האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה מסיבות נפשיות?

תוכן עניינים

בעלי נכות נפשית זכאים לזכויות רפואיות שונות וביניהן פטור ממס הכנסה. מכיוון שנכות נפשית גם כאשר היא מטופלת – איה נעלמת לחלוטין, היא מקנה זכויות כשל נכות לצמיתות.

חשוב לדעת כי פטור ממס הכנסה לא ניתן לבעלי מחלת נפש בלבד, אולם פעמים רבות, המחלה הנפשית מלווה בקשיים נוספים כגון: מחלות קיימות או מחלות גיל המצטרפות לכדי שיעור נכות רפואית מספק כדי להשיג פטור ממס הכנסה. במאמר הבא: כל הזכויות עבור בעלי בעיות נפשיות.

 

פטור ממס הכנסה לבעלי נכות

בעלי נכויות זכאים מטעם ביטוח לאומי לטור ממס הכנסה ובלבד שהם עומדים בתנאים הנדרשים:

  • יש לנכה הכנסה שחייבת במס.
  • נקבע לנכה שיעור נכות כפי המצוין בחוק:
    1. שיעור נכות של 90% לפי חוקים שונים המפורטים באתר רשות המסים. וכן חישוב של 90% נכות משוקללים כאשר אחד מהליקויים הינו בשיעור של 40% לכל הפחות.
    2. מקבלי קצבת נכות שנקבעה להם דרגת נכות של 100% על ליקוי אחד או 90% בשקלול מספר ליקויים (במידה וכלל הליקויים היו מסתכמים ב-100%לפחות לו היו מחושבים בחישוב הרגיל).
  • נקבעה לנכסה נכות לצמיתות או לתקופה של לכל הפחות 185 יום לפי אחד מהחוקים המפורטים באתר רשות המסים.

פטור ממס הכנסה לבעלי נכות

פטור ממס הנכסה לבעלי מחלות נפשיות

מחלה נפשית אינה מעניקה לחולה אחוזי נכות בשיעור הנצרך כדי לקבל פטור ממס הכנסה. עם זאת, בהתחשב במחלות רקע נוספות ובמחלות גיל, ייתכן מאוד ובעל מחלה נפשית יוכל לקבל אחוזי נכות בשיעור הנצרך לקבלת זכאות לפטור ממס על הכנסות.

פטור ממס הנכסה לבעלי מחלות נפשיות

איך לממש זכויות לפטור ממס הכנסה?

כדי לממש את הזכות לפטור ממס הכנסה, יש לפנות תחילה לוועדה הרפואית של מס הכנסה במוסד לביטוח לאומי. שם ייקבע על ידי רופאי הוועדה שיעור הנכות לפי הבעיות מהן סובל הפונה. שימו לב כי חשוב מאוד להגיש תיק רפואי ובו כל המסמכים הרלוונטיים המציגים את הבעיות והקשיים השונים של החולה זאת כדי להשיג את מקסימום שיעור הנכות לצורך זכאות לפטור ממס.

לאחר קביעת אחוזי הנכות ובמידה והחולה זכאי לפטור ממס עליו לפנות לרשות המסים ולהגיש מספר סוגי מסמכים:

  1. פרוטוקול רפואי שהונפק עבורו על ידי הוועדה הרפואית
  2. טופס הבקשה לפטור ממס
  3. לשכיר: תלוש אחרון מכלל המעסיקים

 

לסיכום: מיצוי זכויות עבור בעלי בעיות נפשיות

ישנם סיכויים רבים כי סובל מבעיה נפשית יהיה זכאי לפטור ממס בהתאם למחלות נוספות בהן הוא לוקה. כדי לברר את זכויותיכם מומלץ לפנות לחברת: "בשביל הזכויות" באמצעות שיחת בירור קצרה תוכלו לבדוק את זכאותכם ולאפשר את קבלת הפטור שהינו משמעותי ביותר עבור כל מי שלו הכנסות חייבות במס. נציין כי בכל מקרה של פטור מלא ממס, הפטור מוגבל עד לתקרה השנתית שכיום עומדת על 406,00 הכנסה שנתית.

האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה מסיבות נפשיות

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
גילוי מרצון – שאלות ותשובות

מסלול גילוי מרצון אותו מציעה רשות המיסים לאזרחים אשר לא דיווחו על כספים מאפשר לא לעמוד לדין פלילי. להלן שאלות ותשובות בכל הקשור להליך, כך

החזרי מס בגין בעיה רפואית

לדאבוננו, זהו חלק בלתי נפרד מהחיים, בעיות רפואיות. אם חלילה מצאתם עצמכם בסיטואציה בה אתם נזקקים לשירותים רפואיים נרחבים, כדאי מאוד לדעת שייתכן ומגיע לכם

האם יש מס על קבלת ירושה?

מהם מס ירושה ומס עיזבון? מס ירושה ומס עיזבון הם תשלום לרשות המיסים המהווה חלק מן הירושה שיורש/ים קיבל/ו, כמו כספים או מקרקעין. תשלום המס

מתי חשוב לפנות לעורך דין לעבירות מס?

רשויות המס והחובות הרבות שמוטלות על כל אזרח ישראל, עשויות להביא אותנו לטעות, לא להכיר כראוי את המוטל עלינו, ולבצע לבסוף עבירות מס. הסיכון לביצוע

4 דרכים לקבל את מה שמגיע לכם ממס הכנסה

ובמקום החמישי במצעד הפזמונים "עשרת צמדי המילים שכל ישראלי שונא לשמוע", בין צבע אדום לנהיגה מונעת, קבלו אותו במחיאות כפיים סוערות… מס הכנסה. לצעירים מבנינו