איך להגיש תביעת נכות כללית כדי לא להפסיד את הפיצויים?

תוכן עניינים

במדינת ישראל ישנו ביטוח שמכסה כל אזרח ישראלי – זהו הביטוח הלאומי. ניתן לתבוע את ביטוח לאומי בשל מגוון סיבות, ואחת התביעות המשמעותיות ביותר נקראת תביעת נכות כללית, ומזכה את התובע בקצבה חודשית. בהליך הגשת התביעה יש מספר שלבים. נפרט אותם ונסכם מה צריך לעשות בכל שלב, ונציין איך לוודא שהתביעה תתקבל וכספי הקצבה יגיעו לידי התובע.

 

קצבת נכות כללית – למי מגיע

קצבה זאת נקבעת לכל אזרח ישראלי שאינו קטין ואיבד לפחות חמישים אחוז מכושר העבודה שלו עקב ליקוי. ליקוי מוגדר בחוק כפגיעה ולא משנה מה הגורם לה, בין אם מדובר בתאונת עבודה, תאונת דרכים או אפילו מחלה.

בנוסף לכך בכדי לקבל את הקצבה יש לעבור ועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי, שבמהלכה ייקבע אחוז הנכות של התובע. אחוזי נכות של מעל לשישים או לארבעים אחוז מזכים את מי שתבע בקבלת קצבה – שישים אחוז במקרה של פגיעה באיבר אחד וארבעים במקרה של פגיעה בשני איברים או יותר.

 

איך תובעים תביעת נכות כללית?

לתביעה זאת מספר שלבים שהראשון מביניהם הוא הכנה להגשת התביעה. הכנה נכונה של התביעה שתוגש תגרום לתביעה להתקבל ולתובע להיות זכאי לקצבה. לאחר מכן תועבר הבקשה לביטוח לאומי ותישלח הזמנה לוועדה רפואית, שתקבע את אחוזי הנכות ואחוזי אובדן כושר ההשתכרות.

 

מה צריך לעשות בכדי לקבל את הנכות הכללית?

לפני הגשת התביעה יש לאסוף את המסמכים הרלוונטיים לנכות שנוצרה – מסמכים כמו סיכומי אשפוז, בדיקות רפואיות, סיכומי ניתוחים וכל דבר שיכול להיות רלוונטי לפגיעה ולנזק שנגרם בגין פגיעה זאת. אובדן כושר עבודה הוא קריטריון נוסף לפיו נקבעת הנכות הכללית. בשביל לקבל אומדן מדויק בנוגע לאובדן כושר עבודה, יש לקבוע פגישה עם רופא תעסוקתי. בנוסף לכך בביקורים אצל רופאים מומחים יש לבקש התייחסות לפן התעסוקתי בנזק הנגרם.

 

קבלת עזרה מעורך דין

כמו בכל תהליך של תביעת ביטוח, גם תביעת נכות כללית כוללת בתוכה בירוקרטיה רבה ומערכת חוקים סבוכה. לכן קבלת עזרה מעורך דין שמתמחה בתביעות נכות כללית יכולה לסייע רבות אל מול הגופים המדיניים השונים, ולשפר בצורה דרסטית את הסיכויים לקבלת קצבת הנכות הכללית.

חשוב לבחור את עורך הדין הנכון ולצורך העניין יש לאתר כזה שהתמחה בתחום והגיש תביעות דומות אחרות בכמות גדולה, ששכר הטרחה שלו מתאים ליכולות הפיננסיות שלכם, ושאתם מבינים אותו ומסתדרים איתו ברמה הבין אישית.

 

איך להגיש תביעה בצורה שתבטיח את קבלת הקצבה

תביעת נכות כללית היא תביעה שמוגשת לביטוח לאומי בכדי לפצות על אובדן כושר עבודה משמעותי. להגשת התביעה יש מספר שלבים שלכל אחד מהם יש להתכונן. מסמכים רפואיים הם קריטיים לקבלת הקצבה, וכמו כן התייעצות עם עורך דין תשפר את הסיכויים להצלחה בתביעה.

איך להגיש תביעת נכות כללית כדי לא להפסיד את הפיצויים?

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הגנת הפרטיות

לכל אזרח שמורה הזכות לפרטיות, אשר היא זכות בסיסית המעוגנת בחוק. מה קורה במידה וישנה הפרה של הפרטיות? המומחים של משרד טיטונוביץ ושות' מסבירים.  הגנת

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא חיונית ביותר למעסיקים אשר רוצים לבדוק את כושר העבודה של העובדים העתידים, כמו גם במקרה בו העובד נפגע. כיצד תוכלו גם

איך תפיקו אירוע במשרד עורכי דין

 אירועים ללא יוצא מן הכלל הם אירועים מרגשים שמצריכים השקעה רבה על מנת להפוך אותם למוצליים מכל הבחינות. בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או

10 סיבות לביצוע התחדשות עירונית

מתלבטים לגבי ביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם? ובכן, להלן 10 סיבות לביצוע. התחדשות עירונית – תהליך אפקטיבי אשר לו שורה של יתרונות בעשור האחרון ניתן

תביעת חברת ניקיון שלא עמדה בהסכם

מוסדות ציבור רבים, מפעלים ובתי עסק רבים, כמו גם בנייני מגורים שיש בהם דיירים מרובים, שוכרים כיום את שירותיהן של חברות ניקיון. שירותי הניקיון הניתנים