מה ההבדל בין הסכם ממון לצוואה

תוכן עניינים

הסכם ממון וצוואה הם שניהם מסמכים אשר מעגנים את עתידם של הרכוש המשותף והממון המשותף של בני זוג אשר חיים ביחד וחולקים רכוש ביחד. יחד עם זאת שיש להם הרבה במשותף, יש גם הרבה דברים שמבדילים ביניהם ובעצם מביאים לכדי קונפליקטים כאשר אחד מהחתומים על הסכם הממון הולך לעולמו וצוואתו נכנסת לתוקף ביחד עם תוקפו של הסכם הממון לאחר הליכת אחת מבני הזוג לעולמו.

 

חוק הירושה אל מול הסכם ממון

לא רק הצוואה יכולה לבוא בקונפליקט אל מול הסכם הממון, גם בהיעדר צוואה כאשר אדם הולך לעולמו, נכנס לתוקפו חוק הירושה אשר מחליט מה יקרה לכול הרכוש וההון של המנוח וזאת יכול להיות כי היה מפורט גם בהסכם הממון אך כאן חוק הירושה גובר על הסכם הממון. לדוגמא, יכול להיות כי בהסכם הממון סוכם כי כול הרכוש וההון של המנוח ילך לבן או בת הזוג שכן הסכם הממון נחתם ביניהם, אך בפועל חוק הירושה מעביר חלק מהעיזבון גם לילדים של בני הזוג.

 

תוקף משפטי של הסכם ממון אל מול צוואה

ברור כי ההבדל הגדול ביותר בין הסכם ממון לבין צוואה הוא קודם כול בתוקף של המסמכים הללו כך שצוואה נכנסת לתוקפה אך ורק לאחר שמנסחה הולך לעולמו ונדרש להחליט בדבר עיזבונו ויורשיו, ואילו הסכם ממון רלוונטי למהלך חייהם של בני הזוג לדוגמא במקרה בו יחליטו להתגרש ולפרק את חיי הנישואין והשותפות. על כן, הקונפליקט בין השניים מגיע לידי ביטוי כאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו.

 

הסכם ממון לאחר המוות

חשוב להבין כי למרות שנראה כי המסמכים זהים, מדברים על אותם ההליכים ונותנים פתרונות לאותן הבעיות, בפועל הסכם ממון הוא רלוונטי רק לחלוקת הרכוש במהלך חייהם של בני הזוג ואינו יכול להתייחס למה יקרה לאחר שאחד מהם ילך לעולמו, לכן לא משנה מה כתוב בהסכם הממון בהקשר מותו של אחד מבני הזוג אין לכך תוקף בפני החוק והצוואה או חוק הירושה הם אלו שיקבעו מה יקרה.

 

בירור מידע והנחיות

באופן כללי באם אתם נמצאים בקונפליקט בדבר ניסוח הצוואה שלכם או הסכם הממון שלכם על מנת שיבטיח שאכן יקרה מה שאתם רוצים לאחר מותכם או במקרה ואכן תחליטו לפרק את חיי הנישואין עם בן או בת הזוג שלכן, עו"ד ירושות וצוואות הוא בדיוק האדם שאתם מחפשים על מנת להבטיח שאכן יקרה מה שתרצו ולמנוע כמה יותר פרצות או שינויים ברצונות שלכם לאור העובדה כי כבר לא תהיו לעמוד על שלכם ולכוון את החלוקה לפי מה שתרצו.

באם אתם בהליכי ניסוח צוואה וברצונכם שאכן תבטיח את כול תרצו, צרו קשר בהקדם עם עורך דין העוסק בדיני ירושה וצוואה על מנת לקבל אישור שאתם אכן מבטיחים את הרצונות שלכם בניסוחה.

ציוד משפטי

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף