לניסוחים השונים. להלן כמה ניסוחים שעברו שינוי:

  1. מהיום אמרו "יחיד" ולא "חייב"
  2. מהיום אמרו "צו לשיקום כלכלי" במקום "צו כינוס נכסים"
  3. מהיום אמרו "הממונה על חדלות הפירעון" במקום "כונס הנכסים"
  4. מהיום אמרו "צו לשיקום כלכלי" במקום "הכרזה על פשיטת רגל" ועוד

כן, קראתם נכון. מהיום לא אומרים "חייב" על אדם שחייב כספים, אלא "יחיד". לא אומרים יותר "צו כינוס נכסים" אלא, "צו לשיקום כלכלי" וכן הלאה. יש עוד שינויים שונים שכל עו״ד פשיטת רגל בקיא בהם ובחרנו שלא להתמקד בהם.

 

מהם השינויים הנוספים שחשוב לדעת?

חשוב לדעת שבמסגרת חוק חדלות הפירעון החדש יש חידוש שלא היה קיים בחוק הקודם. עד לא מזמן, התנאי להפטר בחלק מהמקרים. יכול היה להיות כפוף לביצוע תכנית פירעון למשך כ-3 שנים. אבל היום, לא מסתפקים אך ורק בעניין זה. נכון לרגע כתיבת מילים אלו, בנוסף לכך, החייבים יחויבו לעבור גם הדרכה פיננסית. בלעדיה, הם לא יוכלו לסיים את ההליך , החובות שלהם לא יימחקו והם לא יוכלו לקבל את ההפטר. כלומר, מדובר כאן בתנאי הכרחי שבלעדיו, החייבים לא יוכלו לסיים את ההליך, גם אם הם שילמו את הסכום במלואו. זהו שינוי שחשוב שכל חייב יידע, שכן, יש חייבים שחושבים שבעת ביצוע התשלום האחרון הם יכולים לשכוח מההליך ולפתוח בקבוק שמפניה מוגז.

עד כאן כל הפרטים החשובים ביותר שכדאי שתדעו אודות חוק חדלות הפירעון החדש בהשוואה להליך פשיטת הרגל הישן.

 

מאזניים

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
האם יש כזה דבר מחיקת חובות

כולנו מתמודדים מידי פעם עם סיטואציות כלכליות לא פשוטות ולכן ברור מדוע גם אתם, כמו אחרים, מוצאים את עצמכם מידי פעם חייבים כספים. הבעיה עם