מהם תחומי ההתמחות הייחודיים של עורך דין רשלנות רפואית

תוכן עניינים

כפורצת שריפה אנחנו קוראים למכבי האש, כשהטלפון נשבר נתקן אותו אצל טכנאי טלפונים, וכשאנו חשים ברע אנחנו פונים לרופא. בכל מצב בו מתרחשת תקלה או בעיה שאין לנו מושג כיצד להתמודד איתה, אנחנו פונים לעזרה מקצועית.

מה קורה כשהעזרה המקצועית לא רק שאינה עוזרת, אלא יוצרת נזק, כמו למשל במקרי רשלנות רפואית? במצבים כאלה, כדאי להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית. במאמר זה נפרט על תחומי ההתמחות שלו.

 

רשלנות רפואית לפי החוק

גם האנשים הבריאים ביותר מוצאים את עצמם מגיעים לרופא המשפחה או לרופא כזה או אחר אחת לכמה זמן. טיפולים רפואיים או אבחונים אצל רופא אמורים לסייע לנו לשמור על מצב בריאותי תקין. למרות זאת, קיימים מצבים בהם נגרם דווקא נזק על ידי הרופאים.

רשלנות רפואית היא מצב בו מטופל סופג נזק משמעותי כתוצאה מפעולה רשלנית של הרופא, פעולה בה לא ננקטו האמצעים השונים למניעת הנזק.

 

עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מסיבה כאמור נזק משמעותי לגוף. עו"ד רשלנות רפואית יוכל לסייע לכם במקרים כאלו. רשלנות רפואית היא לא רק אירוע בריאותי, אלא גם אירוע משפטי. החוק כאמור מכיר ברשלנות רפואית כעוולה שנגרמת לאזרח.

לכן, החוק מקנה לאזרח כלי משמעותי להתאוששות מהנזק שאירע לו – היכולת להגיש תביעת פיצויים נגד המוסד הרפואי בו אירעה הרשלנות, או נגד הרופא שהתרשל במקצועו.

 

מתן ייעוץ

עורך דין רשלנות רפואית מתמחה במתן ייעוץ לאנשים שיצאו מהליך רפואי כלשהו עם נזק. לפעמים הגבול בין רשלנות, שמאפשרת הגשת תביעה לפי החוק, לבין טעות מקצועית שאינה מאפשרת הגשת תביעה, הוא דק במיוחד. עורך הדין יודע לנתח את הסיטואציה באופן ספציפי ולהבין האם המצב האישי של הלקוח מאפשר הגשת תביעה או שאינו מאפשר.

 

תכנון תביעה

הגשת תביעת רשלנות רפואית היא לא דבר פשוט במיוחד. על התובע להוכיח מעבר לכל ספק שיש קשר בין הנזק שאירע לו לבין פעולה רשלנית של הרופא. עורך דין רשלנות רפואית מיומן בתכנון תביעה בצורה שתעלה את הסיכויים לכך.

 

התנהלות מול חברת הביטוח

במצבים שונים, בהם למטופל שנפגע במהלך הליך רפואי כתוצאה מרשלנות יש ביטוח בריאות פרטי, ניתן לקבל פיצויים גם מחברת הביטוח. עבודה מול חברת ביטוח פרטית היא אחד מתחומי ההתמחות של עורך דין רשלנות רפואית.

 

התנהלות מול ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי מאפשר לאנשים בעלי נכות קבועה לקבל קצבה או מענק חד פעמי. אם הרשלנות הרפואית גורמת לנכות כזאת בסופו של דבר, עורך דין רשלנות רפואית יוכל לסייע בהשגת פיצויים כספיים מהביטוח הלאומי.

 

הגשת תביעה

זהו תחום ההתמחות העיקרי של עורך דין רשלנות רפואית. הגשת תביעת רשלנות רפואית נעשית לאחד מבתי המשפט, בית המשפט המחוזי או בית משפט השלום, לפי גובה התביעה, שמחושב על ידך עורך הדין.

עוד רשלנות רפואית

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
תביעת רשלנות רפואית – עילה לתביעה?

תביעת רשלנות רפואית היא הדרך הנפוצה ביותר עבור הטלת אחראיות לטובת מי שנפגע כתוצאה מטיפול רפואי לקוי. מהי תביעת רשלנות .רפואית? עו"ד דוד פייל, מומחה

מה זו בעצם רשלנות רפואית?

אם גם אתם, כמו רוב האנשים, רגילים ללכת לרופא ואתם יוצאים מנקודת הנחה שהוא יודע מה הוא עושה וכי הוא יעשה למען בריאותכם את הטוב

רשלנות רפואית – מכירים את התחום

אחד המקצועות היוקרתיים ביותר שיש כיום בישראל הוא תחום הרפואה. אימהות רוצות שילדיהן יהיו רופאים, תלמידים מנסים לשפר בגרויות ומבחנים ויש אפילו כאלו שטסים לחו"ל

רשלנות רפואית בהריון והמשמעויות שלה

אחת החרדות של כל אישה הנמצאת בהריון ומתעתדת ללדת, נוגעת לתקינות התהליך ולסיום המוצלח שלו. למרבה הצער, קורה לא אחת שהתינוק שכולם, ובראשם היולדת, כל

רשלנות רפואית בסרטן הלבלב

סרטן הלבלב הוא סוג סרטן שאינו נפוץ. למעשה, בין המחלות הסרטניות השונות, סרטן הלבלב הוא המחלה הסרטנית הקשה ביותר לאבחון. לדאבוננו, מדובר בסוג סרטן שקשה

הכול על רשלנות רפואית בקורונה

הצוותים הרפואיים בתקופת הקורונה עשו הכול כדי להציל חיים, גם במחיר סיכון חייהם שלהם, תוך ריחוק מתמשך מבני משפחה וחברים. למרות המאמצים של אנשי הצוות