הדרך הנכונה והבטוחה למחיקת חובות בהוצאה לפועל

תוכן עניינים

צבירת חובות היא עניין לא נעים בלשון המעטה, כשמלבד המציאות הכלכלית המורכבת שהיא מביאה איתה, היא עלולה גם להשפיע על המצב הבריאותי של החייבים, עם תחושות ורגשות גוברים של דאגה ולחץ רב. מחיקת חובות אמנם נשמע כמו פתרון קסם, אך למעשה מדובר בהליך משפטי מסודר, אותו יש לבצע בכמה מהלכים

 

צבירת חובות – לא רק עניין כלכלי

בין אם מדובר בהתנהלות כלכלית לקויה, עסקאות כושלות או חוסר מזל, צבירת חובות היא עסק לא נעים בכלל, הן מבחינת המצב הכלכלי עצמו, היכול להגיע לכדי סנקציות כלכליות שונות, והן בגלל תחושות הלחץ והדאגה הגוברות, העלולות להשפיע אף על מצבנו הבריאותי. צבירת חובות נראית אמנם כדרך ללא מוצא, אך למעשה, החוק הישראלי מעמיד לרשותם של החייבים מספר כלים ואפשרויות משפטיות למחיקת החובות, אפשרות שבמבט ראשון נראית כמו פתרון קסם, או כדרך להתחמק מתשלום החובות, אך מאחורי פתרונות אלו עומד היגיון בריא, שניתן להבין ולהתחבר אליו בקלות.

 

מחיקת חובות על פי המשפט בישראל

לפני שנעסוק במשמעותו של תהליך מחיקת חובות, רצוי שנבין למה בכלל מערכת המשפט בישראל מציעה לחייבים פתרונות ודרכים אפשריות להתמודד ולהסדיר את החובות שלהם. ככלל, מקורם של פתרונות והליכים משפטיים אלו בהבנה כי מרבית החייבים הם אנשים נורמטיביים שנקלעו למצב זה שלא בכוונה תחילה וכחברה, אנחנו מעוניינים לשקם אותם. כך, תהליך מחיקת חובות בהוצאה לפועל, המוכר גם בשמו חדלות פרעון, הוא בין תהליכי הסדרי החוב הנפוצים ביותר, כשהוא מאפשר מצד אחד לחייבים לצאת לדרך כלכלית חדשה ומצד שני, קיימת גם הדאגה לנושים, שיקבלו לפחות תשלום חלקי מסך החובות שהצטברו.

 

למה חשוב להיעזר בעורך דין חדלות פרעון?

כדי לבצע מחיקת חובות בהוצאה לפועל בצורה המיטבית והמתאימה ביותר למצבכם הכלכלי, מומלץ להיעזר בעו"ד חדלות פרעון, אשר ירכז את המסמכים הרלוונטיים וילווה אתכם לאורך כל הדרך, ובמיוחד במהלך התכנית לשיקום כלכלי באופן שישכנע את מערכת המשפט כי אתם אכן עומדים בקריטריונים לשלב הסופי של מחיקת החובות וסגירת התיק בהוצאה לפועל.

 

כיצד מתבצעת מחיקת חובות בהוצאה לפועל?

לאחר הגשת הבקשה והטפסים הרלוונטיים על ידי עורך הדין לחדלות פרעון, לשכת הוצאה לפועל מבצעת בדיקות מקיפות על החייבים והתנהלותם הכלכלית, ובמידה והחייב עומד בתנאים, הוא נכנס ל – 'תקופת ביניים', בה מוקפאים כל ההליכים שנפתחו נגדו, כאשר בשלב זה נקבע התשלום החודשי אותו עליו להעביר לקופת הפרעון. לאחר מכן, ובהמלצת הנאמן, מתחיל החייב תקופת שיקום כלכלי, במהלכה הוא נדרש לבצע קורסים והדרכות לצד מימוש נכסים שונים שברשותו, בכדי להגיע למיצוי מקסימלי של החזר החוב. בסופו של התהליך, יקבל החייב צו הפטר חוב וסגירת התיק בהוצאה לפועל.

 

מחיקת חובות – זה בטוח ואפשרי

אמנם מדובר בתהליך ממושך, המחייב משמעת כלכלית ואימוץ הרגלים חדשים, אך באמצעות ליווי של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום חדלות פרעון, ניתן להתחיל בתהליך מחיקת חובות בהוצאה לפועל ולצאת לדרך כלכלית חדשה.

נייר הדפסה שעליו כתוב משבר

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
חדלות פירעון – מה הן ומה עושים איתן

לא עומדים בהחזרי ההלוואות שלכם? הנושים דופקים על הדלת? העסק רק מפסיד והספקים מחכים לתשלום? החברה בקריסה כלכלית? לא מעט אנשים ועסקים מגיעים למצב כלכלי