חדלות פירעון – מה הן ומה עושים איתן

תוכן עניינים

לא עומדים בהחזרי ההלוואות שלכם? הנושים דופקים על הדלת? העסק רק מפסיד והספקים מחכים לתשלום? החברה בקריסה כלכלית? לא מעט אנשים ועסקים מגיעים למצב כלכלי קשה עד כדי חדלות פירעון. למרות תחושות הייאוש וחוסר האונים שנלווים לסיטואציות כאלה, יש מה לעשות. אנחנו כאן כדי להפנות אתכם להסביר איך אפשר לצאת מהבור הכלכלי בו אתם נמצאים.

 

מהי חדלות פירעון?

המילים חדלות פירעון מתארות מצב שבו אדם פרטי או עסק מגיעים למצב שבו אין בידו את היכולת לפרוע את חובו. מצב כלכלי קשה, הוצאות גדולות בלתי מתוכננות, או עסק כושל יכולים להביא למצב של חדלות פירעון. הצעד הראשון אל עבר הפתרון יהיה יצירת קשר עם עורך דין חדלות פירעון. משם הדרך כבר תוכלו לקבל הדרכה וליווי מלאים.

 

מה הלאה?

אם הגעתם למצב של חדלות פירעון, אחד הדברים הראשונים שייבדקו יהיו הנכסים שבבעלותכם. במקרה שיש נכסים שרשומים על שמכם, יבדקו האם שווים יוכל לכסות את החוב שלכם. במצב כזה, מצד אחד, ככל הנראה תאבדו את הנכס שלכם לטובת פירעון הלוואות או חובות, ומצד שני, נכס יכול להציל אתכם מפשיטת רגל. אם אין בבעלותכם נכסים, הטיפול בחדלות הפירעון יהיה במסלול שונה.

 

כינוס נכסים

לאחר פנייתכם לעורך דין המתמחה בחדלות פירעון הוא יתחיל לרכז את כלל החובות והנושים שלכם. ריכוז החייבים שלכם לטיפול במקום נקרא כינוס נכסים. התהליך יעזור לכם להבין את מצבכם הכלכלי לאשורו ולבחון את דרכי הפעולה המתאימים לכם. עורך דין מומחה ידע לייעץ לכם לפנות לתהליך שמתאים לחובות שלכם וליכולות ההחזר שלכם.

 

פשיטת רגל

לאחר בדיקת החובות והנושים, תוכלו להגיע להחלטה האם יש בידכם את היכולת להחזיר את החובות שלכם באמצעות הסדרים. במקרים בהם אין לחייבים יכולת לשלם את החובות שלהם, כדאי להתחיל במהירות תהליך של פשיטת רגל. מדובר בתהליך מורכב ולא קל, אבל עורך דין מומחה ומנוסה, יוכל לקצר את התהליך ולאפשר לכם לעבור אותו במהירות ובצורה מדויקת.

 

שיקום כלכלי

מטרת ההליך של חדלות פירעון, מעבר להחזר החובות, היא לשקם את המצב הכלכלי של החייבים. אם הגעתם למצב של אי יכולת לעמוד בהתחייבות הכספיות שלכם, ככל הנראה המצב הכלכלי שלכם זקוק להבראה. חלק מההליך הוא הפיקוח הצמוד של הרשויות אחר ההוצאות וההכנסות של החייבים, במטרה לעזור להם לאמץ הרגלים פיננסיים נכונים.

 

לסיכום

אם אתם חברה, עסק, או אדם פרטי שנקלעו למצב כלכלי שלא מאפשר לכם לעמוד בהתחייבויות הכלכליות שלכם, אתם נמצאים במצב של חדלות פירעון. עורך דין מומחה ומנוסה בתחום יוכל לעזור לכם להיחלץ מהמצב בתהליך מדויק ומהיר. אל תזניחו את החובות, הם עלולים לצבור ריביות וקנסות שיגדילו את החובות. פנו עוד היום לעורך דין המתמחה בחדלות פירעון ותוכלו לצאת לדרך כלכלית חדשה. שיהיה בהצלחה

איש משפט

 

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף